Mistä apu aikuisiän akneen? Nyt tulee leukaperiin isoja patteja ja pieniä myös.
Tätäkö tää on eläkeikään asti? Milloin voisi odottaa helpotusta, ikää nyt 35v.
Kommentit (8)
ikää 34, ja nyt on alkanut ilmestymään karmeita paukamia, kovia, joista ei tule mitään??
mikä tauti on iskenyt? mummotauti?
Jos laitan esim Lumenen finnisalvaa finnin päälle, se kuivattaa sen nopeasti, mutta onko sekin vaarallista pidemmän päälle?
vastaavia paiseita naamaan, sekä myös kaulaan. Olin lopettanut e-pillerit hetkeä aikaisemmin. ajettelin, että niillä jotain yhteyttä. Käin lääkärissä ja hän määrsi sellaista antibiottiliuosta, jolla sivelin kasvoja. Lisäksi kuivattavaa geelivoidetta (nimeä en muista). Muutaman kuukauden jälkeen tilanne normalisoitui.
Eri puolille kasvoja ilmestyy patteja, joissa välillä valkoista mätää. Mätää ei kuitenkaan pysty puristamaan pois kuten tavallisista finneistä, vaan patit jäävät ja niistä tulee entistä rumempia ja kivuliaampia.
Nyt olen antibioottikuurikierteessä tai kärsin paukamista. Ollapa jälleen murrosikäinen, silloin oli iho paljon paremmassa kunnossa...
Summa summarun, jos vaiva kestää kauan, käy lääkärissä. Ja nimenomaan ihotautilääkärillä. Minä kävin ensin terveyskuskuksessa, jossa lääkäri määräsi kortisonia ja siitä vasta tauti riehaantuikin.
Ei nyt ehkä Vitalista ;) mutta Essex Plus emulsiovoide (lila purtilo) toimii mulla. Sitä voikin sitten käyttää ihan kaikkeen ihonhoitoon, on tosi hyvä rasva. En käyttäisi mitään puhdistusaineita ainakaan aluksi. No, sellaista mietoa desinfioivaa vaahtoa (Betadine-juttu) olen käyttänyt jos on ihan tulehtumiseksi mennyt, mutta sitten pitää rasvata vielä enemmän koska se kuivattaa.
Minulla kesti melkein vuoden, ennen kuin osasin yhdistää kananmunan syöntiin. Mutta kun jätin kananmunan pois, iho parani parissa viikossa ja oireilee vain jos syön kananmunaa.
Ihotautilääkäri piti hormonien heittelystä johtuvana aknena, määräsi vain voidetta.
Olivat juuri tuollaisia isoja ja kipeitä, finnimäisiä patteja, joita ei kuitenkaan voinut puristella.
Vierailija:
Eri puolille kasvoja ilmestyy patteja, joissa välillä valkoista mätää. Mätää ei kuitenkaan pysty puristamaan pois kuten tavallisista finneistä, vaan patit jäävät ja niistä tulee entistä rumempia ja kivuliaampia.
Patit tulee siitä, että iho on pintakuiva eikä huokoset pysy auki. Iho on pintakuiva, kun elimistössä ja iholla ei ole tarpeeksi kosteutta eli vettä. Juo enemmän ja ennen kaikkea rasvaa, rasvaa ja rasvaa. Hikiliikunta auttaa myös.
t. toinen 35-vuotias pintakuivuuskärsijä