Kinkusta asiaa=(
Meillä 4.5kg:n pakastekinkku,toissapäivänä otiin jääkaappiin sulamaan. Nyt on vasta pinta sulannut. Sulattaako joku kinkkunsa huoneenlämmössä. Jos haluan kinkun paistettavaksi sunnuntaina,pakko ottaa se huoneenlämpöön tänään sulamaan.
Mutta kestääkö kinkku pari päivää huoneenlämmössä vai meneekö piloille?
Kommentit (9)
Anna olla vielä jääkaapissa ja nostat huoneenlämpöön sunnuntai-aamuna.
koska kaupan lihamestari suositteli näin. Kinkku on tottakai siinä pussissaan ettei pääse veden kanssa suoraan kosketukseen. 4kg:n kinkku suli vuorokaudessa, välillä piti vaihtaa vesi ettei ole liian jäistä vettä. Eilen otettiin kinkku sulamaan jääkaappiin ja laitetaan su iltana uuniin :) Nam!
Luotan teidän sanaanne että se ehtii sulamaan sunnuntai-aamuun mennessä:)
Toivotaan parasta ja peljätään pahinta!
otat sitten lauantai-iltana vasta huoneenlämpöön ja paistat sunnuntaina yöllä.
hyvä tulee.
Kinkun heitän uuniin sunnuntaina päivällä,tänä vuonna päätin etten yötä tuhraa siihen kinkun kyttäämiseen. Mutta toivotaan että kerkeää.
Kiitos kaikille kun valoitte uskoa mun kinkun sulattamiseen:) Tärkein juttu mulle joulussa on ruuista kinkku ja harmitus olisi ollut suuri jos jäisen kinkun sinne uuniin olisi joutunut laittamaan.
Olette ihania!!
Vierailija:
Kiitos kaikille kun valoitte uskoa mun kinkun sulattamiseen:) Tärkein juttu mulle joulussa on ruuista kinkku ja harmitus olisi ollut suuri jos jäisen kinkun sinne uuniin olisi joutunut laittamaan.Olette ihania!!
samat on kinkkuharjoitukset täälläkin. :-)
Jotenkin karsastan vedessä sulattamista,bakteerit vaan villiintyy kun sulaa niin nopeasti.