Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheelliset joulunalusviikkoon 51

18.12.2007 |

Pistänpä meille uuden pinon, kun jo tiistai menossa, eikä pinoa näy =)

Liekö tännekään kukaan ehtii raapustella, mutta yritetään.

Tässä linkki viime viikon pinoon, sinne näkyi Niiloakseli remontin keskeltä ehtineen kirjoittaa;)

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=102&m=11908568&p=2&tm…

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jospa minä tässä ehtisin parit rivit raapustaa.

En nyt muista mitä kukanenkin viime pinossa kirjoitteli, joten en osaa mitään kommentoida.

Niin Niiloakselilla on ne remonttipuuhat. Toivottavasti pääsette jouluna nauttimaan remontin hedelmistä ;) Tässä vastikään piipahdin yhdellä ystäväperheellä, joilla iso remontti menossa ja täytyy kyllä nostaa hattua, että ovat jaksaneet ilman kriisejä. Ei oonistuisi meidän hermoilla. Tai ainakaan meidän iskän hermoilla... Heillä toki rouva ei ole raskaana, mutta neljän lapsen äiti, joka opiskelee siinä ohessa. Ja mies päivät töissä.

Että syvä kunnioitukseni kaikkia teitä kohtaan, jotka selviätte tuommoisista puuhista järjissänne!!

Annlinn nautiskeli Suomessa olosta. Miltäs nyt tuntuu, onko jo huvikumpua ikävä? Mitäs teidän lapset ovat nyt tuumanneet?

Niin, koitin viimeksi kysellä keneltä voisi seuraavaksi odotella vauvauutisia??? Ollaanko me tammikuiset seuraavina vai onko muita? Mites Annlinnillä nyt, onko sitä raskausmyrkytysuhkaa, vai onko pysynyt kaikki niin kurissa, että vauveli kenties viihtyy masussa vielä ensi vuoden puolelle?

Meillä täällä tahti vaan kiihtyy joulua odotellessa. Tai kaksi pienintä ovat kyllä alkaneet taas päästä normaali rytmiin tuossa nukahtamisessa, mutta tuo nelivuotias on sitten vastaavasti venyttänyt lisää iltavalvomista. Ei kertakaikkiaan millään saa toista nukahtamaan. Kiva sitten odotella lähes puolille öin, että pääsisi paketointihommiin... No, nukutaan sitten jouluna;)

Joulun jälkeen ajattelin sitten pyörittellä noita pikkupyykkejä, oikein innoissani odotan taas sitä, kun pikkuiset potkarit roikkuu narulla. Se on jotenkin niin hellyyttävää!

Sitten alkaakin synttärikiireet ja sitten pian toivottavasti vauvakiireet=)

Mukavaa ja ennenkaikkea rauhallista joulunalusviikkoa kaikille suurperheellisille!

Pikkis 33+5

Vierailija
2/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen koko ajajn ollut aivan lennossa kun lapsilla on yhtä sun toista juhlaa eli aivan kauhea viikko meneillään.

Mun vointi on tuhti mutta verenpaine on hyvä 60/115 ja proteiineista ei tietookaan eli eipä vielä ainakaan raskausmyrkytyksen oireita näy. Ainoa ikävä vaiva on toi että olen alkanut turpoamaan. Esim. käsi saattaa ranteesta turvota mutta 4-5 tunnin kuluttua turvotus on tipotiessä, eli mitä tämä oikein on, lääkäri kehoitti vain juomaan paljon ja lepäämään pari tuntia joka päivä.

Me ollan etsitty sitä taloa täältä kun ei tosiaankaan viihdytä enään kerrostalossa, taitaa jäädä talokaupat ensivuoden puolelle.

Taidanpa nyt varmuuden vuoksi toivottaa kaikille oikein mukavat joulut jos vaikka en nettiin ennen ensi vuotta kerkiä.

VILKASTA JA RATKIRIEMUKASTA JOULUA KAIKILLE SUURPERHEILLE!

T: Annlinn ja viisi kullanmurua + Märta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppis kyseli kuulumisia ja kyllä täällä vielä hengissä ollaan! Viikko sitten maanantaina kävin uudestaan ultrassa ja kaikki oli ok. Pieni möykky oli kasvanut parissa viikossa ja napanuora ja istukka olivat alkaneet muodostua.

Koneelta on pitänyt poissa armoton väsymys! Vaihdoin erinäisten sattumusten takia tässä muutama viikko sitten työpaikkaakin ja uusi työ ja uudet asiat imevät viimeisetkin mehut. Työpäivän jälkeen rojahdan sohvalle ja siitä siirryn ainostaan sänkyyn :) Ihan hirvittää se, että ei yhtään jaksa lenkkeillä tai edes tavata kavereita. Toivottavasti tämä uupumus helpottaa, kun uusi vuosi alkaa ja saa taas odotella kevättä.

Jouluvalmistelut ovat rajoittuneet siihen, että lähes kaikki lahjat on hankittu. Joulusapuskat hankin valmiina ja mummi avittaa jotakin tekemällä. Huomenna tulee siivousfirma tekemään joulusiivouksen. Se on minun joululahja itselleni ;)

Oikein ihanaa joulunodotusta kaikille suurperheellisille! Toivottavasti kaikilla on lämminhenkinen ja ihana joulu!

Haluaisin vielä kysellä Sinuvin kuulumisia? Sinullahan oli ultra viime viikolla. Onhan kaikki hyvin?

Meriutu rv 9+4

Vierailija
4/9 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisinpas mäkin kirjotella tähän pinoon,jos vain saa mukaan liittyä???

Elikkäs mä oon 25v äiti turun suunnalta ja lapsia on 3 jotka on syntyneet 4.12.04,28.12.05 ja 10.01.07 ja nyt meille on tulossa neljäs lapsi jolla on la 10.3.08 ja tällä kertaa tulee poika,kolme aikasempaa ovat tyttöjä.

Vierailija
5/9 |
19.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tuli siivottua useampi tunti (6h) remontti pölyjä pois ja illalla tuli vielä miehen kanssa puuhailtua sängyn puolella ;o) no yöllä kun sitten kävin pissalla huomasin että hiukan vuoti verta :o/ ei kirkasta mutta pyyhkiessä ihan selkeää punertavaa vuotoa kuitenkin. Yön aikana tuli muutama supistus joista yksi tuntui paineena peräsuolessa. Nyt päivän aikana on tullut muutamia aavistuksen tuntuvia supistuksia mutta vuotoa ei.

Pitäiskö tästä nyt ihan huolestua?

Olen kuitenkin pötkötellyt ihan rauhassa tämän päivän. Vauva liikkuu ihan normaalisti kuitenkin.

Jotenki tuntuu että olen tässä raskaudessa hysteerisempi kuin aiemmin, jostain syystä pelkään koko ajan että tämä ilo otetaan meiltä pois :o/

niiloakseli rv 28+2

Vierailija
6/9 |
21.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjoitan kuulumisia, joita meriutu tuossa ennätti jo kyselläkin.

Kiitos kysymästä hyvää kuuluu. Ultria on tehty nyt kaikenkaikkiaan kolme! ja kaikissa kaikki ok. Viimeinen oli neuvolassa, josta minä en kyllä oikein mitään erottanut, mutta th väitti näkevänsä sydämen lyönnit. Hyvä niin, ultra oli kyllä aatamin aikainen, että se kyllä vaatikin ammatti-ihmisen seurannan. Eka oli mun hermoultra johon oli vaan pakko yksityiselle mennä ja maksaa.. ja se toinen oli sitten viikonpäästä siitä naistentautien poliklinikalla. Kaikki tosiaan hienosti.

Pahoinvointia riittää..mutta minulle se on vain hyvä merkki. Välillä alaselkään sattuu, ja vatsaakin kivistää - kuten tänään, kun olen siivonnut kotia JOHON ME HUOMENNA MUUTETAAN!! eli remontti on sisältä valmistunut tänään. Eihan se kestänytkään kuin 4kk! Just sain vahatuksi parketin, en olekaan sitä aiemmin tehnyt, meillä kun on ollut laminaatti, mutta täytyi siskolle välillä soittaa ja kysyä parasta tekniikkaa.. huomenaamulla sitten näkee, tuliko hyvä lopputulos.

Huomenna olisikin taas kunnon työpäivä, että saatais huonekalut paikalleen, ja edes jotain tavaroita. Plus keittiön kaappeihin ruuat ym aineet ja jauhot. Sitten saa olla. Kuusi vain hakemaan ja tupaan. Sunnuntaina koristeet niskaan ja pitäis ymmärtää ottaa rennosti.

Hmm. saa nahda osaako kun tätä touhua on ollut. Ja miehella kans. Se menee kuin duracell pupu paikasta toiseen, toivottavasti ei koe mitään vieroitusoireita, kun tarkoitus olis rauhoittua jouluksi! :)

No tässä tuli täysin omaa napaa, mutta nyt tuntuu että täytyy painella kattomaan onko mies saanut tuolla mökillä lapset nukkumaan, kuopuksen myös, sitä hän ei ole nukuttanut kuin varmaan yhden käden sormilla kerrat.. Syy siihen lienee se että vielä 2 viikkoa sitten imetin kuopusta, joka on nyt 1v10kk. Mutta kyllä tuo keskenmenon pelko sai lopettamaan jälkellä olevat ilta - ja aamuimetykset. Lopetus tuntui menevän uskomattoman kevysti pojalle, kitisi ehkä 15 sekuntia 3 iltana peräkkäin. Olin äimän käkenä, mutta hyvä näin. Joskun saunassa tahtoo testata, ja annankin hetken. Mutta sitten kiinnitän huomion muualle, eikä kaveri ole moksiskaan.

Okei, uusi yritys kirjoituksen lopetukseen..

Hyvät joulut kaikille, rauhallisesta juhlaa ja muistakaa rentoutua!

sinuvi rv8+5

Vierailija
7/9 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakseli: Toivottavasti sulla tilanne rauhoittui suppareiden osalta. Ehkä tuo vuoto johtui vain herkistä limakalvoista?!

NYT VAIN KAIKILLE ILOISTA JOULUMIELTÄ!!

Toivottelee Pikkis

Vierailija
8/9 |
22.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua ja onnellista uutta vuotta kaikille masunkasvattajille!! :) Kiirusta on ollut, mukavaa sellaista. Palataan taas riveihin kunhan pyhät on vietetty.. :)

Voi hyvin Niiloakseli, varmasti kaikki on hyvin!

Piparkakkukonvehtikynttiläjoulutuoksuterveisin, Omppis :)

Vierailija
9/9 |
24.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireessä tulin tänne vielä jouluntoivotukset laittamaan. Pukki tulee kolmen jälkeen ja päätettiinkin ehtiä syödä ennen sitä, joten täytyy rientää äitini avuksi joulupöytää laittamaan.

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille ja hyvää masunkasvatusta sekä syönnin että vauvan/vauvojen kasvattelun myötä :-)!!!

neronja & kuutonen rv34+1