Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KÄTILÖ VAI LÄÄKÄRI: Kumman valitsisit synnytykseesi jos saisit valita vain jomman kumman?

Vierailija
09.12.2007 |

Itse ottaisin noista kahdesta ehkä kuitenkin lääkärin, sillä kätilö ei voisi tehdä esimerkiksi hätäsektiota. Muutenkin arvostan lääkäreiden koulutusta enemmän.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin tuntuu että synnytyksessä on enemmän ammattilaisempi

Vierailija
2/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa tarvittaessa kutsua lääkärin paikalle;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että se kätilö on kuitenkin kaikista paras asiantuntija norm synnytyksessä.

Vierailija
4/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnärillä oli koko ajan kätilö ja lääkäri paikalla, vaikka synnytys kesti pitkään.

Vierailija
5/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satun tietämään aika tarkkaan, kuinka paljon peruslääkäriopintoihin kuuluu asiaa naistentaudeista ja synnytyksistä.

Vierailija
6/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois onnistua se leikkaus silti kätilöltä paremmin ko tk-lääkäriltä. Onhan hän kuiten edes nähnyt sen usein.

Vierailija
7/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärit osaa synnytyksiä hoitaa. Sektio on ihan eri asia, ja siinä täytyy osata ihan muita asioita, mutta suomalainen lääkäri ei osaa alateisynnytystä niin hyvin kuin kätilö. Ei välttämättä ollenkaan.

Vierailija
8/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kuiten aika pieni riski joutua hätäsektioon, ainakin kun on yksi hyvin sujunut alatiesynnytys takana, ja gyne sanoi synnytystapa-arviossa että mahtuu isokin lapsi tulemaan.

Kätilö siis mun valinta, koska osaa lääkäriä paremmin ohjata synnytystä oikein.

Vierailija
9/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kätilön ottaisin jos valita olis pakko.. ne on kuitenkin erikoistunut just siihen synnyttämiseen.

Vierailija
10/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kättärillä kun menin sinne 2vkk ennen laskettua aikaa lapsivedenmenoepäilyn ja supistusten kanssa töykeä kätilö totesi minun tulleen turhaan ja valitteli kuinka lääkärin pitää kuitenkin tutkia. Lääkäri vilkaisi kerran ultrakuvaa ja sanoi ettei vettä ole ja passitti osastolle makaamaan.

Vierailija
11/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri, niin todellakin on paremmin hallussa synnyttäminen ja kaikki ongelmatilanteet. Kätilö ja lääkäri tekevät oikeastaan eri hommia, kätilö ei koskaan tee hätäsektiota tai hoida imukuppisynnytystä.

Vierailija
12/12 |
09.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun synnytystäni aattelee niin ottaisin sen lääkärin, oli ainoa joka tajusi että ois pitänyt puuttua asioiden kulkuun aijemmin ja ottaa lapsi ulos ennenkun kroppa uupui täydellisesti. Kätilöt ei tajunneet...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan