VOI ETTä mua säälittää tuo naapurin lapsi!
Se äiti huutaa sille iha hulluna vaikka lapsi on vasta 1v. Sehän itkee vaan enemmän ja enemmän ja kuulee kuinka se pelkää.. Vitun mamma. Tekis mieli käydä kysymässä että tarvisko kiusata isompiaan..
Ei kai kukaan lapsi rauhoitu huutamalla.
Kommentit (12)
oikeesti, mua ärsyttää se että täällä valitetaan jos joku toimii huonosti lasten kanssa, mutta asiasta ei voi sanoa suoraan. Mitä se on sulta pois jos sanot sille mammalle, että tuskin lapsi rauhoittuu tuollaisella rääkymisellä??
Olen toimittaja. Ja juu: en ole Vauva-lehdessä töissä.
Vierailija:
mahdollisuus olla täällä av:lla joka iltapäivä?
jos se vaan on tosi väsynyt. Mulla 2,5 vuotias ja voin kuvitella että meidän naapurit välillä ajattelee samalla tavalla. Mutta kuten Xandris sanoi, mielummin huutaa kun käy lapseen käsiksi.
Ja mulla on välillä pinna tosi tiukalla, ni karjun lapselle, vaik tiedän että se ei ole oikein.
soita siis neuvolaan. teillä on kaiketi sama nla-tätikin, jos kerran asutten naapureina. kerro tapauksesta rehellisesti. joissakin paikoissa neuvolakin voi puuttua asiaan ja ainakin viimeistään siinä vaiheessa, kun on seuraava konkreettinen käynti. neuvolasta voisivat ottaa myös yhteyttä lastensuojeluun.
Itsellä tilanne ns haastavampi, enkä siltikää karju lapselle. Ja kuten sanoin en voi mennä ehdottelemaan apua koska saisin varmaan itsekin lättyyn.. Siksi puran tänne ku on avuton olo.
Sitten se turhautuminen puretaan siihen viattomaan lapseen huutamalla tmv.
Mutta kun se lapsi tai lapsethan " pitää" tehdä, sehän olis epänormaalia jos lapsia ei tee... Niinpä niitä lapsia sitten vääntää nekin jotka ei oikeasti ole valmiita tai sopivia vanhemmiksi. Kun kotileikki ei olekaan enää kivaa niin kituutetaan väkisin kotona ja puretaan se kiukku siihen lapseen, tai sitten lähdetään töihin ja tuuppaistaan pienokainen heti päiväkotiin kun mahdollista (eli 9kk?).
Tai sitten naapurisi on masentunut.
Oli miten oli, normaalilta tuollainen karjuminen ei kuulosta.
Jos et kehtaa mennä naamatusten kysymään mikä on ongelma, niin laita vaikka asiasta lappu niiden postilaatikkoon. Ehkäpä mamma havahtuu että naapurit jo kiinnittää huomiota hänen karjumiseensa.
Tuo neuvolaan ilmoittaminen on hyvä idea.
Sieltä voidaan kysellä äidin jaksamista jne.
mutta olen itsekin joskus ärähtänyt lapsellemme.
tosiaankin olen väsynyt, olen tietyistä syistä 24/5 yksin lapsen kanssa, eikä aina jaksaisi. tiedän, että se huutaminen ei auta mitään, mutta se myös helpottaa itseä kun saa karjua pienen hetken.
Ja siis, en joka päivä huuda, ja yleensä huudan kissoillemme kun ne eivät tottele.
Jos on täysin uupunut ja masentunut tms., tekee asioista, joista ei ole ylpeä ja joiden ymmärtää itsekin olevan väärin. Juttele ihmeessä sen naapurisi kanssa, mutta toisella asenteella. Hän voi olla avun tarpeessa.