Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko perheeseen jossa on pariviikkoinen vauva, mennä kylään ilman lahjaa?

Vierailija
17.12.2007 |

Olen menossa vierailemaan miehen serkun perheeseen, aiemmin ollaan tavattu vaan muutaman kerran. Onko asiallista viedä vauvalle lahja vai voinko mennä tyhjin käsin kun ei kuitenkaan ole kyse sen läheisemmistä ihmisistä?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lahjan tarvitse olla mitään suurta - vaikkapa pieni suloinen pehmolelu Tiimarista maksaa sinulle vain muutaman euron, mutta ajaa mainiosti asiansa.

Meillä yksi onnittelijavieras oivalsi tuoda esikoiselle (3,5 v.) kauniin kortin, jonka antoi heti ensimmäiseksi. Vieras pääsi välittömästi sekä esikoisen että äidin suureen suosioon.

Vierailija
2/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sen tarvitse olla mitään isoa: söpöt sukat, lakki tai kukkakimppu. Ja kortti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi: oletteko menossa kutsuttuna vai oletteko itse kutsuneet itsenne vauvaa katsomaan? tuntuu erikoiselta että 2 viikkoisen vanhemmat jaksavat edes vastaanottaa ihmisiä kenen kanssa vähän tekemisissä. mitä jos sen pienen muistamisen vauvalle lisäksi veisitte vaikka kahvitarjottavat itse mukananne?

Vierailija
4/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pidän myös outona, että vierailette perheessä, jossa pariviikkoinen vauva, jos ette ole läheisiä.

Vierailija
5/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on perheeseen juuri syntynyt vauva, silloin vieraat on yleensä niitä läheisempiä ihmisiä. Jos nyt on niin, että olette itse itsenne kutsuneet kylään vauvaa katsomaan, niin ette MISSÄÄN TAPAUKSESSA mene ilman viemisiä!

Ja kuten aiemmin sanottu, viemisten ei tarvi olla mitään isoa ja ihmeellistä. Ihan lähikaupastakin löytyy vaikka mitä: vauvalle esim. peppupyyhepaketti, ruokalappu/kaukalo, äidille suklaalevy tai tähän aikaan vuodesta konvehtirasia. Esikoisen synnyttyä olin todella iloinen ja otettu kaikista, jotka tajusivat tuoda äidille suklaata! Se jotenkin oli siinä tilassa se, mitä teki mieli.

Vierailija
6/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin veisin jokatapauksessa jotain tuliaisia, varsinkin silloin jos menen vähän vieraampaan paikkaan. Näin joulun alla tuo konvehtirasia äidille on tosiaan hyvä ajatus. Ja jotain pientä söpöä sille pienelle ihmiselle tietenkin.

Vierailija
7/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö vie normaalistikin kylään mennessäsi jotain pientä viemistä mukana? Vallankin jos kyläpaikka kerran ei ole edes " tuttu" ?

Itse en menisi " outoon" paikkaa kylään ilman viemisiä, olipa siellä lasta tai ei, mutta vielä vähemmän jos siellä kerran on vastasyntynyt vauva!!

Mä en edes voi uskoa että ihmiset on nykyään noin uusavuttomia etteivät edes tuollaista itse tajua!?:O Onhan tää provo, onhan??

Vierailija
8/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivan urpo olet ap! eiköhän nimenomaan vähän vieraammille viedä jotain pientä jos kerran kutsuttu on - tosi tuttujen kesken ei aina tarvitse viedä jotain.

Vierailija
9/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vauvalle ehdottomasti jotain, joku pieni body tai potkuhousut tms. Ja kortti tietenkin mikäli ette ole jo postitse lähettäneet.

Vierailija
10/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajakaa kukkakaupan kautta ja osta kukkakimppu.

Vierailija
11/11 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja peskää kätenne huolella saippuankanssa heti kun astutte ovesta sisään. Nykyohjeiden mukaan vauvaa on suojeltava erityisen huolellisesti tarttuvilta taudeilta vähintään 3kk:n ikään asti. Monet vanhemmat eivät tästäkään syystä kaipaa vähemmän tuttuja vieraikseen heti vauvan ollessa pieni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi