Pakko avautua..Huuto,netistä..
Joo, mua nyt vaan ärsyttää..tai naurattaa..tai itkettää..
Myin tavaran X eräälle henkilölle, sain maksun tuotteesta tililleni ja postitin sen Smartpost-automaatilla. Tänään eli 2vkoa tuotteen postituksesta sain ostajalta viestin, jossa hän tiedusteli, olenko postittanut ostoksen hänelle. Tarkistin asian ja soitin, ilmoitin postittaneeni 2 vkoa sitten. HUomasin, että hänen puhelinnumeronsa Huuto.netin tiedoissa on eri kuin hänen käyttämänsä nro. Hän sanoi, ettei ko tiedoissa oleva numero ole ollut hänen moneen vuoteen ja että Huuto.net "manipuloi numeroita" ja että miten minulla voi olla hänen tietonsa automaattisesti.. Hän oli kuulemma tehnyt tietojensa käytöstä jonkun tutkintapyynnönkin johonkin jostain syystä.. Kerroin, että myyjänä sain automaattisesti hänen tietonsa ja että tiedot kannattaa muuttaa aina tarvittaessa...
No, lähetin hänelle lähetystunnuksen tekstiviestillä ja laitoin Smartpostkuitissa olleen paketin hakupaikan. Puhelin soi jälleen ja hän ihmetteli, miksi hakupaikkakin on joku "väärä".. Kerroin, että Smartpost "paikantaa" hakupaikan postinumeron mukaan ja kerroin Huuto.netin tiedoista löytyvän osoitteen. No, osoitekin ostajalle oli jotenkin "väärä" ja sekin oli jotenkin manipuloitu..ja hän ei ymmärrä, miten Huuto.net on "muuttanut hänen tietojaan"..
Lopetimme puhelun..toivottavasti en kuule ko hlöstä enää..ainakaan tänään...
Kommentit (31)
Huuto.net uudistuu ensi viikolla, saa nähdä millaiseksi menee. Menneiden nettipalveluiden uudistusten perusteella pahaa pelkään, en muista oikeastaan yhtään uudistusta josta olisin todennut että uusi olisi parempi kuin entinen :/
Tori toimii hyvin. Myyn joka päivä jotakin Torissa.
Nyt se joku tuli pakolliseksi ja ostaja maksaa tyhjästä jotain lisää entiseen verrattuna. Toki saa tavarat tarkastaa ennenkuin myyä saa rajoja n.iistä
Huutonetissä on aina tapahtunut tuota. Siksi kannattaa ennen tuotteen lähetystä pyytää ostajalta sähköpostilla oikeat yhteystiedot.
Samaa on tapahtunut minulle myyjänä jo 10 vuotta sitten, että ostaja on pari kertaa tullut noutamaan tuotetta ihan väärästä paikasta, kun huutonet antanut väärän sijainnin. Vaikka olen päivittänyt ajankohtaiset yhteystiedot.
Josku harvoin kun olen huutonetissä jotain myynyt, tai saanut kaupaksi, olen kysynyt erikseen, onko osoitetiedot voimassa ja keskimäärin noin 50% tapauksista EI OLE OLLUT, eli pitää aina muistaa että "ihmiset ovat kuin pikkulapsia".
Siis että mitä? Miksi ihmeessä OSTAJAN pitää maksaa huutoturvasta.. Myyjällehän se maksu kuuluisi.
Torissa on nyt 3 kertaa annettu lähetykseen väärä puh.numero, ilmeisesti tahallaan kun ei haluta levittää oikeaa numeroa.
SITTEN NE IHMETTELEE kun eivät saa ilmoitusta siitä perille tulleesta paketista ja tulee hirveä homma ylipäätään selvittää missä se on tai miten sen saa.
Onneksi pidän aina seurantanumerot tallessa.
Vierailija kirjoitti:
Siis että mitä? Miksi ihmeessä OSTAJAN pitää maksaa huutoturvasta.. Myyjällehän se maksu kuuluisi.
Miksi Vintedissä ostaja maksaa vastaavan maksun?
Vierailija kirjoitti:
Ostaja pystyy vielä tekemään viimehetken perumisen kunhan keksii jotakin vikaa myyjän tuotteesta. Ei se säätäminen ilmaista ole.
Kaikkien noiden jo mainittujen lisäksi ihmiset eivät osaa lukea. Esim. vakioviestissä, joka ostajalle menee, on tilinumero valmiina ja pyydetään, että jos huudat useampaa kohdetta kerralla, niin ota heti yhteyttä, jotta tiedän odotella huudot loppuun ja ilmoittaa postarit yhteensä. Ilmoituksessa lukee aina erikseen, jos kyseessä vain nouto. Tai jos postitan, niin postikulut lukee aina ilmoituksessa. Ja lukee isolla, että maksa tilille tai ota yhteys noutoa varten 5vrk kuluessa. Usein tulee silti joskus reilun viikon päästä vasta viesti, että lähetätkö tilinumerosi ja mitkä ovat postarit. Ja kun ne jälleen kerran ostajalle ilmotan, niin menee vielä toinen viikko, että maksu on tilillä. Ovatko ihmiset välinpitämättömiä, eivät osaa lukea vai mikä mättää... Jättäisi sitten huutamatta, jos ei kykene myyjän ehtojen mukaan toimimaan.