Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mahallaan nukkumisesta

14.12.2007 |

Tämä on taas tämmöistä ylihuolehtimista, tiedän, mutku... (Jep, esikoinen kyseessä ;)

Siis: Poika on kohta 6kk. Ensimmäiset kuukaudet nukkui selällään, nyt pari kk enimmäkseen kyljellään. Nyt muutamana yönä on ollut ihan ylilevotonta, kun käntyi puoliunessa mahalleen ja alkoi pienesti itkemään. Ei siis tajunnut enää takaisin selälleen kääntyä ja oli vähän paniikissa kun yhtäkkiä olikin patja nenän edessä. Tai sitten jökötti pää pystyssä ja itki väsymystään. Käänsin siis poikaa monen monituista kertaa ympäri yön aikana. Viime yönä vihdoin tapahtuikin kummia: Kun heräsin yöllä kummalliseen hiljaisuuteen, poika nukkuikin sikeästi mahallaan. Ja sama toistui pariin kertaan yön aikana. Asento vaan näytti niin huonolta, että minä hölmö äiti menin sitten kääntämisellä herättämään raukan... :( Sen kerran kun olisi varmaan muuten nukkunut yli kolme tuntia...(meillä harvinaista)

Eli: Joko tässä vaiheessa uskaltaa antaa lapsen nukkua mahallaan? Vaikkei sieltä itse pääsekään kääntymään? Tuntuu niin kurjalta tuollainen asento - pää ääriasennossa sivulle, jalat suorana ja kädet sivuilla " pystyssä" . Voiko muka olla ihan hyvä asento? Ainakin uni näytti maistuvan...mutta osaako tämän ikäinen jo vaihtaa tarvittaessa asentoa, siis jos niska puutuu tai henki ei kulje kunnolla?

Kiitos kun täällä saa rauhassa olla vähän neuroottinen näiden huolien kanssa! ;)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ens viikolla tulee ikää 6kk ja en todellakaan ole ajatellut vaavaa selälleen kääntää, kun itse mahalleen menee. Yölläkin, jos lipsahtanut selälleen, alkaa huuto ja möngerrys takaisin mahalleen. Jostain olen ollut lukevinani, että kun oppii itse kääntymään niin voi antaa nukkua mahallaan kun muutoinhan se on, että joko selällään tai kyljellään. Ja nyt saadaan meilläkin jotenkin nukuttua...

Vierailija
2/3 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Mulla kaksi poikaa 2,5 v ja 8 kk ja kumpikin jossain vaiheessa vauvana kääntyi itse mahalleen ja nukkuivat ihmeellisissä asennoissa. Hermoheikko mieheni ekan kanssa ihan tolaltaan miksi en korjannut asentoa mutta olen huomannut, että jos nukkuvat ja vaikka asento ylöspäin näyttää hankalalta niin annan nukkua. Kyllä vauva itse ilmoittaa jos paha asento eikä voi nukkua huutohan siitä tulee. Ja kuten itse varmaan olet huomanntu vaikka koko ajan kääntäisit vauvaa " parempaan" asentoon ei se siinä pysy kumminkaan ei enää 6 kk iässä. Odottakaan vaan kun vauvanne nousevat sängyssä seisomaan silloin vasta ihmeellisiä asentoja tulee eikä koskaan tiedä missä suunnassa se pää on kun menee katsomaan;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan pienestä, n.1-1,5kk iästä alkaen. Kaikki ovat nukkuneet hyvin ja jos on jäänyt jotain ilmaa niin röyhytkin ovat tulleet helposti.