Onko muita, joilla mies/nainen hoitaa asiat vain omaan sukuunsa päin?
Täällä kun lukee nyt näitä joulukuvioita, niin korostuu kyllä, että suksu on paras ja pahin.
Meillä on tapana, että mies ja minä sumplitaan kuviot omiin sukuihimme päin. Koskaan ei ole tarvinnut jauhaa meidän perheen vierailuista/lahjoista yms. anopin/apen kanssa vaan mies hoitaa kyllä sen.
Itse hoidan vastaavasti oman sukuni kutsut/vierailut/lahjat/yhteydenpidon.
Ei tulisi mieleenkään mm. puhua puhelimessa miehen sukulaisten kanssa jostain aikatauluist tms. Nytkin appivanhemmat kysyivät milloin tulevat aattona ja minä sanoin, että kysykää pojaltanne. Se aika sopii myös minulle.
Minusta on helppoa, oikein ja tasapuolista, että tämä sukujen välinen yhteydenpito ei jää (niin kuin yleensä) vain se naisen/miniän kontolle.
Kommentit (4)
Minulla ei edes ole anopin puhelinnumeroa, saatika miehen sisarusten.
Yhdessä olemme olleet 12 vuotta, joista 11 naimisissa. Vanhempamme ovat tavanneet kerran ennen avioitumistamme, häissämme, sekä kolmen lapsemme ristiäisissä.
Meille sopii, eikä ongelmia ole ilmennyt. Sukumme ovat niin erilaisia, että uskoisin meidän välttäneen monta konfliktia tällä menettelyllä.
Mutta nyt viimeisen vuoden aikana isäni on soittanut miehelleni KAKSI kertaa suoraan jostain asiasta, tietokoneeseen liittyvää.
joulukortit hoidin kaikille minä. Korteeja meni vain muutama miehen sukulaisille, kun eivät ne oikein läheisiä ole.
Jossain vaiheessa kuitenkin kyllästyin hoitamaan kaiken ja siitä lähtien on mies saanut hoitaa itse omat vanhempansa.
Luonnollisestikin, jos satun vaikka hänen äidilleen jonkun täydellisen lahjan löytämään, niin ostan sen siltä istumalta, tai jos olen epävarma, niin kysyn mielipidettä mieheltäni.
Minusta olisi outoa pyytää miestäni soittamaan vanhemmilleni, vaikka he hyvin toimeen tulevatkin ja olemme olleet yhdessä jo 20 vuotta.
Anopin kanssa puhun vain pakon edessä, sillä hän on niin kova juttelemaan. Mutta aikataulut kyllä sovin aina suoraan hänen kanssan, sillä se on helpompaa niin, sillä minulle ne ovat kuitenkin (juhlissa) tärkeimmät.
Mutta pääasiassa hoidamme itse omat sukumme.