Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lokalutuiset keskiviikkoon=)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin tuntuu siltä.

Joku oli päivissä sekaisin aiemmin, hyvin on tuttua.

Mutta nyt on saletisti keskiviikko, kun eilen tuli pako..

Ja lapset laskee öitä jouluun, 5 olis enää ja kaikkia jännittää.

Taikatonttu yöllä hyppäs hyllyltä toiselle ja sitä pienet ihmetelleet koko aamun=)

Kurkittu ulos ja kuunneltu kulkusten kilinää, nähty tonttusia jo monta.

Siellä ne kurkkii.

Nyt availlaan kalenterin luukkuja.

Eilen leivottiin joulutorttuja ja pihalla oltiin hippaa kaikki yhdessä.

Eli normaali arki alkaa hiljakseen onnistumaan, eikä kaikki puuhat ole jäissä uutta elämäntilannetta opetellessa.

Puhetta oli ollut AUTOILUSTA:

Meillä tuntuu menevän vaihtelevasti.

Toisinaan kuuluu huuto takaa kun pysähdytään valoihin, mutta yleensä liikkuessa nukkuu oikein hyvin, vaikka siirtelisin paikasta toiseen.

Välissä saattaa tissimaitoa pyytää, mutta jatkaa sitten uniaan.

Kotona unet on yhtä pitkää pätkää lukunottamatta erittäin lyhyitä.

Liikenteessä nukkuu paremmin, autoillessa tai vaunuillessa, tuntuu olevan monella vauvalla sama.

Meillä tietää nälän siitä kun hamuillaan niin hirmuisesti ja poitsu on meidän lapsista PARAS röhkimään=)

On kuin pieni possu vatukoissa, kun tissille halajaa.

Kyllähän tuo hermostuakin osaa, jos ei palvelu pelaa, mutta meillä ei itkua paljon kuulu ja siitä olen erittäin onnellinen.

Kertoo siitä, että vauvan on hyvä olla ja sehän on enemmän kuin palkitsevaa äidille.

Ei tarvitse murehtia mikä pienellä on hätänä, kun on yhtä hymyä useimmiten.

MUTTA tissillä ollaan kyllä AHKERAAN, eli tuntuu ettei todellakaan ehdi kaikkea yksin kotona.

Mies on kyllä nyt auttanut ihanasti, kun töistä tulee.Ja parisuhteen pahimmista karikoistakin taas alkusählinkien jälkeen päästy.

Yhteiselo tuntuu taas oikein ihanalta, vaikka jossain vaiheessa olin lähettämässä kaikki persleimalla timbuktuun, miestä etunenässä=)

Vauvalle ostimme sitten joululahjaksi autobaby turvaistuimen.

Hermo meni ainaisessa istuimen irrottelussa ja kiinnittelyssä.

Kun ei tuo 1v10kk vielä kaupassa voi antaa kävellä,jos itse haluaa keskittyä.

Ei voi ottaa kaukalokärryä, kun isosiskolle ei ole sitten paikkaa.

On siis tavallinen kärry otettava ja sinne sisään sitten pikkumies kaukalossa, kun isosisko istuu siinä kärryosassa.

En itse ole ainakaan keksiny järkevämpää keinoa ja siihen tämä uusi istuin on aivan järjettömän kätevä.

Kun ei tarvitse kuin kliksauttaa istuinosa telakasta ja menoks.

Kerran on vasta käytetty, mutta suosittelen jo kaikille lämpimästi.

Huomenna olis muden kanssa tiedossa joulushoppailukierros.

Viimehetken hankintoja vailla valmista.

Mun piti lapsille ostaa ne musiikki hammasharjat ja taas miehen kanssa todettiin mun lahopäisyyteni...

Ostin sitten sellaiset shrek ja bratz paristokäyttöiset " sähköhammasharjat" vahingossa=/

Ja tietenkin tarjoustalosta, jonne äärimmäisen vaikeaa palauttaa mitään..

Ja nyt puuttuu sitten ne oikeat=(

Eivät kyllä ole niitä toivoneet, mutta yllärilahjoihin lukeutuvat ja tämä mami ne jostain kaivaa..

Ongelma erikseen mistä.

Jos joku tietää, mielellään vantaalta pitäis etsiä....

Tulihan taas novelli, kiva jos jaksoit lukea=)

Iloa kaikille joulun odotukseen ja piparin tuoksuista viikkoa.

Tuttiina ja Jooa 2kk tasan

Vierailija
2/4 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ma-ti löytyy täältä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11960111&p=2&tmo…

Joulu olis sitten tosiaan tulossa. Meillä on lahjat hommattu kai kaikki, mut en tiiä onko kaikille kuitenkaa, ketä haluaisin lahjoa. Jotenki ei pysy langat nyt tänä vuonna yhtään hyppysissä, että mitäs sitä nyt näin joulun alla on ollu tapana tehdä... Joulukortitkin ostettiin ja laitettii postiin viime hetkillä eli viime perjantaina. Mutta elämässä on onneksi tärkeämpiäkin asioita kuin joululahjat ja -kortit vaikka kiva on kyllä läheisiä muistaa.

Pakkasessa olis yks piparitaikinapaketti, täytyyki varmaan tänään tai huomenna esikoisen kanssa vähän paistaa pipruja, kun mies on molemmat päivät aamusta iltaan töissä. On jotain ohjelmaa edes. Vielä jos tuo vaavi nukkuis yhtä hyvin päikkäreitä kuin mitä hää on tässä lähipäivinä nukkunu ni ehdittäs varmasti hyvin pipareita tehdä. On nimittäin likka oppinu nukkumaan! Nykyään tarvii ehkä yksien päikkäreiden osalta käydä tutin kanssa nukuttelemassa, suurin osa päiväunista sujuu jo ihan hienosti ja tyttö nukkuu pari tuntia, joskus kolmekin, ku tukki yhtään heräämättä.

Yks aamu opin taas jotain uutta tuosta pienestä neidistä. Hänel on ollu tapana alkaa kitisee ja kätisee aina aamulla joskus klo 7-8 maissa, kuullostanu siltä, että unet jäis kesken, mutta mulle selviski, että hää ilmeisesti haluais ennemminki herätä! Laitoin sitten eräänä aamuna pienen pöytävalon päälle, kun toi kätinä alko, ni tyttö alkoki juttelemaa ja viihty sängyssää varmast vielä puolisen tuntia höpötellen siellä itsekseen! Ihana =)

Kertokaapa muuten viisaammat, voiko tiheän imun kausi ilmetä niin, ettei imetysvälit tihene vaan vauva vaan tahtoo viipyä kauemmin tissillä ja syö molemmista rinnoista, kun aiemmin riittäny syöttää yhdestä rinnasta?

Meillä oli tossa pari päivää semmosta, että tyttö lopetti tissittelyn yhdestä rinnasta ja kun luulin että nyt riittää ja nostin tytön olalle ni alkoki hillittömän kova huuto mihin ei auttanu muu ku toisen tissin tarjoaminen mistä tyttö imutteli vielä noin 10 min ja sen jälkeen oliki ihan tyytyväinen. Meinasin jo että maito loppuu, mutta nyt on taas jo sitten riittäny yhdestä tissistä syöttäminen. Ja maitoa tulee sitä tahtia, ettei liivinsuojat meinaa pitää mitää.

Meinasin muuten hermostua mieheen, kun hänelle pohdin, että mitähän toi nyt on, kun molemmat tissit imetään kuiviin, että eihän se maito nyt vissiin kesken kai voi loppua, niin mies siihen, että " no oothan sä jo kolmisen kuukautta imettäny" . Ihan oikein suutahdin, kun noin asennoituu! Ja samalla kyllä yllätin itteni, että toi imetys on mulle sitten tosiaan noinki tärkeä juttu, että miehen tommonen pahaa tarkoittamaton kommentti meinaa saada mut suuttumaan.

Nyt tais esikoiselta loppua piirretyt. Palaamisiin!

S ja tyttö (24.9.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tiskailtu ja pyykkejä laiteltu, imetelty ja katseltu rauhaisan aamun muuttumista sotatantereeksi=/

Sanna:

TODELLA mukava kuulla, että teillä nukutaan jo hyvin päikkärit=)

Meillä poitsu myös aamulla viihtyy sängyssä juttelemassa, silloin saa olla rauhassa itsekseen hänkin=)

Kun muutoin on hurja möly ja meininki aina ympärillä.

Tiheän imun kausi voi mun mieletäni ilmetä noinkin, toki, vauva syö extraa..Oli se sitten kertoina tai kestona enemmän, niin lisää sitä maidontuotantoa.

Meillä pojalla on joka toinen tai kolmas päivä sellaisia päiviä, että on tissillä piiiitkääään ja uuuuuseeeeeiiiiin=)

Meillä ongelma se, että nukahtaa tissille heti.

Nautinnollisesti sulkee silmänsä, kun pääsee rinnalle.

Se on enemmän usein päivällä sellaista " ai kun tässä on ihanaa" imemistä.

Illalla ja yöllä+ aamulla syö selvästi ahnaasti nälkäänsä..

Imetys ON HYVÄ asia=)

Helppo ja mutkaton vaihtis useimmiten ja luonnollinen.

Minä olen 4 ekaa imettänyt kaikkia 1v-1 1/2v.

Vitosta imetin 7kk, joista 2 vikaa kk vain illalla, yöllä ja aamulla.

Nyt en ole vielä stressannut, vaikka luulin, että haluan olla melko riippumaton vauvasta, tai miten sen sanoisi( kuulostipa pahalta=/ )...

Halusin, että isä on yhtä tärkeä ja kelpaa yhtä hyvin kuin minä.

Nyt kuitenkin mennään päivä kerrallaan.

Vielä ollaan täysimetyksellä, soseet kylläkin mielessä.

Imetys siis jatkukoon näillä näkymin.Stressiä en ota itselleni puolesta, enkä vastaan...

Yksi asia, jossa voin tyytyväisenä kehua retaista miestäni, on nimittäin aivan omaa laatuansa lahjojen valitsemisessa.

On jännää kuin lapsena odottaa mitä pukki keksii tuoda=)

Ei tarvitse kuin yhden toiveen, jonka saan ja loput tulee aina yllärinä.

Ja on erittäin hyvä ostamaan lahjoja, yllättää joka vuosi mut täysin.

Saan usein lahjoja, joita itsekään en ole tajunnut toivoneeni, kunnes avaan paketin..kuten viime vuonna tatuointilahjakortin(tatuoinnin olin piirtänyt jo edellis syksynä).

Meillä molemmat seotaan aina joulun alla, lahjoja on ihana ostaa.

Eli kulutushysterian puolelle mennään ja kovaa, mutta joulu on kerran vuodessa vaan!!!Eiks jee????????????

Miten muilla?

Kai se on nyt alettava takaisin hommiin, vauva vaunuihin ja lenkille....

Vierailija
4/4 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmat herrat taasen samoihin aikoihin unilla, joten aikaa koneella hengailuun on....Mitään muuta tekemistähän näin joulun alla ei sitten olekaan=)

Tuttiina: Meillä menee kanssa ihan kulutusjuhlaksi koko joulu, myös tänä vuonna, vaikka ei juuri mitään pitänyt....Ja meillä kanssa mies osaa ostaa hervinaisen ihania lahjuksia, ilman vihjeitäkin! Viime vuonna oli tajunnut kai mun ajatuksista, että halusin juuri sen kirjan minkä osti, telepaattinen yhteyskö?=)

Meidät kun vihitään samalla kun vauva kastetaan tammikuun alussa, niin ajateltiin sen vuoksi pitää kukkaron nyörejä jouluna tiukemmalla....Kissan viikset, ei onnistu! Kaiketi saan kuitenkin sen sormuksen, minkä haluaisinkin=) On muuten pikkasen vaikeaa päättää vaatteet sinne kaste-/vihkiäistilaisuuteen! Mutta kait sitä vois jotenkin noi aletkin hyödyntää....

Meillä aamuyön masuvaivat jatkuvat, tympii....Viime yönäkin klo 3.30-06 kävelin ympyrää olkkarissa känisevä ja vääntelehtivä vauva sylissä=/ Ja sitten klo 6.30 heräsi esikoinen....Olenkin kehittänyt nyt uuden paniikin siintä, että jos vauva oppii siihen, että aina aamuyön syötön jälkeen kanniskellaan pitkään ja hartaasti, että saa nukuttua....Mutta nyt yritän vaakuutella itselleni, että kaiketi tärkeintä on, että täällä edes joku nukkuu silloin keskellä yötä! Vieressä vauva aloittaa itkun, puhumattakaan omasta sängystä....

Huomenna olisi jälleen vyöhyketerapiaa, toivottavasti ei älleen pahenna vaivoja, niin kuin viime kerralla!

Kiiuli&" Kasper" 7vk ja 5vrk