Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys teille, jotka tunnustatte olevanne rasisteja

Vierailija
01.02.2014 |

Miksi suomalaisuus ja suomalainen kulttuuri ja tavat ovat mielestänne ylivertaisia? Mikä tekee teistä paremman kuin vaikka naapurin albaanin tms. joka käy töissä aivan kuin tekin? Tämä on siis niille rasisteille, jotka tuomitsevat jonkin yksittäisen ihmisen ulkomaalasuuden perusteella tuntematta tätä ihmistä lainkaan, vaikka tämä ihminen toisi veroja tähän maahan käymällä töissä. Sossutukisiipeilykritisointia en siis halua nyt kuulla.

Olen kohdannut tällaisia ihmisiä, jotka käyttävät joistakin ulkomaalaisista halventavia nimityksiä ja miettinyt, että mikä tekee ihmisestä niin yksinkertaisen. Erityisesti, kun omassa ulkonäössä, ammatissa ja älykkyydessä ei tunnu olevan mitään kehumista.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne rättipäät ja värihäiriöiset ole saaneet aikaiseksi kuin sekasortoa omissa maissaan.

Suomalaiset ovat rakentaneet hyvän yhteiskunnan.

Vierailija
2/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:02"]

Ei ne rättipäät ja värihäiriöiset ole saaneet aikaiseksi kuin sekasortoa omissa maissaan.

[/quote]

Leikitään, että työpaikallesi tulisi tällainen rättipää tai värihäiriöinen ja hän olisi todella ahkera työntekijä ja mukava ja kiltti ihminen. Olisitko silti mielestäsi omassa mielessäsi häntä vähän ylempänä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:02"]

[/quote]

Leikitään, että työpaikallesi tulisi tällainen rättipää tai värihäiriöinen ja hän olisi todella ahkera työntekijä ja mukava ja kiltti ihminen. Olisitko silti mielestäsi omassa mielessäsi häntä vähän ylempänä?

[/quote]

Olisin, koska jos se rättipää on noin ylivertainen, niin miksi ihmeessä se ei jäänyt kotimaahansa ja rakentanut sitä maata ja sen yhteiskuntaa paremmaksi? Ihan sama kuin somalien pomoista osa nauttii Suomessa toimeentulotukea ja käy pari kertaa vuodessa kotimaassaan kertomassa, mitä kannattaa tehdä sen sijaan, että ne olisi siellä ja tekisi siellä asioita oikein puheen sijaan.

Vierailija
4/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:02"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä. Noita on jo työpaikalla. Lähinnä inkkareita. En keskustele niiden kanssa muista kuin työasioista.

Ei kiinnosta saada kavereiksi värillisiä.

Vierailija
5/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 15:59"]

Miksi suomalaisuus ja suomalainen kulttuuri ja tavat ovat mielestänne ylivertaisia? Mikä tekee teistä paremman kuin vaikka naapurin albaanin tms. joka käy töissä aivan kuin tekin? Tämä on siis niille rasisteille, jotka tuomitsevat jonkin yksittäisen ihmisen ulkomaalasuuden perusteella tuntematta tätä ihmistä lainkaan, vaikka tämä ihminen toisi veroja tähän maahan käymällä töissä. Sossutukisiipeilykritisointia en siis halua nyt kuulla.

Olen kohdannut tällaisia ihmisiä, jotka käyttävät joistakin ulkomaalaisista halventavia nimityksiä ja miettinyt, että mikä tekee ihmisestä niin yksinkertaisen. Erityisesti, kun omassa ulkonäössä, ammatissa ja älykkyydessä ei tunnu olevan mitään kehumista.

[/quote]

Mä koen olevani tietyllä tapaa rasisti, ihan sen vuoksi, että olen tuntenut hyvin satoja tummaihoisia sekä Afrikassa, että Suomessa, ja niistä on muodostunut tietty kuva (valehtelevat, pettävät, pelkästään rahan ja pillun perässä. Naiset rahan, ja miehet rahan ja pillun). Heidän moraalinsa ja oikean ja väärän ymmärryksensä on aivan erilainen kun suomalaisilla. En voi sanoa, että heidän tapansa olisi välttämättä huonompi, näyttää toimivan heille, mutta suomalaisena ihmisenä ne asiat on vaikea hyväksyä täysin. Mun kaveriporukka koostuu edelleen suurelta osin mustista ihmisistä, ja ne asiat on vain hyväksyttävä, ovat muuten ihania ihmisiä ja heidän kanssaan on mukava hengata. Ne luottoystävät on kuitenkin vain suomalaisia, koska valitettavasti en ole ikinä tavannut mustaa ihmistä joka olisi luottamuksen arvoinen. Kaikki asiat levitellään, niitä käytetään hyväksi, ja jos siitä on itselle rahallista hyötyä niin vaikka kustaan kaverin päälle, toisen miestä/naista voi yrittää jne. Pidän siis erilaiset rajat siinä miten olen mustan, tai suomalaisen kanssa kaveria. Koen tän omalta osaltani kyllä rasitiseksi ja ennakkoluuloiseksi, vaikka moni sanookin, etten voi olla rasisti kun pyörin niin paljon mustien kanssa, ja jonkun kanssa olen seurustellutkin. Elämä on vaan opettanut.

Noista sossupummeudeista ei viitsi kamalasti edes puhua. Osa tunteistani tekee töitä 16h vuorokaudessa ja ottaa vielä keikkatöitä viikonlopuiksi aina saadessaan, osa ei suostu töihin (lähinnä kai sen takia, että suomessa on tosi vaikea saada mitään muuta kun jotain siivosutyötä jos on musta) ja sossua kusetetaan esim. asumalla nimellisesti erikseen että äiti saa enemmän tukia jne. Mutta näitä löytyy suomalaisistakin, eli en sanoisi että on kamalasti eroa.

Vierailija
6/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:10"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:08"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:02"]

[/quote]

[/quote]

Kyllä. Noita on jo työpaikalla. Lähinnä inkkareita. En keskustele niiden kanssa muista kuin työasioista.

[/quote]

Olet älyllisesti ala-arvoinen.

Vierailija
7/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasisti ei automaattisesti ole nationalisti, ap hyvä.

t. rasisti

Vierailija
8/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Inkkareita? Siis intiaaneja? Mitäs vikaa niissä sitten on, muutakin kuin "väärän" värinen naamataulu?

Vierailija
9/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:13"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Olet älyllisesti ala-arvoinen.

[/quote]

Suvakki vauhdissa :)

Vierailija
10/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:15"]

Rasisti ei automaattisesti ole nationalisti, ap hyvä.

t. rasisti

[/quote]

Totta, ainakaan minä en ole nationalisti. Mutta valitettavasti olen rasisti, vieläpä valikoiva rasisti, eli kaikki maahanmuuttajat/ulkolaiset eivät minua häiritse, mutta tietyt ryhmät senkin edestä.

Vierailija
11/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:17"][quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:10"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Inkkareita? Siis intiaaneja? Mitäs vikaa niissä sitten on, muutakin kuin "väärän" värinen naamataulu?

[/quote]

Et ole tainnut olla työelämässä vähään aikaan?

Kyseessä on tottakai intialaiset.

Eikös väärä väri ole ihan riittävä syy?

Vierailija
12/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen rasisti, mutta varmaankin siihen ulkkikseen tutustuessa sitten päätän mitä olen mieltä. Tekee noi pizzeriayrittäjätkin töitä, mutta silti en heti suvaitse, niin paljon harmaata taloutta siellä on, ja näköjään orjiakin.

Muutoin kyllä reippaasti yleistän, kuten muussakin elämässä. Miehetkin ovat mielestäni paskiaisia, turha siitäkään tulla kenenkään sanomaan.

Toisaalta lapsellani on ollut kavereita monesta kulttuurista, ja olen yrittänyt suhtautua ennakkoluulottomasti.

Vierailija
13/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote] Maahanmuuttopolitiikkaa ei voi perustaa poikkeuksiin. Nykyisen diskurssin mukaan Suomeen voi tulla jokainen, joka vain pysyy poissa vankilasta ja käy töissä. Tässä on tietysti jotain järkeä mutta asia ei ole ihan niin yksinkertainen, vaikka sekin olisi huima parannus Suomessa kymmeniä vuosia vallinneeseen tilanteeseen. Vaikka ihmiset noudattavat lakia ja käyvät töissä, niin se ei kuitenkaan ehkäise etnisiä konflikteja, poliittisten eturyhmien muodostumista, erilaisen politiikan äänestämistä, omien suosimista ja muuta närää. Kun joku vähemmistö on tarpeeksi äänekäs ja aktiivinen, se voi politiikan kautta tehdä aiemmin rikollisista asioista laillisia ja tällä tavalla pakottaa tahtonsa toisten päälle, kuten Suomessa, Ruotsissa, USA:ssa jne. on enemmän tai vähemmän tapahtunut. Muodostuu myös asuinalueita, joissa erirotuinen ihminen tietää jo katseista olevansa epätoivottu ja palvelutkaan eivät oikein pelaa. Sen lisäksi on todettua, että ongelmaryhmien 'hyvikset' omistavat monesti osan ajastaan ja käyttävät hyvää asemaansa niiden oman kansanryhmänsä mätien omenoiden puolusteluun ja tekosyiden keksimiseen heidän käytökselleen. Kuuluisin esimerkki tästä on Yhdysvaltojen istuva presidentti, joka samaistui henkirikosta yrittäneeseen nuorisorikolliseen rodun perusteella. Jos USA:n pressa ei näe oman "ihonvärinsä" läpi, niin miten joku tavis sitten?

Ihmisten välillä tulee aina olemaan intressikonflikteja ja köyhistäviä eroja, mutta ainakin osa näistä eroista on mahdollista pitää kurissa ja poissa.

-Mies 28v-

Vierailija
14/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin. Tänne muuttaa asumaan väkeä ulkomailta. Suuri osa heistä ei tee eikä halua tehdä töitä eikä maksaa veroa, ja osa tekee töitä esim. pizzerioissa mutta kiertäen veroja, huijaten starttirahoja jne. Ne, joista on pelkkiä kuluja yhteiskunnalle, siis sinulle ja minulle, ja ne, jotka pienentävät yhteiskunnan verotuloja, rasittavat kansantaloutta. He eivät tuota, mutta he tulevat suomalaisten lisäksi, siis ylimääräisinä asukkaina,  tänne viemään täältä rahaa joka ei kuulu heille. Juridisesti kuuluu, jos asuu Suomessa, mutta moraalisesti ja järjellisesti ajatellen ei kuulu.  Silloin jää automaattisesti pienempi määrä yhteisiä rahoja käytettäväksi yhteiseksi hyödyksi. En koe, että minun tehtäväni on maksaa valtiolle veroja sen tähden, että niillä ylläpidetään sellaisia ihmisiä, joiden yhteiskunta ja isänmaa ei ole Suomi. Jokainen normaali kansakunta arvottaa omat syntyperäiset, alkuperäiset  asukkaansa vieraiden edelle. Epänormaali kansakunta ei tee niin. Epänormaali kansakunta kokee, että sen tehtävänä on antaa omat etunsa pois, muille.

Vierailija
15/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:13"]

[/quote]

Mä koen olevani tietyllä tapaa rasisti, ihan sen vuoksi, että olen tuntenut hyvin satoja tummaihoisia sekä Afrikassa, että Suomessa, ja niistä on muodostunut tietty kuva (valehtelevat, pettävät, pelkästään rahan ja pillun perässä. Naiset rahan, ja miehet rahan ja pillun). Heidän moraalinsa ja oikean ja väärän ymmärryksensä on aivan erilainen kun suomalaisilla. En voi sanoa, että heidän tapansa olisi välttämättä huonompi, näyttää toimivan heille, mutta suomalaisena ihmisenä ne asiat on vaikea hyväksyä täysin. Mun kaveriporukka koostuu edelleen suurelta osin mustista ihmisistä, ja ne asiat on vain hyväksyttävä, ovat muuten ihania ihmisiä ja heidän kanssaan on mukava hengata. Ne luottoystävät on kuitenkin vain suomalaisia, koska valitettavasti en ole ikinä tavannut mustaa ihmistä joka olisi luottamuksen arvoinen. Kaikki asiat levitellään, niitä käytetään hyväksi, ja jos siitä on itselle rahallista hyötyä niin vaikka kustaan kaverin päälle, toisen miestä/naista voi yrittää jne. Pidän siis erilaiset rajat siinä miten olen mustan, tai suomalaisen kanssa kaveria. Koen tän omalta osaltani kyllä rasitiseksi ja ennakkoluuloiseksi, vaikka moni sanookin, etten voi olla rasisti kun pyörin niin paljon mustien kanssa, ja jonkun kanssa olen seurustellutkin. Elämä on vaan opettanut.

Noista sossupummeudeista ei viitsi kamalasti edes puhua. Osa tunteistani tekee töitä 16h vuorokaudessa ja ottaa vielä keikkatöitä viikonlopuiksi aina saadessaan, osa ei suostu töihin (lähinnä kai sen takia, että suomessa on tosi vaikea saada mitään muuta kun jotain siivosutyötä jos on musta) ja sossua kusetetaan esim. asumalla nimellisesti erikseen että äiti saa enemmän tukia jne. Mutta näitä löytyy suomalaisistakin, eli en sanoisi että on kamalasti eroa.

[/quote] Kuulostat todella hämmentyneeltä ihmiseltä. Tuollaisessa ristiriitaisten ajatusten sekasorrossa moni ihminen varmaan elää ennen kuin valaistuu lopulta näkemään miten maailma toimii.

-Mies 28v-

Vierailija
16/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 15:59"]Miksi suomalaisuus ja suomalainen kulttuuri ja tavat ovat mielestänne ylivertaisia? Mikä tekee teistä paremman kuin vaikka naapurin albaanin tms. joka käy töissä aivan kuin tekin? Tämä on siis niille rasisteille, jotka tuomitsevat jonkin yksittäisen ihmisen ulkomaalasuuden perusteella tuntematta tätä ihmistä lainkaan, vaikka tämä ihminen toisi veroja tähän maahan käymällä töissä. Sossutukisiipeilykritisointia en siis halua nyt kuulla.

[/quote]

Minusta teki rasistin ( mutta vain somaleita kohtaan ) asuminen somaliperheen kanssa samassa rivitaloyhtiössä. Rasistisia ajatuksiani somaleita kohtaan lisäsi entisestään työni vastaanottokodin psyk.sh:na.

Korjaavia kokemuksia en tämän maalaisiata ole saanut

Vierailija
17/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:28"]

Sanotaan näin. Tänne muuttaa asumaan väkeä ulkomailta. Suuri osa heistä ei tee eikä halua tehdä töitä eikä maksaa veroa, ja osa tekee töitä esim. pizzerioissa mutta kiertäen veroja, huijaten starttirahoja jne. Ne, joista on pelkkiä kuluja yhteiskunnalle, siis sinulle ja minulle, ja ne, jotka pienentävät yhteiskunnan verotuloja, rasittavat kansantaloutta. He eivät tuota, mutta he tulevat suomalaisten lisäksi, siis ylimääräisinä asukkaina,  tänne viemään täältä rahaa joka ei kuulu heille. Juridisesti kuuluu, jos asuu Suomessa, mutta moraalisesti ja järjellisesti ajatellen ei kuulu.  Silloin jää automaattisesti pienempi määrä yhteisiä rahoja käytettäväksi yhteiseksi hyödyksi. En koe, että minun tehtäväni on maksaa valtiolle veroja sen tähden, että niillä ylläpidetään sellaisia ihmisiä, joiden yhteiskunta ja isänmaa ei ole Suomi. Jokainen normaali kansakunta arvottaa omat syntyperäiset, alkuperäiset  asukkaansa vieraiden edelle. Epänormaali kansakunta ei tee niin. Epänormaali kansakunta kokee, että sen tehtävänä on antaa omat etunsa pois, muille.

[/quote]

Aloituksessa ei kaivattu tätä keskustelua. Kyse oli ressukkarasisteista, jotka kohdistavat negatiivisia käsityksiään myös maahanmuuttajiin jotka tekevät töitä.

Vierailija
18/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:32"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2014 klo 16:28"]

[/quote]

Aloituksessa ei kaivattu tätä keskustelua. Kyse oli ressukkarasisteista, jotka kohdistavat negatiivisia käsityksiään myös maahanmuuttajiin jotka tekevät töitä.

[/quote]

Miksi sinä koet, että sinulle on  vaikea keskustella tästä raha-asiasta?

Vierailija
19/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen töissä paikassa, jossa törmään joka päivä mm. Somaleihin ja romaneihin. Romanit käyttäytyvät uskomattoman törkeästi asiakaspalvelijaan (minuun), ja valitettavaa kyllä, tavaraa häviää hyllystä. Miksiköhän yleistän? Samoin somali-perheet, joiden isät heittävät rahat tiskiin, eivät tervehdi ja äidit, jotka antavat kullannuppunsa vuorata lattiat mehulla, leivänmuruilla ja paperilla ja eivät komenna lapsiaan heidän lyödessä muiden lapsia. Myönnetään; minullakin on tullut rasistisia piirteitä näiden kolmen vuoden aikana, mutta kuitenkin suhtaudun kaikkiin asiakkaisiin ALUKSI samanarvoisesti. Tietenkin. Maassa maan tavalla, ja perus käytöstavat käyttöön(tervehtiminen, kiitos ja anteeksi) Etnisyydestä riippumatta. T. Kyrpiintynyt.

Vierailija
20/33 |
01.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussyyhän on se, että ihminen, joka on koko ikänsä tottunut katselemaan suomalaisen näköisiä suomalaisella käyttäytymisellä varustettuja ihmisiä, pitää sellaista ulkonäköä ja käyttäytymistä tämän maan standardina. Kun vastaan alkaa tulla yhä enenevässä määrin kiharatukkaisia, mustahiuksisia, suurella nenällä ja pistävän terävällä katseella varustettuja, vihaisen näköisiä ihmisiä, joiden käyttäytyminen on impulsiivista ja aggressiivista, hän muodostaa heistä kuvan, että he ovat erilaisia kuin me. Että he ovat rumia, vihaisia, aggressiivisia, kieroja, huijareita, ja että he haluavat ottaa haltuunsa kaiken sen, mitä meillä on, ja että he haluavat määräillä meitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä