Pystyisittekö auttamaan kun mulla on aika paha ongelma,
huomenna on sellanen juttu että pitää mennä vieraisille mut mulla ei ole oikein mitään mitä panna päälle. Unohin laittaa tänään pyykkikoneen pyörimään ja kaikki mitä ois on nyt pyykissä. Kehtaisinko kysyä naapurilta vaatteita lainaksi?
Kommentit (15)
vinkistä mut meille ei ole saunaa. Muuten varmaan sun konsti tepsiskin.
ajatellut lainata mitään isoa tai arvokasta. naapurilla näyttää olevan yks ihan kiva paitis ja siihen suorat housut. Ei se niitä huomenna voi tarvita, kun käyttää vain töissä. Mut mun kyläpaikkaan ne sopis hyvin. Miksi en vois kysyä, kun kerta palautan jo illalla? tai vaihtoehtosesti pesen ja palautan su. Eikös se vaan imartelis jos kelpaa muillekin?
yrittäisi lainata minulta vaatteita.
Huomenna kipaiset kauppaan ap ja ostat jotain. Vaihdat vaatteet sitten vaikka sovituskopissa.
Ethän sä niitä vaatteita illalla voisi naapurille palauttaa, täytyyhän sun ne pestäkin.
voi ruveta foöönään niitä vaatteita kun siinä menee ihan helkutisti aikaa. Oon kerran kokeillut kun oli kiire työhaastatteluun ja se oli ihan helvettiä kun pelkäsin koko ajan että myöhästyn. Ja vielä haastattelussa oli paksut saumat märät, vähän hävetti! Mulla on siitä jääny sellaset traumat että en pikku kummassa rupea enään foöönaamaan. Sitä paitsi mulla ei ole nyt hiustenkuivaajaa joten se ainakin pitäis naapurista lainata. Eikö sitten kantsis jo suoraan kysyä niitä vaatteita?
eihän se kestä kuin jonkun 30min. ja jos yks paita ja yhet housut koneess,eihä se linkoaminenkaan mihkää kuulu
tietty menisin kauppaan ostaan uusia vehkeitä, mut kun täällä ei oo kovin kummosia kauppoja lähistöllä, ja sinne kyläpaikkaan minne ollaan menossa niin se on ihan eri suunnalla kun kaupat. että ei kovin hyvä idea se. Enkä mä nyt voi alkaa käsin peseen niitä vaatteita kun naapuri herää veden kohinaan, kun pakkohan sitä vettä on ainakin pari kertaa laskea että pyykistä lähtee se pyykkiaine pois. Kyllä mä mieluummin kysyisin lainaksi sitä paitista ja suoria housuja.
Aamulla jos ovat vielä kosteita, silität ne kuiviksi.
Tai sitten tuo aiemmassa viestissä ollut: Käyt ostamassa huomenna kaupasta. Vaihdat vaikka autossa, jollet kehtaa sovitus kopissa vaihtaa. Tai onhan ainakin noissa kauppakeskuksissa yleisiä vessojakin, tai sitten joku mäkin/huoltsikan vessa voi toimia kiireessä vaatteiden vaihto paikkana.
En mä ainakaan haluaisi kenellekään vaatteitani lainata!
Mehukannu ja vaatteet eivät kuitenkaan ole ihan sama asia. =)
ois kyllä tosi hyvä idea, mut kun mulla ei pesukoneessa sellasta pikaohjelmaa ollenkaa kun on aika vanha kone enkä oo viittinyt uutta hommata kun vielä kummiskin toimii ihan hyvin toi vanha. että en voi sille tavan ohjelmalle nyt enää laittaa, kun siihen naapuri heräis ihan varppina.
Ja jos herää niin mitä sitten?
Kyllä minä ainakin joudun usein valuttamaan vettä yölläkin. Esimerkiksi vauvan pepun pesu ja jos sattuu tulemaan jano. Ja varsinkin silloin jos lapsilla on oksennustauti. Eri asia sitten jos vettä valuttaa pitkään joka yö.
en mä nyt ihan oikeesti voi ruveta enää pesemään koneella enkä käsin, koska molemmista kuuluu veden ääntä ja kohinaa ja se naapuri herää jos on nukkumassa tai muuten häiriintyy. kehtaisko sitten tehdä niin, että tarjoutuis ostamaan paitiksen ja suorat housut, vähän niinku kirppisjuttuna tai jos kysyis jos se haluais lahjottaa hyväntekeväisyyteen? Jos lainaaminen liian noloa?
hyvä provo.. tai siitä hyvyydestä tiedä. Kokeile ensi keralla olla jankkaamatta samoja asioita joka viestissä ;)
tehnyt niin että oon tälleen yöllä pessyt pyykkiä ja kauheet traumat jäi siitä, että en enää ikinä tee niin! koska siitä synty sellanen soppa että koko taloyhtiön hallituskin joutu puuttumaan lopulta siihen että naapurisopu saatais jälleen kuntoon. Eli en uskalla uudestaan, perhana pitikin unohtaa se pesukone tänään!
En mielestäni jankkaa, kun vastaan kun ystävälliset ihmiset kokeilevat auttaa. Hyviä ideoita mut kun en voi niitä tehä näistä kerrotuista syistä. En vaan sitä ymmärrä, että miksi ei vois kysyä lainaksi tai tarjota ostettavaksi yhtä paitista ja housuja, kun eihän ne käytössä kulu? Sori jos jankkaan, mut tätä vaan halusin kysyä.
Viimeksi kysy oisko lainata kahta tyynyliinaa. Tarjosi niistä kyllä rahaakin. Poikamies.
On meiltäkin naapuri lainannut vaikka mitä enkä ite ole koskaan vielä mitään käyny pyytämässä. Viimeksi naapuri lainasi Tupperin mehukannua kun niillä oli synttärit ja tarvihti kaksi kannua.
Kai nyt yhden puseron ja housut vois kysyä jos palautan heti illalla.