Kehtaako hakea työpaikkaa vaikkei ole varma ottaisiko työn vastaan?
Onko teistä epäsopivaa laittaa hakupaperit työhön, josta en ole vielä varma, että ottaisinko sen vastaan jos minut valittaisiin? Olen tosi kiinnostunut työnantajasta, mutta osittain eri tehtävissä kun nyt haetaan.
Kommentit (8)
Kai useimmat työttömät hakevat samaan aikaan useisiin paikkoihin, sitten se paras ja sopivin valitaan. Muille joutuu ilmoittamaan, että sori, en tulekaan.
mä olen ainakin hakenut ja maanantaina menen yhteen haastatteluun ja en ole varma otanko paikan vastaan jos sitä minulle tarjotaan.
Eihän sitä hakiessaan tiedä mitä kokonaisuudessaan hakee,onhan työnhakijallakin oikeus tutustua työnantajaan ja mahdolliseen työpaikkaan paremmin.
Työnhakutilanne haastatteluineen ja muineen on sulle oiva tilaisuus selvittää lisää, millainen työantaja on kyseessä, kerran olet "taloa" jo aiemmin silmäillyt. Hae ihmeessä. Voit kysellä paljon työantajasta ja työtehtävästä. Usein työtehtävät on vielä muokattavissa ainakin osittain tekijänsä näköisiksi.
Haastattelun tarkoitus on, että MOLEMMAT saa tutustua toisiinsa ja selvittää kantansa mahdolliseen jatkoon yhdessä. Ja voit vielä siinäkin vaiheessa ilmoittaa, ettet tule, jos ilmoittavat, että ottaisivat sinut.
Opit tuomaan parhaita puoliasi esille ja vastailemaan järkevästi mitä erilaisimpiin kysymyksiin, etkä jännitä haastattelutilanteissa niin paljon, kun ne ovat tuttuja tilanteita.
mutta siinä nimenomaisessa tapauksessa että on kiinnostunut k.o. työnantajan jsotain toisesta paikasta, en ehkä hakisi, vaan odottaisin että tulee hakuun jotain mista olen aidommin kiinnostunut. Riippuu titenkin työnantajan koosta, onko kaupunki tai pieni firma.
josta en ollut ihan varma, olinko edes kiinnostunutkaan. Kävin haastattelussa ja sen jälkeen mulle tuli ihan toiset fiilikset. Loppujen lopuksi sitten paikan sain ja otin vastaan ja olen ollut siellä nyt 4 vuotta.
Mutta siis tottakai kannattaa laittaa hakemus ja käydä haastatteluissakin. Ei ole epäsoviaa tunnustella ja mietiskellä. Eikä ole epäsopivaa kieltäytyä paikasta, jos sitten tuntuukin, ettei paikkaa halua.
että työnhakija ja työnhakijan hakija tutkailevat toisiaan ja toiveitaan. Ilmoituksessa ei aina tule esiin seikkoja, jotka vaikuttavat siihen että olisiko hakija edes hakenut työtä.