hyvät tuplarattaat?
Mitä kaksostenrattaita suosittelisitte? Mitä asioita kannattaa huomioida niitä valitessa?
Kommentit (2)
Kannattaa miettiä, missä ja miten rattaita käyttää ja sitten valikoida nuo vaunut. Jos on tarvetta nostella autoon, pitäisi olla pieneen tilaan menevät ja kevyehköt. Jos käyttää kaupungissa sulilla tai _hyvin auratuilla_ teillä ja kaupoissa, nuo Carenan Twinshopperit menettelevät (tosin märillä keleillä ei meinaa minun mielestäni päästä eteenpäin edes kaupoissa vaan märät pyörät tahmovat ja jumittavat sisälläkin). Minä ostin talveksi toiset (Brion twinettet) kaupunkirattaiksi. Kaupungissa kannattaa huomioida, että kovin leveät rattaat eivät mahdu kaikista ovista eikä kaikkien kauppojen käytävillä mahdu liikkumaan. Tuplarattaiden työntämistä helpottaisi kovasti, jos edes etupyörät kääntyvät. Tuota ominaisuutta ei vaan oikein ole kuin noissa matkarattaissa, ja ne ei taas kulje lumessa.
Maaseudulla lenkkeilyyn taas tarvitaan hyvät isot ilmakumipyörät ja hyvä jousitus jotta meno on miellyttävää ja pääsee eteenpäin lumessa ja sohjossakin. Meillä on tällä hetkellä käyttötarkoituksen mukaan käytössä kolmet eri rattaat.
Meillä on ollut carenat (twinshopper) ja ollaan oltu tyytyväisiä.
Itse huomioin aikoinaan sen, että on erilliset selkänojat, väliseinä, kunnolliset jalkatuet ja turvakaari. Näissä rattaissa myös hyvät tavarakorit. Nämä olivat käytössä meillä jo lasten vauva-aikana, laitettiin kantokopat ja eikun menoksi...