Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

aikaiset supistukset

12.12.2007 |

Onko muilla ollut aikaisin supistuksia? Minulla tuli viikolla 11 ja nyt saikulla. Miten teille on määrätty lepoa yms.ja kuinka pitkää sairaslomaa?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli " myöhään" sinun verrattuna. saikulla kuitenkin vk 20-22, ja 24-26. Tuolloin vk 20 havaittiin muutoksia kohdunsuulla, ja siksi lepoa. Nyt menossa vk 30 eikä uusia muutoksia enään ole tapahtunut, ja kivuliaat supistuksetkin on loppunut. kivuttomia supistuksia toki on paljon, mutta muutoin näyttää hyvältä. eli toivottavasti sullakin supparit vielä loppuu, ja niihin auttaa tosiaan vaan lepo!

Vierailija
2/10 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli itse olen viikolla 25+5 ja itsenäisyyspäivästä alkaen alkoi kovat sipustukset ja niitä oli paljon. Eli saattoi tulla kolmekkin varttitunnin sisään, mikä ei todellakaan ole normaalia. kun jokin kerran pari tunnissa on normaalia. Mutta joillakin on jotenkin vain herkkä kohtu, joka supistelee herästi. Mulla supistelut oikeastaan kunnolla alkoivat pitkän ja vähän liian raskaan kävelylenkin seurauksena ja siihen vielä raskas työ päälle...niin vissiin liian rankkaa. Nyt siis ainakin tämän viikon saikulla ja saapa nähdä, että pystyykö ens viikolla menemään ollenkaan vielä töihin... mutta nyt vaan yrittänyt lepäillä ja toisinaan on auttanutkin.

tsemppiä sulle nicole70 ja koitahan tosiaan lepäillä ja runsas veden juonti kuulemma kans voi ehkäistä supisteluja. Minkälaisia sulla ollut ne supistukset ja ovatko olleet kipeitä?

rv-25+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli hiljattain keskustelua täällä, joten haulla varmaan löydät monia kommentteja. Minäkin vastasin silloin siihenkin...Eli ekaraskaudessa supistelut alkoivat muistaakseni rv 19, ja olivat voimakkaita ja tuntuivat välillä kivuliailtakin. Olin viikon saikulla. Eivät kuitenkaan lyhentäneet synnytyskanavaa tmv muutoksia tehneet, vaikka olin satavarma että lapsi syntyy nyt kohta jne ;)

Supistelut jatkuivat, ja kävin uudelleenkin äitipolilla. Sama tilanne, ei muutoksia kohdunkaulakanavassa/kohdunsuulla, muutenkin kaik ok, joten en huolinut saikkua. Töissä varoin vain rankimpia hommia.

Supisteluja jatkui runsaana läpi koko raskauden, lopussa niitä oli joka päivä ja olinkin usein lähdössä synnyttään :)

Lopulta lapsi syntyi mennen 2 vkoa yli...

Tokaraskaudessa alkoi supistelut rvk 11 minullakin, esim juoksulenkillä, joten ne hommat lopetin. Nyt niitä on tuntuu lähinnä fyysisten isompien puuhien yhteydessä, väsyneenä jne. Rvk todettiin kohdunkk:n olevan yli 5cm ja kiinni, joten ainakaan minulla tämä runsas supistelu on vain " ominaisuus" . Älä liikoja murehdi, mutta ainakin kontrolleissa on hyvä käydä välillä. Tsemppiä!

Vierailija
4/10 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tuohon loppuun lisätä, että siis rvk:lla 21 todettiin kkk:n olevan niin ja niin pitkä....

Ja lisäys siihenkin, että " lopussa supisteluja tuntui joka päivä" . Kyllä niitä jo kauan tuntui joka päivä, mutta lopussa oli jo niitä laskettavia (tiheitä, kestivät tunteja-mutta loppuivat) varmaan 4-5 vkoa. Joten oli tosi yllätys että raskaus meni yli.Mutta terkkani sanoi, että usein paljon supistelevat raskaudet menevät yli kuitenkin lopulta, mikä aika jännä.

Vierailija
5/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt aivan hermona ole kun tosiaan noi supparit vähentyi heti kun aloitin saikun. Olen ottanut tosi iisisti. Eikä supparit ole olleet kivuliaita.

Vierailija
6/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla reippaat supistukset alkoivat viikolla 16 ja niitä kestänyt jo viikon. Tänään vasta on lääkärin tarkastus missä nähdään onko muutoksia tapahtunut. Minulla supistuksia voi tulla esim. parin tunnin ajan suunnilleen minuutin välein, eli käytännössä koko ajan supistelee. Nyt olen ollut pari päivää saikulla. Jännittää tosi paljon mitä lääkärissä näkyy.

Vierailija
7/10 |
13.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli noita supistuksia, ja olin lepolomalla ja sairaalassa rv 23. En ole varma milloin supistelu alkoi mutta vasta siis rv22 tajusin että mullahan supistelee melkein koko ajan. no supistuksen ei ollut kipeitä mutta niitä tuli tosi paljon 5-10krt/tunti. ja olivat tosi pitkäkestoisia. Maha vain meni oudon kanttiseksi ja kovaksi ja päähän tuli painetta sydän alkoi vähän nopeammin hakata yms.. No ne ei aukonut paikkoja vaan lapsi lopen syntyi 41+4(jos muistan oikein) ja käynnistämällä!

Vierailija
8/10 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis odotan toista lasta. ja supistuksia on nyt olltu jo jokusen päivän eli nyt mennään rv 13+3. Toivottavasti nämä on vain niitä harjotus supistuksia jotka eivät paikkoja auo, luulisin. kuinhan paljon pitää supisteluja olla ennen kun kannattaa neuvolaan/lääkärille soitella? Tänään on väsyttänyt ihan sikana, toivottavasti tämä menee ohi...

Mariarat84 rv 13+3

Vierailija
9/10 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama supisus seksin jälkeen, viikkoja 14+1. Ei kipeitä, mutta selkeästi supistaa, tuntuu vaan.. hassulta. Ei siis ns. jää päälle. Tarvinneeko huolestua? Neuvolasta ei vastattu.

Vierailija
10/10 |
27.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

iotus:

Muutama supisus seksin jälkeen, viikkoja 14+1. Ei kipeitä, mutta selkeästi supistaa, tuntuu vaan.. hassulta. Ei siis ns. jää päälle. Tarvinneeko huolestua? Neuvolasta ei vastattu.

huolestuminen on paikallaan jos on kipuja, säännöllisyyttä, ja/tai jos ei mene levolla ohi. yleensähän tuossa seksin tiimellyksessä tulee käytettyä eri lihaksia kuin mitä vaikka siivotessa tai tiskatessa, ja varsinkin jos iso-O kyläilee niin siinähän varsinkin alkaa supistelemaan. Nauti siis rauhassa, äläkä pelästy myöskään vähäistä vuotoa jota saattaa tulla kun limakalvot on raskauden aikana hauraaT/ohuet/kuivat.