Ja vitut, Kuvaverkko lähetti ystävällisesti karhut lasten pk-kuvista.
Alkuperäinen lasku 50,65.
Maksettu 43,15
Palautettu 7,50
kuvia maksamatta 4,60 (mitä vitt....)
perimiskulut 5,00
maksettava yhteensä 9,60
Jes. Tämä x2. Nehän tekee hyvät tilit näillä aiheettomilla karhuilla, joku onneton varmaan maksaakin.
Muillakin on ollut tällaisia, miten olette saaneet tämän hoidettua. Onko firman laskutus tavoitettavissa?? Ilmoititteko päiväkotiin, tai kysyittekö vastaavista?
Kommentit (37)
Vierailija:
lapsuus olisi jotenkin onneton jos ei saa jotain valokuvapakettia. Jos teillä ei ole vaihtoehtona tuota yksittäisen arkin ottamista niin soittakaa sinne firmaan ja valittakaa, eihän ne muuta tuottoisaa toimintaa ellei ihmiset lakkaa maksamasta. Meillä se arkkivaihtoehto oli ja lapset tajuaa muutenkin ettei kukaan tarvitse joka vuosi samanlaista pönötyskuvaa kaappiin pölyttymään, ei kait niitä kukaan esille laita?
Lapset kun vaihtavat tarrakuvia keskenään ja laittavat ystäväkirjoihin niitä.
Ja onhan se kiva nähdä miten lapset kasvavat. Meillä on jokaiselle kansio mihin laitetaan kuvat tarhaikäisestä eteenpäin.
Varsinkin luokkakuva on mukava muisto.
Ja meillä on kyllä lasten kuvat kirjahyllyssä pölyttymässä :)
käytitkö hyväksesi ansaitsemattomasi paljousalennuksen?
Ainakin meidän kuvissa oli paljousalennus jos otti kaikki. Jos palautti jotain alennus jäi saamatta joten kuvat tulivat tavallaan kalliimmaksi kuvaa kohden
maksoi yhteensä 9 euroa! jotta näin. kuvat on todella kalliita, mutta nuo värikopiot ovat hyviä ja kestävät hyvinä kymmeniä vuosia!
kun tilasin lisäkuvia ja maksoin ne - sen jälkeen alkoi tulla karhuja. Summaa ei sitten millään meinattu saada oikein ja jouduin soittamaan sinne noin 5 kertaa.
Ja jos paketista palautti jotain niin sitä ei voinut suoraan vähentää hinnasta vaan sitten tuli jokaiselle kuvalle oma hinta. Ja näin ollen niitä kuvia ei olis kannattanut palauttaa ollenkaan. :)
Älkää olko noin avuttomia ja sikstoiseen eihän pvkoti ole asiassa mikään osapuoli. Eihän siellä voida tietää, mitä kuvia olet itsellesi ottanut.
silloin kävisi kauppakin. sori vaan, tää on tätä.
lapsuus olisi jotenkin onneton jos ei saa jotain valokuvapakettia. Jos teillä ei ole vaihtoehtona tuota yksittäisen arkin ottamista niin soittakaa sinne firmaan ja valittakaa, eihän ne muuta tuottoisaa toimintaa ellei ihmiset lakkaa maksamasta. Meillä se arkkivaihtoehto oli ja lapset tajuaa muutenkin ettei kukaan tarvitse joka vuosi samanlaista pönötyskuvaa kaappiin pölyttymään, ei kait niitä kukaan esille laita?
Nimittäin koko syksyn olen tapellut kuvaverkon kanssa ja pulju on ihan käsittämättömän surkea ja asiakkaiden kohtelu törkeää. OIKEASTI, olemme rakentaneet talon ja kaikkea, mutta MIKÄÄN firma ei ole koskaan saanut meidä yhtä raivoihimme kuin kuvaverkko!
Tämä on tosielämästä, tapahtunut nuorimmaisemme päiväkotikuvien kohdalla tänä syksynä:
Lapsi oli juuri aloittanut uudessa päiväkotiryhmässä ja oli siis toista päivää ryhmässä kun kuvaus oli. Lapsella oli vapaapäivä päiväkodista, mutta vein hänet kuvausta varten päiväkotiin. Kuvaverkon kuvaaja ilmoitti että vanhempi ei saa olla paikalla kuvauksen aikana ja päiväkodin henkilökunta varmisti että lapsi lähes väkivalloin vietiin sylistä huutavana kuvaan. Myöskään yksityiskuvan aikana minun ei sallittu olla paikalla vaikka lapsi huusi suoraa huutoa äidin perään. Päiväkodin henkilökuntakin olisi toivonut minun olevan paikalla jotta lapsi olisi rauhoittunut, mutta kuvaaja kielsi sen ehdottomasti.
Reklamoin tästä kohtelusta kuvaamoon ja sain toimitusjohtajalta todella törkeän ja vähättelevän vastauksen jossa hän - minua tai lasta näkemättä - suorin sanoin haukkui lapseni, josta ei kuulemma olisi voinut saada kunnon kuvia millään tavalla. Lisäksi hän esitti varmana mielipiteenään että vanhempien läsnäolo aina pilaa lasten kuvat mistä syystä vanhemmat eivät saa koskaan olla kuvauksessa paikalla.
Samaisessa kuvauksessa Kuvaverkon lappusesta puuttui osa kuvapakettien hinnoista. Kuvaaja ei osannut puuttuvia hintoja kertoa, vaan lastentarhanopettajan piti soittaa kuvaamoon ja kysyä ne. Myöskään kuvaamo ei osannut varmuudella kertoa hintoja joten ruksitimme sitten toisen niistä paketeista jonka hinta kupongissa oli (vaikka olisimme halunneet eri paketin).
Kun lasku kuvista tuli niin siinä oli 8 euroa suurempi hinta kuin kuvapaketin hinta alkuperäisessä kupongissa. Kun laskee kuinka monta lasta päiväkodissa oli niin kuvaverkko yritti siis laskuttaa yhteensä satoja euroja enemmän kuin alunperin oli luvattu. Lähetin taas sähköpostia toimitusjohtajalle joka lupasi selvittää asian ja lopulta tuli sitten uusi laskukin alunperin luvatulla hinnalla.
Lunastimme ryhmäkuvan ja palautimme yksityiskuvat, jotka olivat tietenkin täysin epäonnistuneita koska lapsi itki niissä hysteerisesti. Maksoimme ryhmäkuvan. Kuukauden kuluttua tuli karhulasku, jossa väitettiin että kuvia ei ole palautettu ja uhattiin perintätoimistolla. Syy oli meidän mielestämme mitä ilmeisimmin se, että palautuskuoressa oli eri koodi kuin myöhemmin tulleessa laskussa eikä firmassa siis osattu yhdistää palautettuja kuvia ja maksettua laskua. Tämä ei kuitenkaan mennyt firmassa kenenkään jakeluun ja jälleen piti lähettää sähköpostia toimitusjohtajalle. Lopulta perintä tuli sitten viesti että asia on kunnossa - ilmeisesti siksi että kyllästyivät tappelemaan kanssani. Edelleenkään eivät kuitenkaan ole ilmeisesti ymmärtäneet MIKSI ne palautetut kuvat eivät heillä näy...
Odotamme jatkoa, en yhtään ihmettelisi jos vielä jossain vaiheessa tulisi perintätoimiston lasku....
Mutta siis jos joku lastemme päiväkoti tai koulu tulevaisuudessa ottaa kuvauksen Kuvaverkolta niin meidän lapsemme eivät siihen tule osallistumaan. EN KERTA KAIKKIAAN JAKSA ENÄÄ TAPELLA TOISTA KERTAA TUOLLAISEN FIRMAN KANSSA!
Skannasin kuvat ja hinnaksi taisi tulla alle euro kaikista yhteensä.
Yksi perintäkirje riittää ja sen jälkeen voi laskun laittaa perintäfirmalle.
He laittavat sitten vaikka tratan heti. Ihan miten halutaan.
Elinkeinohan se on kuvaajallekin. Ottakaa sillä omalla kamerallanne kuvia tai käyttäkää passikuvassa, jos ette halua niistä maksaa. Törkeää on tuo skannaaminen ja luvaton kopiointi.
Suomalaisilta uupuu tämä asiakkaan kunnioittaminen siinä määrin, että pahaa tekee. Itsekin palveluammatissa oltuani minua pidettiin suunnilleen virtuoosina kun tein asioita, joita pidin itsestäänselvyytenä (esim. järjestin huonokuntoiselle asiakkaalle autokyydin, ehdotin illanvietepaikkaa pariskunnalle jne. typeryyksiä). :D
saatte juuri sellaisia kuvia kun haluatte. Ja saa olla äitikin mukana (vaikka kuvassakin).
Päiväkoti voi myös ottaa jonkun paikallisen kuvaajan kuvaamaan sinne, jos homma ei nykyisen toimijan kanssa toimi.
Ammattikuvaajan kuvia ei saa kopioida eikä skannata. Siitä jos jää kiinni, niin joutuu maksamaan. Tiedän tapauksia, jossa esim. hääkuvat on skannattu ja jääty kiinni.
Jos ei ole vara ostaa, niin ei pidä varastaakkaan (= skannata tai kopioida)!!
Näkeehän sen jo tältä palstaltakin. Joka helvetin viikko on valitusta nimenomaan Kuvaverkosta, äärimmäisen harvoin mistään muusta kuvafirmasta. Kuvat on pielessä, laskut on pielessä, perintään menee vaikka olisi maksettu ja palautettu,....
Te jotka päätätte kuvaamojen valinnasta, uskokaa jo että Kuvaverkkoa ei kannata koskaan eikä missään tilanteessa valita kuvaajaksi. Kyllä se firma siitä kuihtuu pois kun kukaan ei heiltä mitään tilaa (ja nousee sitten jollain uudella nimellä...).
Eihän kuvaverkko edes tiedä onko kuvat skannattu vai ei. En halua kuvia paperi versiona vaan tietokoneelle ja tätä palvelua kuvaverkolla eikä muillakaan ole tarjolla. Olen soittanut kuvaverkoon ja kertonut miksi en lunasta kuvia ja ihan avoimesti sanonut että skannaan kuvat. Heidän mielestään se on ihan jees eikä kuvia tarvinnut lunastaa.
Valittivat, etten ollut maksanut alkup. eräpäivään mennessä...
Enkä ole itsekään varma antaisinko kuvata lapsiani jos kuvaajana olisi Kuvaverkko.