Onko muilla ollut perheessä PITKITTYNYTTÄ vatsatautia?
Meillä 4v tytöllä nyt neljäs päivä käynnissä. Koko perhe on oksennettu ja ripuloitu. Ihan jännittää loppuuko oksentaminen jo ensiyöhön... Ottaa voimille tälläinen...
Kommentit (21)
äiti, isi, 2 lasta kävi sen läpi.
2 oksenti, 2 kärsi julmetuista masukivuista monta pv:ää, sitten kun pysty syömään päivien päästä, alkoi ripuli =(
Maitohappobakteereja suosittelen lämmöllä kaikillle !!
oksentaa pe-la yönä. Oksenteli pari kertaa lauantaina päivällä ja la-su yö oli normaali. Lauantaina oksensi jonkun kerran ja illalla oli jo ihan pirteä. La-su yönä oksensi taas ja sunnuntaina alkoi ripuloida. Siitä lähtien on ripuloinut. Kuumetta on ollut satunnaisesti. Tänään on iltapäivästä lähtien ollut tosi väsynyt ja ei söisi/joisi mitään, mutta nyt taas illaksi piristyi ja pakottamalla joi pillimehua vähän ja maitoa. Nyt leikkii ihan pirteänä ja kuumetta ei ole ollut. Mietin vain, että missä vaiheessa vien lääkäriin, jos vien?
Toinen poika, 1v10kk puolestaan alkoi oksentaa su-ma yönä ja oli kuitenkin eilen päivällä ihan ok kunnossa. Hän suostuu juomaan Osmosalia kohtalaisesti, toisin kuin isoveljensä. Syönytkin on tänään ihan kivasti ja kuumetta oli vielä aamulla samoin kuin eilen illalla. Nyt on ihan reipas. Ripuloi vielä, mutta ripuli on minusta nyt kiinteytynyt. Eli hänen kohdallaan näyttää hyvältä.
Me aikuiset ollaan kanssa sairastettu samaa tautia ja itämisaika näyttäis olevan 2 vuorokautta. Välillä olo on hyvä, mutta yhtäkkiä saattaa taas tulla huonompi olo. Mikään ei maistu.
Onko tällaista paljonkin liikenteessä? Itse asumme pk-seudulla ja ei harmainta aavistusta mistä ollaan tämä saatu.
käytä lääkärissä jos ei ala mennä parin päivän sisällä ohi tai tulee kuivumisen merkkejä
Minusta 4 päivää on pitkittynyt ja sitä mieltä olivat lekurissakin. Yleensä oksentaa sen yhden yön tai n.12h ja sit toipuu. Nyt oksennnettu 4 PÄIVÄÄ. Tyttö oli kuin zombie. Nyt näyttää paremmalta kun yksi terve yö takana.
Esikoinen oksentanut ja nyt korkea kuume. Täysin voimaton ja nukkuisi vain. Taidetaan mekin sitten sairastaa joulun yli...=( Yhtään pakettia ei ole vielä hankittu, eikä ruokia tehty. Kiva!
Viime vuonnahan oli Noro-virus aktiivinen ja toissa vuonna Rota. Rotaviruksessa tyypillistä on juuri pitkään(usein viikon) kestävät oireet ja jopa niin että välissä saattaa olla 1-2 päivän parempi jakso ja sitten tauti iskee taas uudestaan päälle.
Minä, mies ja 2v selvittiin parilla päivällä, mutta 4v oksensi ja ripuloi viikon.=(
Päivisin vaan ripuloi mutta yöllä alkoi taas oksentelu. Päivisin sai jotain juotua ja pikkasen syötyäkin mutta laihtui kyllä aika paljon.
poikaa joka oksennellut 4 yötä ja ripuloinut 4 päivää.
Tippaan lähtee koska kuivunut jo, jos ei ens yönä saa osmosalia alas tarpeeksi.
Kuulemma liikkeellä ainakin pk-seudulla tätä vatsatautia, ei ole rotaa.
sitten vielä muutama päivä kuvottavaa oloa, heikotusta ja vatsakipua. Olipa tauti! Itämisaika oli aika pitkä, viitisen vuorokautta, siinä mielessäkään ei ihan tavallinen vatsatauti.
4vuotias sairastaa neljättä päivää..Loppuis jo!
Mistäpäin te muut olette?
Vierailija:
sitten vielä muutama päivä kuvottavaa oloa, heikotusta ja vatsakipua. Olipa tauti! Itämisaika oli aika pitkä, viitisen vuorokautta, siinä mielessäkään ei ihan tavallinen vatsatauti.
vielä tänään ripuloinut. Lisäksi hänellä oli eilen kuumetta.
Lapset 2v. ja 5v. Ollaanko harvinainen perhe? Olen kyllä itse vuosia sitten sairastanut muutaman vatsataudin, mutta ennen lapsia....
asutaan samassa pihapiirissä. Mä ja mun veli ripuloitiin viikon, veljentyttö ripuloi ja oksensi kolme pvää. Meidän poika ripuloi viisi päivää, muut selvisivät noin kolmen neljän päivän ripulilla. Mulla, pojalla ja veljentytöllä myös aluksi parin päivän kova kuume.
etelä-savossa ollaan
Mies alotti tänään. Minulla kamala ripuli, alkoi myös tänään. Lapsia kolme. Esikoinen valitteli koko illan huonoa oloa ja että on kipeä olo.
Sepä vasta olis mukavaa. Jouluvalmistelut ihan aluillaan, lahjat ja kaikki hankkimatta.
Alkoi kuopuksen kuumeella ja ripulilla muut ovat lähinnä ripuloineet ja piereskelleet järkyttävän hajuisia kaasuja. Ripuli saattaa olla poissa useita päiviä, kunnes taas alkaa. Vatsassa kuplii jatkuvasti, eikä tätä meinaa kukaan kestää! Oksennettu meillä ei olla, eli johtuiskohan tuo pitkittyminen siitä?
Kuulostaa ihan samoilta oireilta kuin tosi monella nokialaisella nyt. Jaksamista.
vatsatauti voi olla pitkittynyt? Teillä on ilmeisesti ollut jotain pikatauteja aikaisemmin?
On aika normaalia että vatsatuti kestää vajaan viikon. Yli viikon kestävä on jo pitkään jatkunut.
Inhottavat tauti, toivottavasti paranette pian.
pitkäkestoista ... monestihan sitä oksentaa vain vuorokauden ja on vetelänä seuraavan päivän, siinä kaikki, nyt kestää tauti keskimäärin viikon.
Ja ei asuta Nokialla tai edes lähellä sitä!