Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 4 hyvä arvosana korkeakoulussa?

Vierailija
21.12.2007 |

Tai tiedänhän itsekin, että se on ihan kelvollinen. Kuitenkin harmittaa.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on, niin on hyvä arvosana. Riippuu tietysti kurssista. On kursseja, joissa reputtamisprosentti on korkea ja korkeita (4-5) arvosanoja saa vain muutama, toisaalta on kursseja, joista melkein kaikki saavat vähintään kolmosen.

Vierailija
2/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vain kelpuuttaisin omalle kohdalleni pelkästään ne vitoset. Tyhmää, mutta mitenkähän tätä omaa ajatusmaailmaa voisi muuttaa?

ap (entinen hikari)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole _mitään_ merkitystä työllistymisen tai minkään muunkaan kannalta. Hyödyllisempää olisi vaikka tiivistää tahtia arvosanojen kustannuksella ja valmistua nopeammin. Gradun arvosanallakaan ei ole juuri mitään merkitystä, ellet sitten havittele uraa tutkijana.

Vierailija:

Itse vain kelpuuttaisin omalle kohdalleni pelkästään ne vitoset. Tyhmää, mutta mitenkähän tätä omaa ajatusmaailmaa voisi muuttaa?

ap (entinen hikari)

Vierailija
4/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää vitoslinjaa vetää yliopistossa vain muutama opiskelija vuodessa, nämäkin huippulahjakkuuksia eikä hikareita.

Vierailija
5/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saavutus. Riippuu tosin ihan aineestakin. Jossain saa lähes mitään tekemättä nelosia ja vitosia, jossain kolmonenkin työn takana.

Vierailija
6/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on riittänyt jopa ykkönen, tyyliin " läpi pitäisi päästä mieluiten lukematta" . Tärkeintä on saada se tutkinto valmiiksi, tämän ikäisenä on jo huomannut, ettei kukaan ole sen jälkeen kiinnostunut arvosanoista. Itse olen iloinen kaikista arvosanoista kolmosesta ylöspäin.

Vierailija
7/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli hyväksytyt arvosanat ovat 1 - 5. 5 vastaa entisiä arvosanoja 3- ja 3.

Vierailija:

Yliopistossa arvosanat ovat 1-3.

Vierailija
8/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tekniikan alalla ja teknillisissä yliopistoissa asteikko 1-5 on ollut iänkaiken, mutta nykyisin on tosiaan kaikkialla.

Vierailija
9/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

0 = hylätty

1 = välttävä

2 = tyydyttävä

3 = hyvä

4 = kiitettävä

5 = erinomainen.

Vierailija
10/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan en ole itse enää peruskoulun jälkeen ollut hikari (päästötodistus silloin 9,3) vaan olen pitänyt muuta elämää huomattavasti tärkeämpänä. Tiedän, että olisin sekä lukiossa että teknillisessä korkeakoulussa saanut heittämällä täysiä pisteitä, jos olisin panostanut täysillä. En kuitenkaan halunnut käyttää kaikkea aikaa lukemiseen.

No, lukiosta kelvollinen todistus (2xM, 4xE) ja heittämällä teknilliseen korkeakouluun. Siellä suorittelin kursseja rennosti ja valmistuin 5 vuodessa DI:ksi. Mulla perusopintojen keksiarvo oli tasan 3 paikkeilla ja syventävien opintojen 4 ja risat.

Tällä ei ole ollut mitään merkitystä työelämään sijoittumisen kanssa. Ne todistuksen tarvitaan vaan siihen, että voit todistaa olevasi valmis diplomi-insinööri (tai mikä sinusta nyt sitten tuleekin). Itse olen aina saanut kaikki työpaikat, jotka olen hakenut ja nykyään olen todella antoisassa ja haastavassa vakityössä, en osannut tällaisesta edes unelmoida.

Minut palkannut ihminen sanoi huomanneensa heti kättelyssä (haastattelussa), että olen se oikea tähän hommaan. Lisäksi hakuprosessiin kuuluivat psykologiset testit, joista auttamatta selvisi että olen keskitasoa huomattavasti " älykkäämpi" (=kielellisesti, matemaattisesti ja loogisesti lahjakas). Ei siihen koulutodistuksia sotkettu...

Vierailija
11/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolikkaat, plussat ja miinukset tosin uupuu. Kun aloitin opiskelut 2002 oli vielä asteikko 1-3, mutta se muuttui kesken opintojen. Vanhat arvosanat muutettiin uuteen malliin.

Vierailija
12/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle kelpaa vain viitonen. vaikka kuinka yritän miettiä, että nelonenkin on hyvä arvosana niin silti. Ja vaikka tietäisin, etten tehnyt riittävästi töitä vitoseen niin silti. Haluan AINA vitosen. Ja mieluiten niin ettei kukaan muu ole saanut. Jos esim. 10:llä muulla on vitonen samalta kurssilta niin sitten mua taas harmittaa.

Voi kun ei olisi niin perfektionistinen ja päässä viiraisi vähemmän. Tosi raskasta minulle itselleni tämä.

Vierailija
13/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä entinen hikipinko, nykyään arvosanat keskimärin 2-4. Joistakin kursseista " vaan" ykkönen ja iloinen olen ollut, että läpi pääsin. Ja ihan fiksu olen, mutta teknistä alaa kun opiskelen niin kokeisiin pitäisi kai vähän enemmän lukeakin tai ainakin tehdä niitä laskuja kurssin aikana ;-)

Ketään ei kiinnosta teidän arvosanat, ei ketään. Yksikään työnanataja ei ole halunnut nähdä todistustani.

Vierailija
14/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 ja 4 ovat hyviä ja vitonen kiitettävä

Vierailija
15/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Yleisenä arvosteluasteikkona yliopistossa otetaan käyttöön 6-portainen asteikko, jossa arvosanojen merkitys on seuraava: 5 = erinomainen, 4 = kiitettävä, 3 = hyvä, 2 = tyydyttävä, 1 = välttävä ja 0 = hylätty. "

Vierailija:

3 ja 4 ovat hyviä ja vitonen kiitettävä

Vierailija
16/16 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään tietää muutamia arvosanojani...

4 tuli sekä ranskasta, että EU:n tuntemuksesta/EU:n kauppakäytännöistä, 5 kansainvälisestä laista, 3 myynnistä ja 2 kansainvälisten kauppasopimusten tuntemisesta. 2 viimeksimainittua yritän korottaa neloseen.