Heh, tiimarin myyjältä sain vastaukseksi " en ole mikään askarteluihminen" kun kysyin neuvoa
Kysyin siis neuvoa ja vinkkiä mistä voisi tehdä yhden jutun, jokainen jolla vähänkään mielikuvitusta ja tuntee valikoiman olisi osannut tähän jotain keksiä. Myyjä vain sanoi ettei ole oikein askarteluihminen, meinasin kysyä että miksi olet sitten askarteluliikkeessä töissä. Aikani tutkin valikoimaa ja keksin itse sitten miten voisin tämän jutun tehdä
Kommentit (10)
kysynyt myyjältä, että eikö teillä sitten kouluteta teitä myyjiä yhtään. Tai, että oletkohan oikeassa kaupassa töissä.
seuraavan kerran kun menet tiimariin, avaa silmäsi: siellä on ehkä yks hylly, josta löytyy jotain askarteluun liittyvää.
Vierailija:
kysynyt myyjältä, että eikö teillä sitten kouluteta teitä myyjiä yhtään. Tai, että oletkohan oikeassa kaupassa töissä.
monta kertaa päivässä joku tuli kysymään jotain tiettyä. Aina ehdotin jotain vastaavaa jollei meillä just sitä ollut, tai keksin jonkun toisen systeemin tms. Monet kerrat kierrettiin ympäri myymälää ja ehdottelin kaikenlaista. Se on se tiimarin juttu että myydään jotain vaikkea asiakas just sitä tullut ostamaankaan. En vain ymmärtänyt miksei myyjä edes yrittänyt keksiä jotain minulle.
jokainen yrittää myydä niin paljon tavaraa kuin mahdollista. Näin ainakin silloin kun itse olin siellä töissä. Lisämyyntiä vaan kokoajan, eikä sanota asiakkaalle ei oota vaan keksitään jotain tilalle ellei löydy
Jos olet itse ollut Tiimarissa töissä niin eikö sinunkin olisi pitänyt osata heti keksiä se " juttu" eikä kysyä kollegalta ;)
on nyt myynnissä jos olen ollut joskus siellä töissä. Silloin olisinkin keksinyt. Iso liike, paljon asiakkaita eli mahdoton kierrellä koko kauppaa läpi ja etsiä vaihtoehtoa kun useat tavarat ovat aika piilossa. Lavoittain tuli meidän liikkeeseen ainakin uutta tavaraa joten viikonkin poissaolo, ei myyjä tiedä tavaroita, saati niiden paikkoja. En itse vain ikinä sanoisi asiakkaalle noin
Sillä ei ole väliä onko askarteluihminen vai ei, mutta ei asiakkaalle noin voi vastata. Ammattitaitoisen myyjän olisi pitänyt yrittää keksiä jotain vastaukseksi. Ennenkaikkea kannattaa perehtyä tuotteisiin joita myy.
Vierailija:
Se on krääsäliike!