Mulla seuraavanlainen kinkkinen työ- vs. lomatilanne
Olen hakenut töihin erääseen firmaan. Haastattelut olivat jo marraskuun lopulla. Mitään ei ole kuulunut, vaikka lupasivat ilmoittaa kaikille haastatelluille. Tämän viikon alussa soitin ja kysyin tilannetta. Kuulemma jotain viivästystä on ollut, mutta alkuviikosta pitäisi kuulua puhelu. No ei ole kuulunut.
Huomenna minun pitäisi tietää olenko saanut työn vai en, ja milloin se mahdollisesti alkaisi. Haluan nimittäin varata matkan tammikuun alusta viikoksi.
Onko siis mahdollista, että nyt saan tietää tulleeni valituksi, ja työ alkaisi jo tammikuun alussa? Paikkoja on auki siis enemmän kuin yksi ja oletan etteivät kaikki ole valmiita aloittamaan koulutusjaksoa näin lyhyellä varoitusajalla. Voinko rauhallisin mielin varata matkan ja luottaa siihen, ettei työ ala ennen 14.1.08?
Kommentit (8)
Eli huomenna mun pitää tietää päästäänkö lähtemään vai ei. Ja ajankohtakin on jo ihan lähellä, 5.1. tms...
ap
Vai milloin sä olet haastattelussa tai hakemuksessa sanonut olevasi valmis aloittamaan?
sellainen kiire... ;-0
Toivottavasti et kertonut soittaessasi tästä kiireestä. Ei tee hyvää vaikutelmaa.
Mutta toisaalta, mitä pahaa asiassa on? Sanoin äsken, että minun tulisi tämän viikon kuluessa saada tietää...
Ja tosiaan, onko joka alalla irtisanoutumisaika 1 kk? Itselläni sikäli iisi tilanne, että olen opiskelija, aivan loppusuoralla koulun kanssa, ja olen sanonut voivani aloittaa vaikka heti. Mutta kuten sanottu, aloittajia on monta, ja moni tulee toisesta työstä, joten he eivät voi aloittaa heti...
Ap
ilmoitat, että voit aloittaa vasta 14.1.
Joissain paikoissa irtisanomisaika voi olla kuukaudenkin, joten todennäköisesti mahdollinen tuleva työnantajasikin on varautunut tähän (jos ei hakuprosessissa mainittu että välitön aloitus tms.)