Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meilla oli torstaina tyton paivakodin joulujuhla. Palstan paineiden alaisena vein lahjan (Marimekon kasipyyhkeet). Minun lisaksi vain yksi toinen vei lahjan ja hanen lahja oli

Vierailija
15.12.2007 |

pieni lumiukkokynttilä. Eli ei todellakaan kaikki täällä lahjaa tuo. Tyttö kun lahjan antoi niin sanoivat vielä että " no kiitos kiitos" ja keskittyivät sitten ihan muihin asioihin. Eli ei täällä ainakaan mitään " merkintää" jää mieliin siitä kuka tuo ja kuka ei. Ja selkeästi siis yleisempää on että ei tuo mitään.

Asumme pk-seudulla.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten ryhmä kyseessä.

Vierailija
2/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en vienyt lahjoja (Arabian joulumukit) joulujuhlaan, vaan annan vasta viimeisenä hoitopäivänä ennen joulua. Eli lahjoja saattaa tulla juhlan jälkeenkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtäänhän ne hoitajat tekevät. Minä en ikinä vie tarhan tädeille enkä myöskään esikoisen opelle mitään. Hyvää joulua toki toivotamme ja jos lapsi haluaa tehdä itse kortin tms. niin se sitten viedään.

Vierailija
4/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä en vienyt lahjoja (Arabian joulumukit) joulujuhlaan, vaan annan vasta viimeisenä hoitopäivänä ennen joulua. Eli lahjoja saattaa tulla juhlan jälkeenkin...

Vierailija
5/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouluisin tms. riittää ihan vaan ystävällinen toivotus kuten viikonlopunkin alkaessa. Kiitos. Lto

Vierailija
6/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

se saa riittää

Vierailija
7/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annoin lahjani hissukseen yhdelle tarhan tädeistä ja muuten kiitin kaikkia tästä syksystä.

Kyllä tässä ryhmässä aika moni muisti juuri juhlissa.

T: Vantaalta.

Vierailija
8/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samallalailla koulussa opettajalle tuodaan, jos tuodaan lahja todistusten jaon yhteydessä, ei joulujuhlapäivänä.

Eihän siihen mitään sääntöä ole, mutta valtaosa tekee käytännössä näin.

Vierailija
9/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai niin että henkilökunta merkitsee ylös keltä ovat lahjan saaneet? Me ollaan näinä parina vuotena annettu lapsen hoitajalle pieni lahja niin kesä- kuin joululomille jäädessä. Toki he saavat palkan työstään mutta noin halua osoittaa omaa kiitostani siitä mitä on lapseni eteen tehnyt (erityislapsi, ei aina helpoimmasta päästä).

Itse olen töissä hoitajna vanhuspuolella ja mekin saadaan joskus omaisilta pieniä lahjoja jotka lämmittävät mieltä. En minäkää laske keneltä olen lahjan saanut ja hoida vanhuksia sen mukaan, vaan otan sen vastaan hyvillä mielin osoituksena siitä että tämä omainen haluaa kiittää minua työstäni. Se vaan lämmittää mieltä ja auttaa jaksamaan tiukankin paikan tullen.

Vierailija
10/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T: ope

Vierailija
11/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolloin opettaja oli kyläyhteisön arvostetuimpia kansalaisia, ja jota kunnioitettiin ja jolle haluttiin viedä lahjoja. Usein se oli vain omena tai jotain muuta, mitä maaseudulla kasvatettin.

Vierailija
12/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma isäni on opettaja, ja meillä kotona olikin aina kuivauskaapissa suoranainen valikoima paikallisen keramiikkayrityksen mukeja... Isä tuskin muisti, mikä niistä oli minkäkin vuoden valvontaluokalta, vaikka oppilaitaan kovasti arvostikin.

Vierailija
13/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä kuka tuo mitäkin vai tuoko ollenkaan? Eihän kenenkään ole pakko antaa lahjoja, jos ei halua...Kauheeta " kilpavarustelua" jopa päiväkodin hoitajien lahjojen antaminen.

Vierailija
14/14 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ole itsestään selvyys, että jokainen hoitaa työnsä hyvin. Lasteni päiväkodissa hoitajat ovat hoitaneet työnsä paremmin kuin hyvin. Pistin vielä päiväkodin johtajallekin viestin, että olemme olleet tyytyväisiä lastemme hoitoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi