Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Kuumeilevia yrittäjiä ?
11.12.2007 |
Ompa typerä otsikko :D Kertokaa, mitä tiedätte yrittäjien äitiyspäivärahasta ja muutenkin ? Onko jotenkin " vaikeampaa" kuumeilla ?
Kommentit (2)
Kiitos paljon vastauksesta ! Olen paljon mietttinyt ja pohtinut, en haluaisi kuitenkaan yritystä sillä tavalla jättää taka-alalle,että raskautuminen ei sitten aina onnistu juuri silloin kun haluaisi. Tulee-jos on tullakseen- menetelmällä mennään eteenpäin !
Minulla alkaa yritystoiminta ihan nyt vuoden alussa. Täytyy alkaa selvittelemään :))
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Vauvakuume, synnytys ja taaperot
Itse olen samojen asioiden kanssa painiskellut. Oman yrityksen laitoin pystyyn lokakuun alusta siitäkin huolimatta, että taapero on enemmän kuin tervetullut perheeseemme. Alani on sellainen, että isoimmat tilaukset tulevat yleensä reilusti etukäteen (koska hoidan myös palveluiden markkinoinnin), ja pystyn näinollen jonkin verran " B-suunnitelmia" tekemään. Tarkoittaa käytännössä sitä, että yritys pyörii, vaikka minulla eturepussa asukki keikkuiskin :)
Raha-asiat kannattaa selvittää jo YEL-asioita järjestäessä, koska yleensä äitiyspäiväraha on siihen sidoksissa. Omat vakuutukset on Tapiolassa, ja sieltä on kyllä tullut hyviä neuvoja oman tapaukseni järjestelyyn. Kelan sivuilla on myös laskuri päivärahoista, joka ottaa huomioon YEL:n ja muutkin vaikuttavat tekijät.
Olen sitä mieltä, että raha-asioissa kannattaa olla aina pieni askel edellä (tieto/arvio tulevasta), mutta asioiden ollessa tärkeysjärjestyksessä, ne tuppaa aina enemmän tai vähemmän järjestymään :)
Onnea yritykselle ja yritykseen! :)
~NeverForNothing~