Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monella täällä on siivooja?

Vierailija
10.11.2008 |

Tuli tuosta joulusiivousketjusta mieleen, kun tuntui noita kokemuksen jakajia olevan, että onko se kuinka yleistä, että kotona käy ulkopuolinen siivooja? Kiinnostaisi myös tietää, minkä kokoisiin taloihin olette nuo siivoojat hankkineet? Ja millaiset tulot perheellänne on, kun on vara siivoojaan? Vai onko se kallista hommaa??

En siis ole liikkeellä arvostelevalla mielellä, vaan kiinnostuneella ja ehkä hieman haaveilevallakin mielellä :)

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä tosin siivooja on vaihtunut. Alkuun kun aloitti meillä, oli meillä n. 80 neliön asunto, nykyään talomme on n. 250 neliötä. Samoin tulot kasvaneet tässä kymmenessä vuodessa paljon, eli ei ole meillä ollut niinkään tuloista kiinni. Nykyään nettotulot n. 9000e/kk. Siivooja käy kahden viikon välein, ja lasku on n. 400e/kk.

Vierailija
2/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veloittaa 25e/h ja siivoaa meidän kämppää yleensä n 4 tuntia. Siis n 400e/kk menee, mutta kotitalousvähennyksenä saa vähentää 60%, joten mielestäni on halpa helpotus arkeen.

Aikaisemmin minulla meni aina lauantai siivoamiseen. Nyt vietämme lauantain perheen kanssa retkeillen ja äitikin on rennompi ja tyytyväisempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalo, jossa asuinpinta-ala n. 160 m2 kahdessa kerroksessa. Siivooja käy kahden viikon välein perjantaisin ja siivoaa n. 3 h kerrallaan. Tekee vajaat 200 e/kk - kotitalousvähennys sitten verotuksessa.

Nettotulot n. 5500 e/kk.

Vierailija
4/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän arjen ylellisyys on siivooja, siitä emme luovu, vaikka muusta tinkisimmekin!

Meillä on kerrostaloasunto 75 neliötä, siivooja käy joka toinen viikko kaksi tuntia.

Hän ehtii hoitaa kaikki perusteellisemmat toimet, helpottaa arkea ihan hurjasti.

On ihanaa tulla siivottuun kotiin!

Lasku noin 80 euroa kuussa. Verovähennyksen jälkeen jää maksettavaa vajaat 50 euroa.

Vierailija
5/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tosiaan käy joka toinen perjantai. Meillä on omakotitalo 168m2.

Siivoojamme imuroi, pesee lattiat, tamppaa matot, vaihtaa lakanat koko perheelle (5 henkilöä), pesee vessat ym. Todellinen tehopakkaus on meidän siivooja mielestäni kun sen kaiken tekee neljässä tunnissa.

Minulle kanssa siivooja on yksi niistä arjen ylellisyyksistä mistä en luopuisi mistään hinnasta.

Kotitalousvähennyksen jälkeen itse maksettava summa ei ole mielestäni kovin suuri. Moni muu käyttää saman verran johonkin ihan muuhun. Meidän mielestä siivooja helpottaa arkea niin paljon, että haluamme siitä maksaa. Sen takiahan sitä töissä käydään, että sillä rahalla jotain hankitaan.

Vierailija
6/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka toinen viikko, rivitaloasunto 150 neliötä.

Käynyt n. 4-5 vuotta, ja ainoa mikä kaduttaa on se, etten hankkinut siivoojaa jo aikaisemmin... helpottaa niin paljon arkea.

Ei tule kalliiksi, kun ottaa huomioon kotitalousvähennyksen.

Vierailija
7/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen useammin ei esim. matto´ja tampata eikä lattioita pestä. meillä vain yksi 5-vuotias melko siisti poika, joten ei kerry p...aa kovin paljoa välillä. nettotulot yhteensä n.4500 euroa, joten ei kovin hyvätuloisia olla, mutta siivous maksaa vain 100-150 e/kk:ssa.

Vierailija
8/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja siivoaa alakerran, kaksi vessaa, keittiö, olohuone, ruokahuone, keittiö, makkari ja eteinen.

Vie matot ulos, imuroi, pesee lattiat ja pyyhii pinnat. Lisäksi pesee wc:t.

Siivooja on kerrallaan kaksi tuntia ja käy joka toinen viikko.

Meillä neljä lasta ja molemmat vanhemmat käyvät töissä.

Siivooja maksaa 27 € (sis alv)/h. Olen tyytyväinen.

Yläkerran lapset siivoaa aikuisten avustuksella itse. Ja joka toinen viikko siivoamme sitten itse. Emme vie kylläkään mattoja ulos.

Olen tyytyväinen ja harmittelen sitä samaa kuin muutkin, miksi en hankkinut siivoojaa aikaisemmin.

Vierailija
9/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos kaikille!

Mietin vielä, että onko mielestänne noloa, jos siivooja käy pienehkön talon omistajilla? :D Pitääkö siivoojan käyntejä perustella paljon lähipiirille? Siis tuntuuko, että pitää??

Rahaa ei ole huimasti, ihan keskituloisia (väliinputoajia joka suhteessa) ollaan. Mutta tuo siivooja on oikeasti sellainen, mihin olisin valmis sijoittamaan vaikkapa jonkun muun kustannuksella. Tympäsee, kun ainoat vapaat hetket perheen kanssa menee huushollin puunaamiseen, eikä p:n keskelläkään ole kiva elää.

Vierailija
10/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on käynyt 4 vuotta siivooja. Käy joka toinen perjantai ja taksa 30 eur / tunti. Siivoaa kerralla 3 h (meillä nyt 100 neliön asunto). On se vaan ihanaa tulla kotiin perjantaisin, kun kotona niin ihanan siistiä.

Vierailija
11/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

käynnyt siivooja 2 kertaa kuussa. 90 euroa kerta eli 180 euroa kuussa ja siitä veroalennuksen jälkeen maksamme noin 100 euroa kuussa siitä ettei ite tarte koskaan siivota. meillä ei ole eläimiä ja mä imuroin kerran viikossa ja pidän keittiön siistinä päivittäin.

Vierailija
12/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohta olisi tarkoitus lisätä käynnit 2 krt/kk. Tilaa 120 neliötä, nelihenkinen perhe. Rahaa menee n. 100€/kk nyt + ekstrana ikkunat, saunanpesut yms. Tulot ovat n. 6500€/kk nettona.

Aivan ihana palvelu, en luopuisi mistään hinnasta:)

Vierailija
13/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käy joka toinen viikko kolme tuntia. Siinä ajassa perussiivous ja silittämiset. Asunto on 80 neliötä.

Tuo perustelujen tarve riippuu ihan lähipiiristä. Jos lähipiiri on tottunut siihen, että palveluja ostetaan, niin sittenei varmaan. JOs taas lähipiirissä on ihanteena se, että kaikki tehdään alusta asti itse, niin sitten kyllä.

Uskoisin, että suurimalla osalla ystävistäni käy siivooja. Työssäkäyviä pienten lasten vanhempia tai kiireisiä uraihmisiä. Isoäidilläni käy myös. Äidilläni käy tekemässä kausisiivouksia.

Vierailija
14/14 |
10.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen keskiviikko neljä tuntia kerrallaan (rivitalo 112 m2).

Maksaa 27 euroa/tunti, mistä saa kotitalousvähennyksen, eli maksettavaa jää vajaa 11 euroa/tunti.

Olemme keskituloisia, eikä tuo summa kaada talouttamme.

Helpotuksen tunne on suunnaton, iso taakka perheenäidin arjesta on poissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi