Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiedoksi kaupoissa toljottajille, lapset itkevät joskus!!!!

Vierailija
15.12.2007 |

Raivostuttaa ihmiset, jotkä toljottaa kaupassa kiukuttelevaa lasta! Ihan niinkuin tilanne ei olisi jo muutenkin kurja, mutta kun jokaikisen on kurkittava hyllyjen takaa, töllättävä meitä ohittaessaan kuin vähäjärkiset tai kaikenhuippuna keski-iän ohittaneet naiset, jotka kurtistelevat kulmiaan silmälasiensa yli sen näköisinä, kuin jotakin hyvin julmaa olisi meneillään.

Meillä sattuu olemaan hyvin tulisieluinen 2,5-vuotias, joka on nyt kolmesti viim. puolen vuoden aikana järjestänyt huutometelin ruokamarketissa, tahtoessaan esim. heti avata jonkun paketin tms asioita, joita ei voi antaa periksi. Seurauksena huuto, rimpuilu ja ulina. Itse tiedämme, etä se menee ohi, kun höyryt on pihalla, ja jatkamme ostosten tekoa häntä samalla rauhoitellen, minkä voimme.

Sitten jokainen tuijottaa edelläkuvatuilla tavoilla, aargh!!!

Itse jos näen vastaavaa, en jää tuijottamaan, jos kerran näen, että lapselle ei tehdä mitään pahaa, on vain raivari kyseessä, enkä pällistele.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kummasti aina ja kaikki tietävät paremmin kuinka lasta pitäisi käsitellä. Ja kaikilla on oikeus tulla aina neuvomaan... grrrrrrrr....

Vierailija
2/6 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset on alle 4- vuotiaita ja on tuttujuttu kun lapsi haluaa ja saa raivarin jos ei saa haluamaansa. MUTTA se, miten homman hoitaa on musta sitten eri asia onko huono vai hyvä jos tuijotetaan..

Itse tuijotan jos puolivuotias lapsi huutaa ostoskärryissä toppavaatteissa eikä siihen reagoida. Annan tilanteen mennä ohi jos vanhemmat koittaa selittää asiaa lapselle. Ei haittaa jos lapsi huutaa, sääli vaan jos siihen ei reagoida!

Kerran on joku koittanut selittää että pitää vaan ostaa lapselle herkkua jota haluaa.. Se oli ikävää. Ja lapsi huutaa vaan entisestään.. :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä, kun joku ihan törkeesti jää tuijottamaan, niin tuijotan takaisin, siis vaikka pysähdyn ja jään seisomaan, ja tuijotan:)

Mieheni välillä kysyy tuijottajilta, onko jokin hätänä, tai onko jotain asiaa.

Meitä tuijotetaan varmaan siksikin, kun olen niin " julma" että välillä köytän lapsen valjailla kiinni rattaisiin, kun muuten juoksee kaupassa karkuun, tai karkkihyllylle josta yrittää napata karkkia...

Onhan se kamalaa, kun lapsi raukka itkee rattaissa, eikä äiti edes yritä lohduttaa... mutta itse tiedän, että lapsi vaan itkulla hakee huomiota, ja yrittää saada tahtonsa läpi vaikka miten. Aikuisen on oltava aikuinen, ja asetettava rajat, vaikka muut kuinka tuijottaisi.

Ei kannata välittää tuijottajista, koska jokainen lapsi saa itkupotkuraivareita välillä;)

Vierailija
4/6 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t kiukuta vaan niin samat tädit valittaa että lasta tolleen itkettää eikä raaski ostaa, siideriä kyllä on kärryssä.

Vierailija
5/6 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis isomalle lapselle tietty asioita selitetään, ei puolivuotiaalle. Puolivuotias huutaa toisenlaiseen tarpeeseen.. :D

4

Vierailija
6/6 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisumme aina kuumat ulkovaatteet pois, ja välillä mukana on pientä naposteltavaa, kuten maissinaksuja, ja silti välillä lapsi saa raivareita.

Törkein kommentti on ollut, kun eräs vanhempi rouvahenkilö epäili, että lapsella on varmaan kova nälkä... juu, koskaan ei ole ruokaa saanut. Nyt on varmaan vaan niin kova nälkä, että siksi vaatii tikkaria:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä