Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän mielestä Siiri liian yleinen tytön nimi nykypäivänä??

16.12.2007 |

Sinänsä jännä, että tähän asti oon halunnu karttaa sellaista kutsumanimeä jossa on r-kirjain, mutta tänään tuli vain ihan yht' äkkiä mieleen, että se saattaisi istua hyvin isosiskojen nimeen (jos tyttö on vielä kolmanneksikin tulossa) ja lisäksi se on mieheni mummin etunimi.

Mutta kuitenkin mietin, että alkaako Siiri nimisiä tyttöjä olla jo joka kulmalla ja viis saman nimistä luokkakaveria... Mitä mieltä olette??

-Mimulit-

Kommentit (5)

1/5 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väestörekisterikeskusken tilaston mukaan Siiri-nimen sai viime vuonna 333 tyttöä ja se oli 11. suosituin tytön nimi Suomessa. Tänä vuonna tähän mennessä sen on saanut 322 tyttöä.

Rakastan nimiä ja jos mulle joskus suodaan lapsi, niin haluaisin valita nimen, joka ei ole top10 tai edes top50 nimi. Tapanani on sanoa, että maailmassa on niin paljon kauniita nimiä, että eiköhän se oikea löydy :o)

Omaa nimeäni annettiin syntymävuotenani noin 80 kertaa, eli vain neljäsosa viimevuotisista Siireistä... Jopa sijalla 50 olevaa Roosa-nimeä annettiin viime vuonna 130 kpl. Silti, huonolla tuurilla kai, luokallani sattui olemaan toinenkin samanniminen. Muistan vieläkin, miten se harmitti, että mua ei koko kouluvuosina juuri koskaan kutsuttu oikealla nimelläni, vaan selvyyden vuoksi meitä kutsuttiin tämän kaimani kanssa aina " Minna S." ja " Minna P." tai sekä etunimellä että sukunimellä. Ei siitä nyt mitään suuria traumoja jäänyt, mutta haluaisin säästää lapseni sellaiselta ehdottomasti!

Siiri on minustakin kaunis nimi, mutta itse en taatusti antaisi niin suosittua.

Vierailija
2/5 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka Siiri on nykyisin suosittu nimi, ei sen suosio ole missään nimessä verrannollinen 1950-1970 -lukujen suosikkinimiin - niin eri luvuissa liikutaan. Suomessa on niin paljon kouluja ja luokkia, että on hyvin epätodennäköistä, että samalle luokalle sattuu toinen Siiri.

Mutta kaikki on mahdollista. Oma nimeni ei ole koskaan ollut hirveän suosittu ja koko kouluajan tunsin vain toisen samannimisen lapsen koulustani. Oli kyllä vähän orpo olo. Sitten yhtäkkiä, kun aloitin opiskelut, oli luokalla kaksi saman nimistä ja vielä harrastusryhmäänkin tupsahti kaksi kaimaa.

Pointti on se, että mieti vaan, mikä nimi sinua eniten miellyttää. Suosiotkin heilahtelevat aika lailla ja nykyään on nimien kirjo huomattavasti laajempi kuin meidän lapsuudessamme. Siirinkin suosio on laskenut huimimman suosion vuosista, jotka olivat 2003-2005.

Nimenä Siiri on minusta todella kaunis ja suloinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta nimi lapselle tulisi valita omien mieltymysten mukaisesti. Ihan sama minulle onko nimi jollain top-listalla vai ei jos satun itse nimestä pitämään. Omien lasteni nimet, kaikkien kolmen, löytyvät top 50 listalta.

Tiedän yhden alle kouluikäisen Siirin omalta asuinalueeltani, eli minusta se ei tunnu miltään hittinimeltä.

Vierailija
4/5 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ja reippaan kuuloinen nimi - laittakaa vaan!

Vierailija
5/5 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mielestäni laittakaa ehdottomasti, kun kerran pidätte ja kun vielä plussana sopii siskojenkin nimiin.

En taida myöskään tuntea yhtään Siiriä, joten ei niin kamalan yleinen tuntuma nimestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi