Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenluovutuksesta!

Vierailija
15.12.2007 |

Tahtoisin mennä luovuttamaan verta kun verenluovutusmahdollisuus maanantaina on työpaikallani. Onkohan esteenä kuitenkin jo kolmatta viikkoa jatkuva lievä flunssani? Pientä nenän tukkoisuutta, väsymystä ja välillä vähän aivastuttaa. Yleisolo on kuitenkin ok eikä kuumetta ole ollut.

Verenluovutuksen nettisivuilla luki että flunssaisena ei sovi mennä luovuttamaan. Minulla kuitenkin kyse on vain tosi pienestä ajoittaisesta nenän tukkoisuudesta, vähän tavallista enemmän väsyttää ja kerran päivässä suunnilleen saatan aivastaa. Kurkku ei ole kipeä ja olen ollut töissä ja kotona normaalisti.

Toinen kysymys: Miten pian verenluovutuksen jälkeen saa ajaa autoa? Mulla loppuu työt klo 14 ja luovutus on työpaikalla klo 12-16. Lasten hoitosopimus on klo 14.30 saakka. Pitääkö soittaa että haenkin vasta myöhemmin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän kaikkien nenä ole talvisin vähän tukkoinen?

Autoa saa kyllä ajaa heti kun uskaltaa, autolla minä olen aina käynyt verenluovutuksessa. Pienen istuskelun jälkeen saa lähteä liikkeelle jos olo on hyvä. Tietysti kannattaa varoittaa hoitajaa, että jos tulee huono olo, voit joutua odottamaan vähän kauemmin, mutta jos kahdeltatoista menet luovuttamaan, ei mitään hätää varmasti ole.

Vierailija
2/3 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ainakin pitkäkestoinen " pikkuflunssa" eli juuri nenän tukkoisuutta pitkät pätkät, eikä haitannut ollenkaan. Tietysti mainitsin asiasta verenluovutustilaisuudessa, siinähän se päätös muutenkin tehdään että saako luovuttaa vai ei (tarkistetaan terveydentila, Hb yms).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vaikka ei olis kuumetta. pelkkä kurkkukipu tai nenän tukkoisuus on myös. 2 viikkoa täytyy olla täysin terve. tämä varma tieto.

ja järjesllä ajatellen- sitä sun verta voidaan antaa todella huonokuntoiselle potilaalle tai esim keskosvauvalle. jos veressäsi on virus joka sinulle ei aiheuttaa suuria oireita, tuo virus saajalle voi olla kohtalokas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi