Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joulumieli kaukana. Koti likainen, rahat lopussa, lapsi kipeä.

Vierailija
21.12.2007 |

Melkein toivoisin, että joulu peruutettaisiin. En jaksa!

Mies on yrittäjä, ja töitä on tällä hetkellä huonosti....rahapula ahdistaa. Eikä yhtään auta se, että minä olen saanut lomautuslappusen kouraan.

Olen ollut työpäivien jälkeen niin tiskirätti, että koti on aivan rempallaan. Vnahempien makuuhuoneen lattia on täynnä vaatteita, lastenhuoneen lattia leluja, keittiön tiskipöytä tiskejä....jne. Huomenna olisi tarkoitus siivota kunnolla, viedä matot ulos ja kuurata lattiat, järjestää tavarat. Mutta ei huvita. Ei ole mieli hyvä lämmin ja hellä. Ketuttaa ja ahdistaa.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että meillä kaikilla on käsitys siitä, millaista jouluna pitää olla. Maailma ei silti kaadu siihen, että jokin paikka repsottaa, vaan tärkeintä on hetkeksi rauhoittua ja ennen kaikkea olla yhdessä lähimpien kanssa..! Itse en ole uskovainen, joululla ei sillä tavalla ole kauheasti merkitystä, mutta lapsillehan se on odotuksen ja yllätysten aikaa. Vanhemmille toivottavasti hetken pysähtymisen ja rauhoittumisen aikaa. Yrittäkää nauttia yhdessä olosta, oli siivottu tai ei....!! Rauhallista ja onnellista joulua kaikille:-)

Vierailija
2/29 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja huomaat kättesi jäljen, siistimmän kodin, niin jo mieli on parempi. Eikä tarvii kaikkea puunata, pahimmat röykkiöt silmistä ja peruspuhdistus :)

Toivotaan että lapsi huomenna terveempi ja ettei toinen sairastukaan! Illalla kynttilä palamaan niin kyllä se joulumieli pikkuhiljaa siitä tulee. Valmistaikinasta vaikka leivotte lasten kanssa pellillisen pipareita, tulee joulun tuoksu ja lapsille hyvä mieli.

Oikein Hyvää Joulua kaikesta huolimatta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toa, koska tuon vajeen vuoksi taudit iskevät päälle kauhealla voimalla. Mikäs teidän lasta on vaivannut?

Raskasta tämä on ihan käytännön järjestelynjenkin tasolla, mutta henkisesti vielä rankempaa nähdä lapsi niin usein kovin sairaana vaikka tiedän, että monilla on asiat huonommin...

t.2

Vierailija
4/29 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos joku vielä sanoo, että " eihän se haittaa mitään, kun siihen on nykyään niin hyvät lääkkeetkin!" saa joululahjaksi pakettipommin.

Tänään meillä on ollut tosi hyvä päivä, kun oli vain pari pientä kohtausta, mutta toisaalta lapsi sai kuutta eri lääkettä (kaksi niistä kylläkin korvatulehdukseen) 1-3 kertaa päivässä.

Vierailija
5/29 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan traditioista, tavoista. Tähtäät siihen, että aattona keitetään aamulla se riisipuuro, levitellään joulukoristeita kuuseen tai jonnekin ja katsotaan Lumiukko telkkarista, mitään muuta ei tarvitse ajatella. Mä tein niin kun lapset olivat pieniä, ainoa, mitä jaksoi ajatella, oli se aamun riisipuuro, mikä tekee joulun lapsille. Ja kas, kun en velvoittanut itseäni mihinkään siivoamisiin enkä ottanut paineita, alkoi aamulla sitä puuroa keittäessä kämpän siivo ärsyttää, ja ihan vahingossa heittelin tavarat pois lattioilta ja imuroin pahimmat. Oli tarpeeksi siistiä mulle ja puuro pöydässä:).

Vierailija
6/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään hajotin hetkeks 6-vuotiaani maailman kertomalla että pikkusisko on niin sairas ettemme pääsekään serkkulaan jouluksi (tätä odotettu puoli vuotta.) 2-vuotiaalla todettiin maksasairaus ja kuopuksella (pikkuvauva) ja esikoisella on pahat korvakierteet.

Oltiin valmistauduttu joulunviettoon veljeni luona ja ostaneet vain sinne vietävät, eli kakku, kanapaisti ja piparit plus lahjat. Nyt sitten pitäis rahattomana (mies työttömänä ja mä äippälomalla) järjestää päivässä joulu (su menee sairaalassa keskimmäisen kanssa).

Eli komppaan sun tunteita ja tilannetta.

Tehdään joulu lasten ilosta ja lämpimistä ajatuksista, unohdetaan murheet ja nautitaan toisistamme.

Oikein hyvää ja rauhallista joulua kaikille!

Vierailija
7/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin äskettäin pitkän viestin, mutta tuli ruutuun tuo perhanan linkityskielto ja viesti pyyhkiytyi pois. Pitäisi aina kopioida viesti ennenkuin sen lähettää!

No uusiksi: Eiköhän se joulu(mieli) tule kun saan huomenna siivottua (minulle tavaroiden järjestys ja edes keskinkertainen puhtaus luo juhlan tuntua) ja saan mielen asennettua " naks huolet ja murheet narikkaan" -vaihteelle, täytyy alkaa nyt miettimään positiivisia puolia tästä joulusta. No heti esimerkkinä tällainen:

2 ja 4, minullakin on kokemusta sairaalassa ravaamisesta, huolesta ja valvomisesta (vaikka lapsi nyt onkin vain tavallisessa flunssassa). 0-2-vuotiaana esikoisella oli kovia kuumeita useita kertoja kuukaudessa ilman muita oireita tai selvillä olevaa syytä. Kyllä tuli tutkimuksissa istuttua ja lapsen kanssa valvottua eräätkin kerrat. Onneksi mitään vakavaa ei löytynyt ja tämä " termostaattivika" pikkuhiljaa helpotti iän karttuessa. Sympatiaa ja tsemppiä täältä sinne teille päin!

Kiitos, alkaa jo helpottaa. Joskus kunnon rutina tosiaan auttaa. Ja sitten heti perään miettii niitä juttuja, mitkä voisivat olla huonomminkin -ja niitä löytyy! Johan alkaa olla taas onnellinen olo.

vähän vielä ruttuinen ap

Vierailija
8/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin mies yrittäjä, töitä kyllä riittää, mutta rahat on silti tiukilla. Itse olen äitiyslomalla. Meillä on 3 lasta, jotka on kaikki kipeänä, kuten myös itsekin olen.

Meillä on kaikki jouluvalmistelut vielä tekemättä, kun mies tekee 16h työpäivää ja lapsilta en pysty kotihommia tekemään.

Ei rahaa, ei jouluruokia, ei joululeivonnaisia, talo likainen eikä edes lunta maassa. Tämä on varmaan kurjin joulu ikinä.

Vierailija
9/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, " mukava" kuulla, että meitä on muitakin yhtä harmaissa tunnelmissa rämpiviä.

Kokeile sinäkin tuota positiivista ajattelua. Tiedän, että vaikeaahan se on...mutta kun ideasta saa kiinni, se helpottaa.

Toivon teillekin voimia, jaksamista, onnea, parempaa terveyttä ja hyvää joulua!

Minä haen valmiit laatikot kaupasta ja kinkun heitän uuniin. Kynttilän hämärässä ei villakoirat näy ja lasten mielestä jäätelö on ihan yhtä hyvää ellei parempaakin jälkkäriä kuin ekstrahieno sacherkakku tai luumurahka :)

ap

Vierailija
10/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Auta muita ja unohda omat murheet" :D

Vierailija:

meilläkin mies yrittäjä, töitä kyllä riittää, mutta rahat on silti tiukilla. Itse olen äitiyslomalla. Meillä on 3 lasta, jotka on kaikki kipeänä, kuten myös itsekin olen.

Meillä on kaikki jouluvalmistelut vielä tekemättä, kun mies tekee 16h työpäivää ja lapsilta en pysty kotihommia tekemään.

Ei rahaa, ei jouluruokia, ei joululeivonnaisia, talo likainen eikä edes lunta maassa. Tämä on varmaan kurjin joulu ikinä.

Mutta sepä siinä, että lasten joulumieli tulee pitkälti aikuisten fiiliksistä. Vaikka ei olisi siistiä, leivottu, mahtavia ruokahärdellejä tms. eivät lapset välitä. Mutta jos vanhemmat oavt hiljaisia, väsyneen ja masentuneen oloisia, omiin oloihinsa vetäytyviä, se vaikuttaa!! Eli kun saisi vaan tsempattua itsensä sellaiseen fiilikseen, että jaksaisi hyräillä joululaulujen tahtiin ja pelata lasten kanssalautapelejä, pitkällä ollaan lasten ihanan joulun metsästyksessä jo!

Meinaan ei ole mielläkään tehty yhtään mitään. En lähettänyt joulukortteja, en ole leiponut, en ole edes lahjoja paketoinut...tai oikeastaan niitä juurikaan edes ostanut.

ap

Vierailija
11/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynttilävalaistuksessa sotkua ei huomaa. Kardemummaa uunipellille ja uuni hetkeksi päälle niin ihana tuoksu leviää kotiin. Sytyttäkää ulos kynttilöitä. Käykää hautausmaalla ja lasten joulukirkossa. 1-2 lahjaa lapselle riittää, pukkikin ois kiva jos on kotitekoinen niin ei edes maksa.

Vierailija
12/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoamista on niin törkeästi, että en ihan puhdasta kotia saa mitenkään. Mutta kyllä, aion aamulla nousta aikaisin ja ensitöikseni viedä matot ja vuodevaatteet ulos. Siitä se lähtee. Ainakin imuroin, luutuan lattiat, käytän matot ulkona ja laitan tavarat jonkinlaiseen järjestykseen. Ainakin olohuoneessa. Makkarin vaateläjät koetan laittaa järjestykseen tai sitten vaan heitän kasan vaatehuoneen lattialle poissa silmistä. Lapset saa luvan auttaa -vaikka sitten hakata mattoja. Miehenrutjake on mitä luultavimmin töissä, että siitä ei juurikaan ole apua.

ap

Vierailija
13/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuusta ei ole -ei. Mutta löytynee.

ap

Vierailija
14/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koti siivoamatta, osa lasten lahjoista hankkimatta ja eipä ole paljon rahaakaan, joten samanlaista..huokaa

Vierailija
15/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se jotakuta teistä aiemmista kirjoittajista lohduttaa, niin meillä menee vieläkin huonommin. Kuopus kuoli jokin aika sitten, ja päätettiin jättää väliin koko joulu. Esikoinen on onneksi niin pieni, ettei vielä oikeasti osaa joulua odottaa. (Budjettikin on muuten miinuksella.) Ensi vuonna sitten uusi yritys.

Jos saan antaa vinkin: Älkää välittäkö rahanpuutteesta, pienestä sotkusta, älkää ottako paineita! Nauttikaa lapsistanne ja tehkää jotain kivaa yhdessä :) On se sitten leipomista, kuusen koristelua, pukin odotusta, yhteinen kävely pimeässä talvi-illassa tai mitä vaan...vai muistatteko muka itse, oliko lapsuutenne jouluissa villakoiria nurkissa?

Vierailija
16/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin tästä mennä tuhisijoideni viereen nukkumaan ja käydään sotkun kimppuun sitten huomenna yhdessä. Kiitos muistutuksesta, mikä oikeasti on tärkeää...

nelonen

Vierailija
17/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos saan antaa vinkin: Älkää välittäkö rahanpuutteesta, pienestä sotkusta, älkää ottako paineita! Nauttikaa lapsistanne ja tehkää jotain kivaa yhdessä :) On se sitten leipomista, kuusen koristelua, pukin odotusta, yhteinen kävely pimeässä talvi-illassa tai mitä vaan...vai muistatteko muka itse, oliko lapsuutenne jouluissa villakoiria nurkissa?

Tuota juuri tarkoitan positiivisella ajattelulla. Pitää vaan riuhtaista itsensä pois harmaasta ajattelusta. Kyllä loppuu marinat ja narinat kun vähän aikaa miettii, miten voisi asiat olla paljon huonomminkin.

Otan osaa menetykseesi. On varmasti kauhea tuska menettää oma lapsi. Ethän loukkaannu, jos sanon sinulle piristyksenyritelmänomaisesti, varovasti, että tuo sama tekniikka voisi toimia sinullakin. Ihan varmasti suru ottaa osansa elämässänne, on läsnä aina. Sitä ei voi pois pyyhkiä millään tempulla, mutta ehkä pahimpaa terää kivulta ja surulta vie ne ajatukset, mitkä teidän perheessä on hyvin kaiken surun ja tuskan keskelläkin?

*Rutistus*

ap

Vierailija
18/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli se minkä asteista ja suuruista hyvänsä. POhjimmiltaan jokainen tietää sen, mikä on tärkeintä ja mistä on kyse..ei ne ole ne nurkat ja puhtaus lasten silmissä tärkeimmät. Ei myöskään lahjat. Perheen yhdessä olo ja vanhempien antama aika sen sijaan ovat ne asiat, jotka tekevät lapsille oikean joulun.

Vierailija
19/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja yritän ajatella positiivisesti :) Esikoinen ja mies tuhisevat unten mailla, ja näin yöllä on " omaa aikaa" ajatella kuopusta ihan kaikessa rauhassa ja miettiä maailman menoa.

Ja itkeä tirauttaa lempeästi tai tuskaisesti ilman, että kukaan läheinen tai tuntemattomampi siitä ahdistuu.

Ja katsella naapureiden jouluvaloja ja toivoa, että heillä on tänä jouluna vähemmän surua kuin meillä. Muiden onni ei ole minulta pois! Vaikka haikealta se voikin tuntua.

En tiedä, onko lapsen menetys pahin asia, mitä elämässä voi tapahtua, kun en ole kaikkia maailman murheita (onneksi! ainakaan vielä! *koputtaa puuta*) joutunut kohtaamaan. Vaikein asia se on tähän mennessä ollut. Ja suru seuraa aina.

Lämmintä joulumieltä ja hyviä ajatuksia kaikille muillekin " tontuille" , jotka tähän aikaan vielä kukkuvat netissä...

-------------------------

Otan osaa menetykseesi. On varmasti kauhea tuska menettää oma lapsi. Ethän loukkaannu, jos sanon sinulle piristyksenyritelmänomaisesti, varovasti, että tuo sama tekniikka voisi toimia sinullakin. Ihan varmasti suru ottaa osansa elämässänne, on läsnä aina. Sitä ei voi pois pyyhkiä millään tempulla, mutta ehkä pahimpaa terää kivulta ja surulta vie ne ajatukset, mitkä teidän perheessä on hyvin kaiken surun ja tuskan keskelläkin?

Vierailija
20/29 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyyhin pölyt, järjestelin joulukortit siihen nätisti, tein tuikuista tarjottimelle asetelman ja laitoin vielä erään vieraan tuoman joulutähden siihen. Kun tuota pöytää nyt katson tulee niin hyvä mieli, ehkä yritän huomenna siivota kuitenkin.

Taidan ostaa paketillisen valmiita pipareita ja lasten kanssa koristella niitä.

Ehkä meillekin se joulu tulee kuitenkin. Oikein hyvää joulua kaikille!

T:17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme