Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva ja itkukohtaukset unessa. Mistä kyse?

Vierailija
14.12.2007 |

Eli vauva siis nukkuu ihan sikeää unta, mutta alkaa yhtäkkiä itkemään lohduttomasti. Itku loppuu silittelyllä. Vauva ei herää itkuun. Ikää hänellä nyt 5,5kk. Näitä itkukohtauksia on ollut 3kk lähtien. Niitä ei tule joka yö, mutta mielestäni ne ovat yleisempiä aktiivisen päivän jälkeen. Onko nuo itkukohtaukset painajaisunia? Onko tämä kuinka yleistä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko teillä muilla kokemuksia?

AP

Vierailija
2/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sanoi minulle että päivän tapahtumat voi tulla uniin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käy sitä läpi unissaan. Aika yleistä pienillä lapsilla (alle koulukäisillä)

Vierailija
4/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika viihtyy tosi hyvin leikkimatolla, ja olen hänen antanutkin olla matolla aika paljon tästä syystä. Pitäisikö sylitellä ja vaikka kantaa välistä enemmän rintarepussa? Taidan kokeilla tätä. Tuskin tekee ainakaan pahaa :D

AP

Vierailija
5/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pian se sitten jo konttaakin!

Vierailija
6/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämähän ei liity alkuperäiseen kysymykseesi, mutta kuullostaa kauhealta naiselta tuo joka " ei suosittele" sylissä pitämistä.

Vierailija
7/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä vanhemmilta vaatii vähän ylimääräistä porrasjumppaa, mutta ehkä sekin tekee hyvää. Lähtee turhat pläskit helpommin ;). Ehkä tuo erillinen sylihoito on tosiaan vähän turhaa. Iltasella kuitenkin ollaan sylikkäin (imetys + muutenkin rauhoittuminen) aika pitkään. Taidan silti vähän tarkistaa noita iltapuuhteitamme rauhallisempaan suuntaan. Joskus kun tulee itse innostuttua vielä " älveilemään" vauvan kanssa juuri ennen nukkumaan menoa. Se ei varmaan auta noita itkuja.

AP

Vierailija
8/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos silittely rauhoittaa vauvan,tee se.

Vierailija
9/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin " sylihoidolla" esim. sitä, että ei laita vauvaa sitteriin pyykkien viikkauksen ajaksi, vaan laittaakin rintareppuun. Tosin eipä tuo meidän pikkuinen niin kauheasti aikaa vietä sitterissäkään - ehkä yhteensä 30min päivässä...

No joo - taidan olla aika valmis itse jo nukkumaan.

*lähtee pohtimaan sylittelyä miehen kainaloon..*

AP

Vierailija
10/10 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme