Mulla on tubulaariset rinnat, miten saada korjaus julkisella
Minulla on ollut aivan teinistä asti kolmion muotoiset rinnat- tosi isot alaspäin sojottavat nännipihat ja nänni osuu vartaloon eli rintani eivät ole milläänlailla normaalit. Kokoeroakin on. Jostain luin että vaikea-asteinen tubulaarisuus korjataan yleisellä puolella, mutta miten saan leikkaukseen lähetteen. Luulen että terveyskeskuslääkäri nauraisi mut ulos. Vaikka mun tissit on paljon rumemmat kuin jotkut hörökorvat.
Kommentit (81)
Kuka määrittelee sen rajan, milloin on tarpeeksi aihetta korjaukseen julkisella puolella?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 17:53"]Kuka määrittelee sen rajan, milloin on tarpeeksi aihetta korjaukseen julkisella puolella?
[/quote]
Lääkäri kai
Ennen korjattiin julkisella tubulaarisia rintoja, mutta nykyisin on vaikea päästä leikkaukseen. Pelkkä kosmeettinen seikka ei riitä, joten tubulaarisuus pitää olla senkaltaista että esim. imettäminen ei onnistu. Jos haluat selvittää leikkausmahdollisuutta, niin kysy mieluummin gynekologilta mielipidettä. Hän voi tarvittaessa kirjoittaa lähetteen plastiikkakirurgin arviointiin. Plastiikkakirurgi tekee leikkauspäätöksen. Terveyskeskuslääkärit suhtautuvat pääsääntöisesti nihkeästi näihin asioihin, joten en menisi sieltä kysymään lähetettä.
Voikohan sen tietää rinnoista jotenkin etukäteen, että pystyykö imettämään vai ei?
Mulla myös tubulaariset ja haaveilen leikkauksesta..
Mullakin työterveyslääkärin mukaan tubulaariset rinnat, mutta en ole koskaan aikaisemmin edes kuullut että näitä voisi leikata. Mitä siinä leikkauksessa käytännössä tehdään? Millaista lopputulosta tavoitellaan?
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:54"]
Mullakin työterveyslääkärin mukaan tubulaariset rinnat, mutta en ole koskaan aikaisemmin edes kuullut että näitä voisi leikata. Mitä siinä leikkauksessa käytännössä tehdään? Millaista lopputulosta tavoitellaan?
[/quote]
Leikataan kudosta pois paikoin, tuutataan silikoni-implantit sisään ja muotoillaan lopuksi nännit uusiksi. Yleensä tavoitellaan sitä samaa kuin näissä rintojen muokkauksissa yleensäkin, eli C-kokoisia täydellisen pyöreitä pystyjä rintoja, joita miehet kuolaavat ja joille muut naiset ovat kateellisia.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 19:50"]
Toivottavasti ei mitenkään. Ei verovaroista tarvitse kustantaa tuhansien eurojen leikkausta, jossa piilossa olevaa ruumiinosaa pelkästään esteettisistä syistä muotoillaan uusiksi. Vai tissit paljaanako kuljet kaupungilla?
[/quote]Samaa mieltä. Myös silikonien asennus rintasyöpäpotilaille, hörökorvaleikkaukset ja isojen roikkoutareiden pienennys on lopetettava julkisella puolella.
Toivottavasti ei mitenkään. Ei verovaroista tarvitse kustantaa tuhansien eurojen leikkausta, jossa piilossa olevaa ruumiinosaa pelkästään esteettisistä syistä muotoillaan uusiksi. Vai tissit paljaanako kuljet kaupungilla?
[/quote]
Anteeksi,mutta et taida ymmärtää tällaisen epämuodostuman vaikutusta itsetuntoon ja elämään.Et ole varmaan koskaan nähnyt kehityksensä kesken lopettanutta tissiä.
Mun kaveri pääsi leikkaukseen,sillä toinen rinta kasvoi suht normaalisti,kun taas toinen jäi kuvailemasi kaltaiseksi ja aiheutti kaverilleni jatkuvaa huolta mm.vaatetuksen suhteen.Kaverini käytti jotain täytettä toisessa tississä kunnes tultuaan täysi-ikäiseksi pääsi lääkärin lähetteellä leikkaukseen.
Tsemppiä ap!
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 20:03"]
[/quote]
Anteeksi,mutta et taida ymmärtää tällaisen epämuodostuman vaikutusta itsetuntoon ja elämään.Et ole varmaan koskaan nähnyt kehityksensä kesken lopettanutta tissiä.
Mun kaveri pääsi leikkaukseen,sillä toinen rinta kasvoi suht normaalisti,kun taas toinen jäi kuvailemasi kaltaiseksi ja aiheutti kaverilleni jatkuvaa huolta mm.vaatetuksen suhteen.Kaverini käytti jotain täytettä toisessa tississä kunnes tultuaan täysi-ikäiseksi pääsi lääkärin lähetteellä leikkaukseen.
Tsemppiä ap!
[/quote]
Minullakin on vain 13-senttinen penis, joka harvalle naiselle kelpaa ja jollaisia täälläkin haukutaan päivin öin. En minä silti vaadi yhteiskuntaa maksamaan minulle isompaa, vaikka peniksellä on muutakin tekemistä kuin hengailla vaatteiden alla (jos imetys ei onnistu, niin silloin leikkaus on toki perusteltu).
En ollut ikinä kuullutkaan tubulaarisista rinnoista. Itselläni on pienet "ketunnokat" ja olen aina ajatellut että rintoja on erilaisia, minun on tällaiset. No taitavat olla tubulaariset. Kiva tietää että tämäkin asia minussa vialla...
Ulkonäköperusteiset jutut pitää kustantaa yksityisellä. Tuskin itsekään saisin julkisella uutta naamaa, vaikka sanon jokaiselle psykologille yms. että se parisuhteettomuus (ja osaksi masennus) johtuu rumuudesta. Ärsyttää kun käskevät hankkia parisuhteen, mutta kun ei löydy sokeaa miestä.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2014 klo 20:23"]En ollut ikinä kuullutkaan tubulaarisista rinnoista. Itselläni on pienet "ketunnokat" ja olen aina ajatellut että rintoja on erilaisia, minun on tällaiset. No taitavat olla tubulaariset. Kiva tietää että tämäkin asia minussa vialla...
[/quote]
Käsittääkseni ap:n tapauksessa on kyse eri kokoisista rinnoista eikä rintojen muodosta.
Julkisella on leikelty miesten hormonihäiriöstä johtuvia manboobseja pois joten miksi apn rinnat ei voitaisiin leikata julkisella
Ei kaikkien tarvitse alistua elämään muiden mielipiteiden mukaan, varsinkaan jos ei oikeasti ymmärretä miten ilkeä vaiva on oikeesti kyseessä.. onhan ne tissit piilossa, mutta se ei tarkota sitä että ne ei rajota elämää. huoh....
[quote author="Vierailija" time="07.01.2014 klo 13:08"]
Opetelkaa hyväksymään itsenne sellaisena kuin olette. Ei huonoa itsetuntoa paranneta leikkauksilla.
[/quote]
SULLA ONKIN TÄSTÄ VAIVASTA VARMAAN KOKEMUSTA!!!
ELI SIIS, käsitin nyt jutun niin että sekäänkö ei riitä leikkaukseen että kärsii jatkuvasta ahdistuksesta, mielipahasta...jonka nämä tubulaariset rinnat aiheuttavat. Olen nyt 23 vuotias, koko ikäni häpeillyt ja peitellyt rintojani, uimahallit, saunomiset miehen kanssakkin mennyt perseeksi...alasti en ole voinut olla vapaasti koskaan sängyssäkkään, koska haitta on niin suuri mieleterveydelle. En edes tiennyt kärsiväni koko tubulaarisista rinnoista ennen viime viikkoa, ikäni olen luullut että rintani ovat vaan ihan saatanan rumat. kaksi lasta olen saanut, imettänyt, se onneksi onnistui...muistan vielä ku toivoin ennen imetyksiä että ne muuttaisivat rintojen muotoa normaalimmaksi..mutta eHHEEEIiiiii...Eli kerrotaan vähän omista tisseistä vähän kuulostaako tubulaarille vai ei.. kuppikoko on b, solikuopasta mitattu nänninpäähän 25cm, jee kärsin myös riippurinnoista! nännit ovat halkaisialtaan varmaan 12cm, nännin päät tulleet imetyksen vuoksi hieman näkyviin, ennen ei näkyneet, tää ei silti pelasta tilannetta. Kaiken kukkuraksi nämä sojottaavat litteänä putkena suoraan nännit lattiaan päin, ihoa ei näy ku yläpuolelta... yök. :( ei tää vaiva haittais jos olis jo kuolinvuoteella, mutta itteeni pidän aika nuorena vielä ja elämääkin edessä, varaa ei ole muuten korjuuttaa, tuli vain pieni toivonpilkahdus elämään ku luin että julkisella puolella voivat näitä korjata.. Liivejäki on mukava etsii, joutuu taittaamaan tuon rukkasen sinne sisään, sitten se hikoaa taitoskohasta ja kutisee sit :/ja toisekseen nännipiha ku on nii suuri, en ole löytänyt koskaan normi liivejä mitkä peittäisi kunnolla, joutuu päivän mittaa korjaamaan tissien asentoja vähä väliä että nännit ei näy... silti kuitenkaan loppuosaan liiviä ei täyte riitä ja turha on kenenkään päteä että "et oo osannu sit oikeen kokosia liivejä valita" tai " oot pilannu rintas imetyksellä". Kiitos, olipa purkaus. vielä kun googlettaa nuita kuvia nii tuntuu että ei näin kauheita sieltä tunnu ees löytyvän.
Epätodennäköistä, koska hormonihäiriö korjattaneen hormoneilla ja samalla korjaantuvat tissit.
[quote author="Vierailija" time="06.01.2014 klo 03:10"]
Julkisella on leikelty miesten hormonihäiriöstä johtuvia manboobseja pois joten miksi apn rinnat ei voitaisiin leikata julkisella
[/quote]
Pyydä esim. gynekologilta lähete leikkausarvioon.