Lattianhiomakoneen vuokraus, tietääkö kukaan?
Pk- seudulla, mistä ja kuinka kallista?
Eli siis itse hioisimme vanhat lautalattiat.
Kommentit (6)
niin kannattaa vuokrata tarpeeksi järeä kone. Ramirenteistä jne. noita saa. Helpointa olisi palkata joku tekemään työn.
Jos aikoo harjoitella ihan lautalattialla, niin saatatte säästää pitkän pennin jos palkkaatte jonkun ammattilaisen tekemään sen...
ne vuokrakoneet ovat paljon heppoisempia kuin ne, mitä ammattilaiset käyttävät. Sellainen pyöröhiomakone on lisäksi aika hankala käyttää, sillä tekee nopeasti lattiaan hienot renkaat. Me kitkutettiin sellaisella päivätolkula yhtä huonetta, eikä jälki ollut kummoinen. Anopilla kävi ammattimies, joka vetäisi muutamassa tunnissa koko asunnon lattiat priimakuntoon.
siis töissä rakennusffirman vuosikorjauksessa ja vuokrafirmasta nekin noin lattianhiomakoneensa hakee. Ihan samoja koneita ne on. Mutta tosiaan, sillä tekee lattiaan helposti jälkiä jotka on pahempia kuin lähtötilanne, jos sitä ei osaa käyttää. Itse en lautalattiaan sellaisella koskisi.
Viimeisen kymmenen vuoden aikana mun mies on muuten satuttanut itsensä rakennuksilla kahdesti. Toinen kerta oli johtui sisään päässeestä ampiaisesta ja toinen siitä, että lattianhiomakone osui lattiassa johonkin pieneen töyssyyn, jota ei edes nähnyt, tempautui kädestä ja lensi seinään. Jälkiä oli paitsi lattiassa, myös seinässä, miehen selkä nitkahti ja sairaslomaa tuli 2 viikkoa (josta makasa melkein liikuntakyvyttömänä viikon ja senkin lattialla kun sänky oli liian pehmeä). Lisäksi se vekotin hajosi. Firmassa töissä ollessaan mun mies ei tietty maksanut tästä tuhosta mitään, mutta jos te omassa asunnossanne sähläätte niin tehän maksatte lattian, seinän ja koneen...
mutta jos ette tiedä, mistä saa, niin todennäköisesti teidän kannattaisi opetella sen vehkeen käyttöäkin jossain muualla kuin omalla lattialla. Se meinaan oikeasti vaatii vähän tekniikkaa tai sillä tekee helposti pahat jäljet lattiaansa.