Tenttisuunnitteluongelma:( Osaisko joku auttaa!
Minulla on 28.2 finanssioikeuden suuri, vaikea ja laaja tentti, johon on 5-6 vaikeaa kirjaa ja valmistautua pitäis varmaan se 5-6 vkoa.
Edeltävien tenttien kanssa ongelmia.. ainoat joita voisin tehä on
10.1 valtiosääntöoikeus ja 17.1 kansainvälinen oikeus. MUTTA valtsikkaan tulee liian kiire joulun jälkeen (kaksi kirjaa ja tahtoisin hyvän numeron) ja jos menen kv:ta tekemään niin finanssi kosahtaa :((
Mitään muuta ei juuri voi tehdä... Miten toimisit? Kiire olis tutkinto saada kuitenkin suoritettua:(
Kommentit (8)
Ja tiedän tarkkaan mitä esim. finanssin koealueeseen kuuluu, joten sen alleviivaaminen, että pitää lukea KUUSI VAIKEAA kirjaa, on tarpeetonta :D
Lue olennainen, niin pääset vähemmällä, mutta opit kuitenkin kaiken tarpeellisen. Jos käytät yhden kirjan opiskelemiseen viikon, menee aikasi hukkaan.
En halua mennä tenttejä läpi siitä mistä aita on matalin ja selailla kirjoja ja veikkailla mitähän kysytään...
...lienee parasta, että suunnittelen itse opintoni:D Kiitos vain..
ap
Miksi ihmeessä luet epäolennaisia asioita?
Ei tietenkään tenttiin lueta opettelemalla ne kirjat ulkoa! Taito on poimia olennaiset ja sisäistää ne kunnolla kuin se, että lukee ja lukee ulkoluvulla kaiken pikkutiedon!!
Opiskelutekniikat tyttö haltuun nyt tai et ikinä tule pärjäämän ammatissasi!
Ei niitä tarvii ulkoa opetella! Lakikirjat ja muut materiaalit on aina käytettävissä!! Tentit on vaan tenttejä! Ei sinun tarvi, eikä kannata, opetella ulkoa mitään, pitää vain tietää mistä vastaus löytyy! Ei omaan päähän voi KOSKAAN niin paljon luottaa!! Asiakas kun soittaa, ei ole tarkoitus suoraan vastata, vaan sanoa, että pitää hetki selvittää, vaikka vastaus olisi itsestäänselvä!! Hassu Ap!!
laki ja oikeuskäytäntö ovat muuttuvia ja kehittyviä asioita. Siksi ei ole niinkään tarpeen osata kaikkea ulkoa, kuin tietää perusteet ja osata hakea lisätietoa oikeasta paikasta kun sen aika eteen tulee. Se on opiskelua elämää varten.
Mutta ap:n suunnitelmaan en ota kantaa. itse tekisin nuo kaikki tentit, mutta se on oma asia
Itse ehkä tekisin valtiosääntöoikeuden tentin ja aloittaisin lukemisen jo joululomalla ja sen jälkeen tuon finanssin helmikuun lopussa. Kyllä 6 viikon PITÄISI riittää valmistautumiseen!
Toisaalta kannattaa kehittää tekniikkaa, jolla voi lukea montaa aihetta yhtä aikaa. Sillä tavalla ehtisit käydä kaikki nuo tentit. Ei ole ylivoimaista luke yhtä ainetta aamupäivät ja toista iltapäivät. Aika tulee tehokkaammppin käytettyä.
Vierailija:
Minulla on 28.2 finanssioikeuden suuri, vaikea ja laaja tentti, johon on 5-6 vaikeaa kirjaa ja valmistautua pitäis varmaan se 5-6 vkoa.Edeltävien tenttien kanssa ongelmia.. ainoat joita voisin tehä on
10.1 valtiosääntöoikeus ja 17.1 kansainvälinen oikeus. MUTTA valtsikkaan tulee liian kiire joulun jälkeen (kaksi kirjaa ja tahtoisin hyvän numeron) ja jos menen kv:ta tekemään niin finanssi kosahtaa :((Mitään muuta ei juuri voi tehdä... Miten toimisit? Kiire olis tutkinto saada kuitenkin suoritettua:(
kuusi isoa aineopintotenttiä ja ois ihana pitää joululomaa ilman kirjoja!!
ap
eli taitaa jäädä kumpikin väliin ja finanssi sit kunnolla läpi:)
Jos et jaksa valtiosääntöä lukea joulun aikaan, niin menet kv:hen. Siihen lukemiseen riittää viikko.
Eikä finanssiin todellakaan tarvitse lukea noin montaa viikkoa. Itse luin siihen pari viikkoa ja sain hyvän arvosanan.
Miten hitaasti oikein luet? Vai onko tekniikka hakusessa?
Vierailija:
Minulla on 28.2 finanssioikeuden suuri, vaikea ja laaja tentti, johon on 5-6 vaikeaa kirjaa ja valmistautua pitäis varmaan se 5-6 vkoa.Edeltävien tenttien kanssa ongelmia.. ainoat joita voisin tehä on
10.1 valtiosääntöoikeus ja 17.1 kansainvälinen oikeus. MUTTA valtsikkaan tulee liian kiire joulun jälkeen (kaksi kirjaa ja tahtoisin hyvän numeron) ja jos menen kv:ta tekemään niin finanssi kosahtaa :((Mitään muuta ei juuri voi tehdä... Miten toimisit? Kiire olis tutkinto saada kuitenkin suoritettua:(
arvosanoja! finanssiin 6 kirjaa vaikeaa asiaa, joten niitä ei edes ehdi tuossa mainitsemassasi 2 vkossa lukea!
ap