Nimen salailusta
Alkaa tulla mitta täyteen näitä ristiäisiä missä vanhemmat ovat omahyväinen ilme naamalla salailleet lapsen tulevaa nimeä viikkotolkulla ja luulevat että joku jaksaa oikeasti olla utelias/kiinnostunut ja odottaa vesi kielellä suurta Paljastusta.
Kun fanfaarein julkistetaan sitten Minenka Jeriinan (jep, miettikää sitä) arvokas nimi, odotetaan että kaikki puhkeaisivat kyyneliin kun on niin " omaperäinen ja kekseliäs" .
Että mua ärsyttää. Jos ei halua kertoa nimeä ennen ristiäisiä, voi sanoa vaikka että ei ole päätetty vielä tms., mikä siinä on niiin ihanaa loukata mummoja ja ystäviä ilmoittamalla että " se pidetään meidän perheen ikiomana salaisuutena, kuulette sitten vasta ristiäisissä" ???
Kun oltiin nimi valittu. Alettiin siis käyttää lapsen oikeaa nimeä, ja kutsukortitkin meni lapsen nimissä.
Mutta ymmärrän silti heitäkin, jotka haluavat nimeä " salata" kastetilaisuuteen asti. Ja todellakin yksi syy voi olla se kommentointi. Ei sitä voi itse käsittää, ennenkuin on sellaista kokenut :)
(meilläkin mun jotkut kaverit sanoivat, että heille tulee se ja se ärsyttävä lapsi mieleen tuosta nimestä ja vähän nieleskelivät kun nimen kuulivat, mutta se siitä - nimi oli jo annettu!)