Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lily

16.12.2007 |

Me ei sitten osata paattaa tulevan tyttolapsen nimea. :) Olen jo kerran taalla kysellytkin mielipiteita eri nimista, mutta nyt on taas mieli muuttunut. Ajattelin talla kertaa kysya mielipiteita Lily-nimesta, joka on aika kovassa kurssissa talla hetkella. Omaan korvaan se kuulustaa kauniilta.

Eli mita mielta olette Lilysta? Taustaa sen verran, etta asutaan englanninkielisessa maassa, mies ja sukunimi englanninkielisia ja veljen nimi on Joel. Haluttais nimi joka kay molemmissa maissa (suomeen muutto mahdollinen tulevaisuudessa), ja joka ei olisi liian yleinen mutta ei liian erikoinenkaan.

Taallahan Lily aannetaan " Lili" , mutta mitenkahan Suomessa. Olisiko y-loppu liian vaikea?

Etukateen kiitos mielipiteista!

T:paattamaton Bluemountain ja sen yhta paattamaton mies :)

Kommentit (4)

1/4 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliskos Lili vaikea Englannissa??Aattelin, kun niin kuitenkin lausutaan ja ois suomessa hirmusti ongelmattomampi ;o)!

Mutta kyllä Lily varmasti taipuu suomalaisessa suussakin ainakin ajan kanssa juuri oikein eli Lili ;o)!

Vierailija
2/4 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jostain syystä todella mieltynyt Lily-nimeen, meillä vain kaksi muttaa asiassa: suomalainen sukunimi ja poika tulossa ;)

Englanninkielisen sukunimen kanssa käy mielestäni hyvin Lily-muodossa ja on silti helppo myös suomalaisten sukulaisten ja ystävien lausua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lily on aivan ihana.

Voisin laittaa omalle lapselle, jos asuisin Isossa-Britanniassa yms. tai olisi englantilainen sukunimi.

Teillähän nuo edelliset ainakin tällä hetkellä täyttyy eikä mielestäni ole vaikea Suomessakaan. Lily on nätimpi kuin Lili tai sen suomenkielinen vastine Lilja.

Lily sopii myös mainiosti Joelin pikkusiskolle.

Vierailija
4/4 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muistan sinun edellisen viestisi.

Lily on suosituin kukkanimista taalla, olikohan se nyt 17. suosituin nimi....

Mutta molempien lasteni luokilla on ollut Lili Mai ja Lilli Mai eli tama olisi kivuton Suomessakin jos kirjoittaa -i lopulla. Vai itse tykkaat -y lopusta vaikka aannetaan i:na?