Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

meneekö kirjekuoretkin joulumerkillä vai pelkästään kortit?

Vierailija
14.12.2007 |

kerkesin kyllä jo laittaa noihin kirjekuoriin merkit :/ kun askarreltiin lapsen kanssa itse kortit.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim jos normaalissa kortissa on muuta plörinää ja kuulumisia ja joulumerkki, se menisi oikeasti lunastukseen, kortteja kun on satojatuhansia niin ei yhtä kukaan jaksa lunastukseen laittaa, ellei halua ihan kettuillessaan laittaa. Ja kyllä se niin on että sen aika helposti huomaa onko kuoressa joulutervehdys vai kunnon kirje, ei tarvitse kuulkaas edes avata sitä kuorta :O

Vierailija
2/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian painavassa pitää olla kaksi joulumerkkiä. Samoin sinne ulkkiin menevässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ovat tänä vuonna systeemiä muuttaneet.

Vierailija
4/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi eivät menisi...????!

Itse teen joulukortiti ja en todellakaan niitä voi lähettää " kortteina" , vaan laitan kirjekuoreen. Ja miksi en? Koska ne ovat näitä avattavia kortteja, eivätkä " tavallisia" .

Vierailija
5/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli teen kortit itse, ja ne ovat avautuvaa mallia, eivät " tavallisia kortteja" . Ja kka muka liimaa " avautuviin" kortteihin takapuolelle postimerkin? Ei kukaan, vaan ne lähetetään (vuoden aikaan riippumatta) kirjekuoressa:)

Vierailija
6/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut sinulle;

Saat yön paras provo mitallin....! Valitettavasti taisto ei ollut kova, olit ainoa joka moista läppää koitti läpi vielä... Säälittävää jopa...?;)

Vierailija
7/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ihan sama mitä siinä kuoressa on, kunhan lähetät sen ennen 14.12. Oikeesti.

Vierailija
8/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaille menevät kortit joissa on joulumerkki! Avattavat kortit menevät myös perille vaikka siellä sisällä olisi merkki.

Vierailija
9/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka on kaikkiin koteihin jaettu?

Vierailija
10/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienet sama tyyppi kun 7? Olen ollut postissa töissä, ja on ihan sama mitä lähetät joulumerkeillä.

Vierailija
11/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Avattavat kortit menevät myös perille vaikka siellä sisällä olisi merkki.

Tein kortteja liimaamalla sellaisen avattavan korttipohjan kiinni ja väliin tuli valokuva. Mummolle laitoin mukaan myös pienen kirjeen, jossa kerroin kuulumisia. Eikös ne kuoret halvemmille merkeille ole juuri joulutervehdyksille! Sitähän tuokin juuri on. Sitä paitsi eikö korttia voi tehdä paperille ilman että sitä luultaisiin kirjeeksi? Onko joku sääntö että joulukortin on pakko olla pahvista? Eihän nuo säännöt nyt voi mitenkään olla tuollaisia, eihän..???

Nyt minä en ymmärrä enää mitään...

Vierailija
12/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avattavalla kortilla tarkoitan sitä että jos avattavaa korttia ei laita kuoreen ja vaikka sinne sisälle laittaisi postimerkin, se leimataan ja pääsee perille!

Vierailija
13/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käsittelen juuri näitä kortteja :b Lällällää!

Vierailija
14/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siellä postissa todellakaan tutkita mitä kuoressa on sisällä, onko kortti vai kirje vai mitä tahansa muuta, kunhan painaa alle 50 grammaa ja on alle 3 senttiä paksu, sen voi lähettää joulumerkillä. Oikeesti, olen ollut postissa töissä, ja ihmiset lähetti vaikka mitä joulumerkillä, sanottiin vaan että se ei sitten välttämättä ole ennen joulua perillä. Esim jotain tilauskuponkeja jotkut laitto.

Vierailija
15/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan kyse on joulutervehdyksistä kai? Ja nyt täällä jotkut tulevat väittämään että mummo joutuu mahdollisesti vanhainkodista lähtemään ilman jalkoja lunastamaan korttiaan, jos olen laittanut sinne kuoren sisään myös pienen muutaman sanan kirjeen mukaan :DDD Sitä tässä ihmettelen vaan;)

Vierailija
16/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

työntekijän kanssa kerran väitellyt meneekö joku lunastukseen vai ei, minä kun annan mennä perille vaan enkä jaksaisi niuhottaa kun on kuitenkin joulutervehdyksistä kyse!

Vierailija
17/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lähetän joka vuosi kaikki kortit kaksiosaisina, eli niissä on aina kirjekuoret, ja koskaan ei ole kukaan jäänyt ilman kortti(koutunut sitä postista lunastamaan!!!!!!!!!!!!

Vierailija
18/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei joulumerkeillä saa lähettää kuin joulukortteja, riippumatta siitä onko se ykkös- vai kakkosluokan merkki ;D

Voi teitä valopäitä, ei kait tämmöistä provoa kukaan usko todeksi.

Hauskaa joulunodotus vaan kaikille

t. tonttu korvatunturilta :)

Vierailija
19/19 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä punaisessa kuoressakin lukee näin:

-Tarkista osoitetiedot. . .

-Voit laittaa postituskuoreen myö SULJETUT KUORELLISET JOULUTERVEHDYKSET (HUOM: Kortista ei ole puhe) (suositus max. 24 tervehdystä/postituskuori)

-Jätä kuori Postin keltaiseen kirjelaatikkooon, posstii tai erilliseen keräyspisteeseen viimeistään 14. 12.

Joten kuorellisten tervehdysten TÄYTYY mennä perille! Jos joku pahvi työntekijä laittaa sen lunastukseen niin tekisin valituksen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan