Huomenna neuvola ja pitäisi saada turvotusta mahd. paljon pois. Mitä sitä söisi?
Muuten tulee taas huudot painonnoususta eikä auta sanoa, että on turvotusta.
Ananas kai auttaa. Mitä muuta? Vettä juon normaalistikin paljon.
Kommentit (9)
Jos sulla on turvotusta, se saattaa olla oire jostain, esim itselläni havaittiin juuri turvotuksesta raskausmyrkytys.
Eikä neuvolassa pidä joutua kuuntelemaan mitään huutoa yhtään mistään!
Saisit varmasti turvalliset ohjeet.
Näin olen tehnyt, mutta eipä tuosta mitään mairittelevaa apua ole ollut tai ainakaan muutosta suuntaan tai toiseen.
ap
Jos ei noi auta, voit vähän miettiä että onko se kaikki todellakin turvotusta ja jos on, ei pitäis todellakaan yrittää peitellä vaan miettiä, onko se oire jostain muusta.
Juo esim. teetä, poistaa nesteitä, samoin mansikat. Mutta tosiaan, jos turvotusta on, ei sinun tarvitse sitä neuvolassa hävetä.
Itselläni oli ällö neuvola täti, muka aina olin turvonnut ... ihmekö tuo kun oli helteet ja piti tehdä seisomatyötä.
Joka paikassa vaan toitotetaan, ettei painoa saisi tulla ja mitä vähemmän sen parempi. Tietysti se on niin, mutta on ikävää jos vähänkin on tullut ns. liikaa per viikko, niin heti pitäisi katsoa mitä suustaan alas laittaa. Syön normaalisti.
Esikoista odottaessa lopussa tuli välillä kilokin viikossa ja oli kyllä pitkälti turvotusta, mutta silloin oli eri terkkari eikä marissut asiasta. Mitään raskausmyrkytykseen viittaavia muita oireita ei ollut silloinkaan.
ap
Oli ihan samanlaista narinaa painonnoususta, varsinkin lopussa. Paino vaan nousi ja nousi, joka siis johtui turvotuksesta. Viimeisillä käynneillä tuli jo 1kg 2 päivässä. Ramppasin siis verenpaineiden takia siellä. Itse en voinut hyvin, oireita oli ja th vaan huomautteli painosta. Kun sitten vihdoin laittoi lähetteen äitipolille, oltiinkin jo kiireellisessä sektiossa...
Toista odottaessa en sitten itse suostunut enää stressaamaan painosta, vaan vaadin huolenpitoa ja seurantaa, jota sainkin!
Mutta siis ananas, vesi, mansikat, ananasmehu auttoi ainakin mulla, edes vähän...
Jos ne huutaa ,niillä on joku asennevamma. Tai sitten olet yliherkkä.