Sanooko teillä lapset koskaan, että lahjat on huonoja, jos eivät ole saaneet sellaista, mitä olisivat toivoneet?
Esim. saavat isovanhemmilta synttärilahjoja - mutta siellä ei olekaan sitten sisällä pleikkaria (mitä lapset haluaisivat, mutta eivät tajua, ettei ole isovanhemman heiniä ostaa mitään sellaisia kalliita lahjoja?
Kommentit (4)
Sai tuliaisina ystävältä paidan ja nosti hirveän metelin kun ei ollut lelu.
Olin tyrmistynyt, koskaan, ei ikinä ollut lapsi tehnyt sellaista. Mutta eipä sille oltu koskaan sanottukaan, että niin ei tehdä, ei ollut koskaan tullut mieleenkään.
Asia selvitettiin ja on nyt varmasti opittu.
Jo aikaisemmin ihmettelin yhdessä ketjussa kun moni sanoi, etteivät missään nimessä anna lapsille pehmeitä paketteja, kun ne ei oo oikeita lahjoja, eikä lapset niistä välitä. Minun lapset on aina olleet iloisia itsekudotuista villasukistakin... Toki ne lelulahjat on yleensä mieluisimpia, mutta muistakin ovat olleet iloisia, kiittäneet, kokeilleet päälleen jne.. Silloin ainoastaan voivat sanoa jotain muuta kuin kiitos tai ihasteluja, jos heillä on jo kyseinen tavara. Lapsi kun ei valehtele, vaan sanoo suoraan että " mulla on jo tää" .
Kaikki neljä kiittävät kauniisti ja näyttävät olevan tyytyväisiä jokaiseen saamaansa pakettiin.