Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rölli, muumi vai smart edge tietokone 5-vuotiaalle?

11.12.2007 |

Poika toivoisi pukinkonttiin lasten tietokonetta.

Olen kaupoissa katsellut rölli, muumi ja smart edge lasten tietokonetta.

Kovasti olen pähkäillyt mikä noista olisi sopiva 5-vuotiaalle, ettei sitten olisi liian helppo tai liian vaikea...

Kertokaahan kokemuksia koneista ja mitä konetta suosittelisitte, kiitos!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuttavien poika sai kaksi vuotta sitten synttärilahjaksi, olikohan se muumi tietokone tai joku vastaava. Täytti silloin 3 vuotta. Oppi tosi nopsaan ne jutut, mitä siinä tehtiin ja nyt 5 vuoden iässä käyttää ihan oikeaa tietokonetta tosi näppärästi. Osaa itse sen laittaa päälle ja etsiä ohjelmansa työpöydältä tai laittaa oman cd:nsä toimimaan. Tekee tehtäviä melkoisen hyvin minun mielestäni ainakin. En ole noihin tarjoamiisi vaihtoehtoihin tutustunut, mutta valitse niistä " kehittynein" tuon ikäiselle. Jos ei ole aiemmin tietokoneisiin tutustunut, oppii varmasti nopsaan, uskoisin ainakin näin.

Vierailija
2/5 |
14.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka onkin ihan hyvä niin ei sitä kyllä ihan tietokoneeksi voi kutsua. Lähinnä opettaa laskemista ja lukemista.Luultiin hieman toisenlaiseksi silloin kun ostettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietenkin lapsen mielenkiinnon kohteista ja taidoista, mutta itse mietin juuri 6v täyttäneelle tytöllemme ensin noita " tietokoneita" . Muumia en olisi edes harkinnutkaan, koska vaikutti niin helpolta. Se Smart Edge kuulosti parhaimmalta. Mutta päädyimme ettemme osta ollenkaan, koska pelkään niiden olevan liian helppoja ja ihan tavalliset kirjat voivat kuitenkin olla riittäviä ja mielummin ostan tehtäviä oikeaan tietokoneeseen.

Vierailija
4/5 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oppii käyttämisen alkeet ja PC:hen saa helposti asennettua pelejä. (Meille ei ostetta pelikonsolia, jos mä vain onnistun päättämään.) Tietokoneen ohjelmistoa on helppo päivittää lapsen kasvaessa. Muumilelussa ei onnistu.

Vierailija
5/5 |
18.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oikean tietokoneen, maksoi 40e eli saman verran kun noi leikkitietokoneet. On ihan toimiva vehje ja likka voi sillä pelata pc-pelejä, meillä on mm. alkupolku eskari ja ekaluokka, peppi ja ffanklin. Tykkää myös kirjoittaa ja piirtää koneella sekä katsoa dvd-leffejo. Minäkin eka mietin noita leikkiläppäreitä mutta kun tuli toi edullinen käytetty oikea kone eteen niin päädyttiin siihen ;=)