Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Teetkö laatikot itse jouluksi vai ostatko valmiita?

Vierailija
17.12.2007 |

Meillä on perinteisesti kotona tehty AINA itse ja paheksuttu valmislaatikoita. Viime jouluna maistoin Kokkikartanon laatikoita, enkä sen jälkeen viitsi enää nähdä sitä vaivaa, että tekisin ne itse. Saarioisen laatikoista en tykkää, mutta nämä Kokkikartanon maistuvat ihan itsetehdyille:-)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on onneksi yhä virkeä, viisikymmentä vasta täyttänyt äityliini, joka tekee mullekin laatikot, sekä pipartaikinan (pitää olla maustepippuria joukossa!) jne. Pääsiäisenä omatekoista mämmiä jne. Kyllä mä lupaan opetella sitten vielä tässä 5 vuoden sisään itsekin nää kaikki.

Vierailija
2/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole aattona pöydässä laatikoita ollenkaan. Syödään sitten anopin luona joulupäivänä laatikoita. Olen kyllä aikaisemmin sekä tehnyt itse että ostanut laatikoita. En vaan tykkää niistä niin hirveästi, että jaksaisin monena päivänä syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuoden puolella onkin sitten kunnon keittiö jossa kokkailla.

Vierailija
4/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muut teen itse. Tosin tänä jouluna emme ole kotona, joten tein vain lanttulaatikkoa näin ennen joulua syötäväksi.

Vierailija
5/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen sukulaisen valmiiseen joulupöytään nauttimaan hänen tekemistään laatikoista.

Aiempina vuosina olen ostanut Saarioista ja trimmannut niitä voilla ja kermalla. Hyvältä on maistunut.

Vierailija
6/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki muutkin ruoat ostetaan kaupasta, kinkkua myöten (tosin se kyllä paistetaan ihan itse).

Vierailija
7/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä kaupan on parempia kuin itsetehdyt. Lisää kaupan lattulaatikkoon kermaa ja pistää uuniin, niin tulee 100 kertaa parempaa kuin itsetehdystä :) testattu on tuota ihmisillä jotka luulivat syövänsä itsetehtyä ja ylistivät lanttulaatikkoani taivaisiin. olisitteppa nähnyt ilmeet kun kerroin mitä oikeasti söivät :)

Vierailija
8/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Meillä ei ole aattona pöydässä laatikoita ollenkaan. Syödään sitten anopin luona joulupäivänä laatikoita. Olen kyllä aikaisemmin sekä tehnyt itse että ostanut laatikoita. En vaan tykkää niistä niin hirveästi, että jaksaisin monena päivänä syödä.

Vierailija
9/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palljonko lorautetaan? Ja sitten se hämmennetään sinne sekaan? Miten se valmiskuori, joka siinä on?Otatteko sen pois?

Vierailija
10/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porkkanalaatikko:

lisää valmiiseen laatikkoon kermaa, kananmuna tai kaksi, hiukan muskottipähkinää ja siirappia, sekoita, kaada vuokaan, koristele pinta ja kumenna 175 asteessa n. 20 min.

lanttulaatikko:

Lisää valmiiseen laatikkoon hiukan kermaa tai voita tai kinkun paistolientä, kanelia, sokeria ja inkivääriä, sekoita ja kuumenna 175 asteessa n. 15 min.

Tosi hyviä laatikoita ja helppoja :-)

Vierailija
11/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteikö tällainen pullantuoksuinen " uraäitikin" viitsisi tehdä itse. Ettekö tosiaan tykkää ruoanlaitosta yleensäkään? Vai onko vaan perinteisten suomalaisten jouluruokien tekeminen ns. out...

Minä ainakin pidän kokkaamisesta - niin uusien makujen kuin perinteikkäidenkin - ja olen siinä hyvä :-)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän