1-vuotiaan isäriippuvuus...
Tämä on ihan hullua. Hoidan lapsia kotona ja olen käytettävissä 24 h vuorokaudessa. Mutta 1-vuotiaalle kelpaa vain isä, jos tietää, että on paikalla. Yöllä kun alkaa itkemään hampaiden tuloa tms. ja menen huoneeseen, niin itku vain kiihtyy. Hyssytän, yritän antaa maitoa jne. ja jossain vaiheessa mies kömpii pystyyn ja valittaa, kun ei saa ennen työpäivää nukkua ja poika haluaa vain isin syliin ja on siinä onnellinen. Isin töihin tai minne tahansa lähtö on aina hillittömän itkun paikka. Rasittavaa.
Kommentit (4)
Meillä kyllä on isukki ihan onnessaan tilanteesta, kun viimein kelpaa. Imetin poikaa reilu vuoden ja tietysti minä olin silloin tärkeämpi. Kyllä se vaihe menee ohi ajan myötä. Koita vain jaksaa ja kannusta isukkia jaksamaan. Älkääkä tehkö siitä isoa numeroa. Aikansa kutakin. :)
Kiikkuu isänsä syliin kun tämä tulee töistä, pussaa, on " aii" siis tarkoittaa että halaa jne.. mulle ei koskaan tee niin, ellen pyydä- tämän tekee isälleen siis ihan pyytämättä. Lohduttamiseen kelpaa kumpi vain, mutta tuo hellyys tulee vain isällensä tällä hetkellä... ihan hyvä, tuntui imetyksen aikaan että minä olin ainoa joka kelpasi lohduttajaksi.
isä on alusta asti osallistunut aktiivisesti pojan hoitoon ja ollut ihan yhtä paljon vanhempi kuin minä.
Joskus kun poika satuttaa itsensä ja otan hänet syliin, hän rimpuileekin irti ja haluaa isän syliin. Ja joskus myös päinvastoin.
Tuollaiset vaiheet ovat täysin normaalia. Enemmänkin kannattaisi ihmetellä, jos lapsella ei ole jossain vaiheessa ollut isivaihetta.