Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatus koko joulusta lattea, jos en saa syödä graavilohta.

Vierailija
19.12.2007 |

Se on mielestäni mädin ohella maailman suurinta herkkua. Kinkusta en välitä. Miten se asia nyt oikein on? Voin kyllä graavata lohen itse. Mites ton mädin laita?

Neuvola huomenna, mutta en luota siihen terveydenhoitajaan - ei ole mikään järjen jättiläinen.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin riskin ja söin palan graavia (isän tekemää).

Vierailija
2/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä Graavilohta, Graavisiikaa että Mätiä. Ja Olen itsekin raskaana viikolla 35. Olen oikein odottanut että joulu tulee ja saan mässätä kalalla. Siika varsinkin minun herkkua!!

Kuulkaa äidit ei ne norjalaiset kalastajan vaimotkaan synnytä vammaisia /sairaita lapsia. Tai ranskalaisen viinitilallisen ruovat ole alkoholisteja tai heidän lapset sairaita.

Järki käteen näiden ruoka-ohjeiden ja juoma ohjeiden kanssa. ( maksa - kielto on ainoa mitä noudatan kirjaimellisesti)

Aion nauttia myös lasin valkoviiniä kalan kanssa. Ja polttaa illalla tupakan jos siltä tuntuu.

Ei ole edellisetkään lapseni tästä hermostuneet, molempia odottaessa olen syönyt graavikalaa ja juonut vähän viiniä, ei ole allergian allergiaa, koliikkia, pienikokoisuutta, ei mitään. Ensimmäiset korvatulehdukset ovat olleet vasta 1 ikävuoden jälkeen molemmilla.

Nyt nautitaan elämästä eikä murehdita!!

Hauskaa joulua!

T tonttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä niissä se listeriatiski vaan on. Vaikka tietty se on suurempi vakuumipakatuissa valmiiksi graavatuissa.

Vierailija
4/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jo kolmas joulu peräkkäin raskaana, joten tähän alkaa jo tottua. Mutta sun täytyy vaan itse arvioida kuinka suurena pidät riskiä ja kuinka paljon haluat niitä syödä. Eiköhän suurin osa em. ruokien syöjistä kuitenkin selviä ilman listeriaa.

Vierailija
5/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsetehtyä enkä vakuumipakattua. Jos niissä listeria on se on ihan sama syötkö koko kalan vaiko vain pienen palasen.

Aina tulee näitä kommentteja että ranskalaiset naiset juo raskaana viiniä, olen naimisissa ranskalaisen kanssa ja asun Ranskassa, anoppi ja koko suvun naiset ovat täysin nollalinjalla raskauden aikana, SEKÄ myös koko imetyksen ajan. Typeriä yleistyksiä.

Vierailija
6/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

graavatussa lohessa EI ole listeriavaaraa, joten eikun graavaamaan.

Vierailija
7/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä sitä listeriaa ole joka paikassa..

Vierailija
8/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ompas täällä paljon super äitejä raskaana. Minä olen jo jopa nauttinut pari glögiäkin. Ja kalaa aion syödä jouluna, ei edes tulisi mieleen olla syömättä.

Mitäköhän tämäkin minusta tekee teidän silmissä? varmaan tosi huonon ihmisen ja äidin.

Ihmeellistä. Kaikki ystävänikin ovat raskaana olleet rentoina kalan suhteen ja terveitä lapsia kaikilla. Ei suomessa mitään listeriaa juurikaan ole. Olen aina kuvitellut että se on vitsi että joku noudattaa näin kirjaimellisesti ruoka-ohjeita. Taisin olla väärässä.

Vierailija
9/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä se musta tee superäitiä jos en itse niitä riskejä ota. Ihan jokaisen oma valinta se on.

Ja koska se graavattu lohi ei ole valmistettu kuumentamalla, siinä on listeriariski. Ihan kuten raa' assa lihassakin.

yksi niistä jotka eivät sitä graavilohta tai mätiä syö

Vierailija
10/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki vakuumipakattu on se huonoin vaihtoehto.

Vierailija
11/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä haluatte. Mä en halua, ei ole kauan aikaa kun Hesarissa oli juttua listerian yleisyydestä.

Vierailija
12/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on mahdollisimman tuoretta ja mielellään sitä itse tehtyä.

Vierailija
13/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko itsetehty vai ei, ei ole merkitystä. Vakuumipakatussa se vain leviää kasvaa ja leviää nopeammin.

Vierailija
14/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä itseäni superäitinä siksi että mulle se nyt ei ole niin iso juttu eikä joulu ole pilalla jos joku mäti jää syömättä. 8

Vierailija
15/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämminsavustettua, tai laitatte itse vaikka lohta, siikaa tms. uuniin

Vierailija
16/16 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Listerian voi saada vaikkapa kasviksista, joita ei kuumenneta. Suomessa listerioosin saa vuosittain n. 20-50 ihmistä. Listerian varalta elintarvikkeilla on todella tiukat säädökset käsittelyn osalta, samoin kuin muidenkin pöpöjen. Suomessa on tämän asian osalta onneksi hyvä asiantuntemus.

Kinkkukin on oikea ongelmapesä; voi olla loiseläimiä ja vaikka mitä. Missä vain ruoassa voi olla ruokamyrkytyksen aiheuttavia pöpöjä, vaarallisimmat voivat johtaa kuolemaan. Tältä pohjalta syöminen on todella vaarallista ;)

Kuten olemme huomanneet, vesikään ei ole turvallista.

Ehkäpä silti uskaltaisin syödä sitä graavikalaa, jos en olisi kasvissyöjä...