Pehmentääkö äitiys aivot? Näitä juttuja kun lukee niin ei voi kuin ihmetellä kun täälläkin muka on huippufiksua sakkia..
Kommentit (7)
tosin ne kovenee sitten takas jonkun verran kun lapset kasvaa ;)
Itse olen selkeesti hitaampi ja tyhmempi kuin ennen lapsen saantia. Lapsi pian 3 v, ja olen jo kauan ollut takas duunissa, mutta entinen nokkeluus vaan ei palaudu :) kamala aatellakin, millainen tahma-aivo olisin, jos olisin ollut koko ajan kotona...
ja jokainen raskaus ja imetys kuulemma vähentää harmaan aivomassan määrää parilla sadalla grammalla. Osa tästä korvautuu jollain tavalla, mutta kaikki ei koskaan.
Minusta tuntuu, että osa äitiyden kiroista menee ihan oikeasti vanhenemimsen piikkiin. Meillä kävi lapseton 40 vee tässä taannoin. Olin itse juuri synnyttänyt vähän aikaa sitten ja selkeästi pulskempi kuin ennen. Hänen kommenttinsa kuului, että oletko laihtunut. Miksi? Koska hän itse oli lihonut niin paljon, ja hän oli tottunut olemaan mua hoikempi. Eli ei se lapsettomuuskaan pelasta vanhenemiselta, joka alkaa tuossa kolmenkympin pintaan.
aivot kutistuvat. Mutta kun palaa takaisin työelämään, ne palautuvat ennalleen.
Ja pidempi kotonaolo aiheuttaa vakavaa lappusilmäisyyttä (myös muuten miehille, meidän koti-isi sen todistaa)