Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä olet lapsesta joka pukeutuu huonosti?

Vierailija
13.12.2007 |

Siis esim. tyttö, jolla päällään kauhtuneet pojan vaatteet. Ja vielä likaiset ja haisevat? Mitä ajattelet?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy myöntää, että säälittää lapsi. Vanhemmathan ne vaatteet valitsevat/hankkivat ja pesevät...

Vierailija
2/7 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" mitähän tuolle nyt sanoisi, ettei kolhaisisi itsetuntoa liiaksi. Voi kun tuo oppisi joskus pukeutumaan vähän kauniimmin -tai edes vaihtamaan puhtaat vaatteeet likaantuneiden tilalle"

Noin ajattelen katsoessani tyärtäni. Hänellä ei tosin ole haisevat vaatteet, mutta likaantuneet joskus. Tyttärelläni ei myöskään ole oikein silmää pukeutumiselle. Jos hän saa itse valita vaatteensa, hänellä on todella karseita yhdistelmiä, ikävä kyllä :(.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaatteet ovat vain kuluneet ja hassunväriset, niin en ajattele oikein muuta kuin että ei varmaan ole perheellä paljoon varaa tai että lapsella on päällä remuamiseen sopiva vaatetus. Jos vaatteet ovat likaiset (tyyliin likaa, joka on ollut siinä jo päiviä), niin säälin lasta, jonka vanhemmat eivät välitä tai osaa.

Vierailija
4/7 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joillakin lapsille ne ikuisuuden kiertäneet lastenvaatteet. Eihän ne monesti enää ole edes lämpimyydeltään minkään veroisia. Tänäänkin katselin pk:n pihalla erästä tyttöä, jolla oli varmaan 10 paikkaa kauhtuneessa haalarissaan :( Ja pipo oli aivan liian pieni. Missä on pukevan aikuisen järki?

Vierailija
5/7 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen kertoo välinpitämättömyydestä ja usein saattaa kieliä muustakin pahasta perheessä kuin vain huonosta pukeutumisesta (alkoholismi tms.). Edes köyhä ei ole likainen ja sotkuinen, kaikilla Suomessa on mahdollisuus pestä pyykkiä & hankkia asiallisia vaatteita esim. alesta tai kirpputoreilta.

Vierailija
6/7 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän tytölle poikien vaatteita ja pitää näitä myös sillä kun lähtevät kahdestaan ostoksille esim. mutta ei meillä kyllä likaisia, vanhoja tai haisevia vaatteita ole. Mä olen miettinyt et yrittääkö olla taloudellinen kun meillä pienempi on poika et jää vaatteet sille vai eikö vaan erota jotenkin tyttöjen ja poikien vaatteita, mutta paras sitten tulee tässä et oli ostanu meidän pojalle tytön vaatteet, joten ei kai sitten erota mitään kun kyse oli vaaleanpunaisesta hupparista jossa ruusuja :o(

Mutta siis asiaan, mua säälittää ja olisin sitä mieltä että perheessä on jotakin ongelmia esim. työttömyyttä, sairastamista esim masennus ettei jaksa huolehtia, rahat ei riitä uusien vaatteiden ostamiseen jne.

Vierailija
7/7 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kohtaan. Minulla on nimittäin poika, joka jääräpäisesti käyttää vaan verkkareita ja samoja puseroita päivästä toiseen. Hänellä on farkkuja ja muita housuja, mutta siellä kaapissa ne makaavat viikattuina, samaten uudet paidat. Olen joskus sanonut että minua hävettää kun kaikki luulevat ettei hänellä ole uusia vaatteita ja poika tuumaa ettei se häntä häiritse. Sanoo etteivät vaatteet merkitse hänelle mitään, tärkeintä on että on mukava olo.