Kysymys teille, joiden synnytys on käynnistetty!
Miten kauan aikaa kului käynnistyksen aloittamisesta siihen, että vauva syntyi? Tapahtuiko vuorokauden sisällä vai menikö " touhuun" useampi päivä? Itselläni olisi suunniteltu käynnistystä huomiseksi (ellei vauva nyt kuitenkin päättäisi itse lähteä syntymään ennen sitä) ja miehen saaminen mukaan synnytykseen mietityttää. Olisin kiitollinen kuulemaan kokemuksistanne!
Kommentit (43)
Vierailija:
Miten kauan aikaa kului käynnistyksen aloittamisesta siihen, että vauva syntyi? Tapahtuiko vuorokauden sisällä vai menikö " touhuun" useampi päivä? Itselläni olisi suunniteltu käynnistystä huomiseksi (ellei vauva nyt kuitenkin päättäisi itse lähteä syntymään ennen sitä) ja miehen saaminen mukaan synnytykseen mietityttää. Olisin kiitollinen kuulemaan kokemuksistanne!
Eka synnytys joka kesti 1tunti 45min, toinen 3tuntia 2min, kolmas 2½tuntia ja neljäs 40 minuuttia. Moni on sanonut, että käynnistetyt synnytykset on rajuja ja todella kipeitä. Mutta itelläni ovat olleet helppoja. Kipua joo tietysti oli, mutta otin kivunlievitystä. Viimeisessä en tarvinnut kun oli miltei kivuton eikä siinä ois edes ehtinyt mitään antaa.
Synnytys käynnistettiin rv 39+, lapsivettä tihkui.
Kalvojen puhkaisu, ei tapahtunut mitään. Tunti myöhemmin laitettiin oksitosiinitippa. Odotettiin tunti mutta supistuksia tuli n. 10min välein ja tippaa lisättiin " kun ei ala tapahtua" , kätilön sanoin.
Lisäsivät ilmeisesti tippaa aika reilusti kun synnytys lähti käyntiin saman tien eli niitä supistuksia tuli 5min välein. Koko synnytyksen kesto vajaat kaksi tuntia (ensisynnyttäjänä siis olin).
Näin jälkikäteen en ymmärrä ollenkaan mihin oli noin kova kiire. Olivat sanoneet että ensisynnyttäjillä menee keskimäärin 12 tuntia, ja minulla oli niin hirveät kivut että olisin niitä lieventänyt pitemmällä synnytysajalla mieluummin.