Pyydättekö lasten isovanhempia ostamaan jonkun tietyn lahjan? Vai ostavatko mitä lystäävät?
Kommentit (11)
Toki saisivat ostaa tai tehdä lahjaksi mitä vain, mutta olemme ihan iloisia, että voimme toivoa oikeasti pojalle tarpeellisia juttuja tai sellaisia leluja, jotka itse koemme " hyödyllisiksi" tai kehittäviksi tai muuten vaan mukaviksi. Mutta toivomme vain yhtä lahjaa per antaja. Poika kuitenkin siis vasta 1,5 vuotta.
yleensä yritetään antaa anopille jotain vinkkiä mitä lapset tarttis. anoppi kuuntelee mukakiinnostuneena ja aattona paketista paljastuu jotain ihan muuta, yleensä täysin väärän kokoista tai muuten tarpeetonta/käyttökelvotonta. joka vuosi sama juttu. tänä vuonna meinaan avata anopin lahjat etukäteen ja jos on taas mennyt ihan metsään niin laitan vähin äänin koko lahjan pois ja ostan lapsille itse sitten jotain kivaa tilalle.
toiset isovanhemmat kysyvät mitä lapsi toivooo, toiset ostavat omin nokkineen ellei ajoissa ilmoita heille toiveita... lisäksi ostavat sitten pienempiä juttuja " oman maun mukaan" !
mummit ostelee kaikkea pöljää joten olen ottanut tavaksi vihjailla ja ohjailla heidän shoppailuaan... omalta äidiltäni pyysin kuumemittarin joka mittaa korvasta. ostaa kuitenkin jotain niin mielummin sellaista mitä käyttää ja tarvii..
Toiset isovanhemmat ostavat ominpäin jotain pientä krääsää. Toiset isovanhemmat kysyvät meiltäpäin mitähän lapset tarvitsisivat, ja heille olen lasten toiveita ja tarpeita kertonut (ei mitään kovin kallista).
Anoppi yleensä antaa joulurahaa ja ostaa lapsille jotain pientä, esim. kirjat.
Omat vanhempani yleensä kysyvät, mitä tarvitaan tai sitten ostavat vaatteita.
Olemme tyytyväisiä :)
Mun mielestä toimii kivasti näin, ja ei tule mitään turhia lahjoja ainakaan. Kaikkea krääsää kun on kertynyt jo vuosien mittaan nurkkiin ihan tarpeeksi.
yhden kunnon lahjan sijaan heidän ainoa lapsenlapsensa saa heiltä 20 pakettia roinaa. Lapsi vasta 2v ja jo nyt ihmetteli " pikkujoululahjojaan" tyyliin mikä tämä on??
Omalle äitinin kysyy (ostaa yleensä jotain toivottua ja jotain mitä itse hoksaa). Äidille voi myös esittää " toiveita" vaikka hän ei kysyisikään. Isä kysyy joskus, silloin ehdotan jotain.
Appiukko antaa meille rahat ja pyytää meitä hankkimaan lapsille lahjat.
Vähän harmitti, kun ei eläkkeellä oleva pariskunta muka " ehdi" tai " osaa" ostaaa mitään. Tietysti ymmärrän, että lapsille voi olla vaikea ostaa mitään, koska lelutrendit vaihtelee niin nopeasti - mutta olisin kyllä antanut vinkkejä.
Mutta tuo on tyypillistä vanhemmilleni, heiltä liikenee kamalan vähän aikaa meille ja lapsenlapsilleen. Se on heidän oikeutensa, mutta minua se surettaa. Kaikki muu meno ja harrastaminen menee edelle.
Ja nyt siis korostan, että en todellakaan ole rahaa ja mammonaa vailla tai kaipaisi ilmaista lastenvahtia. Mutta läsnäoloa kaipaan kyllä ja kiinnostusta.
Lastenlapsia 15, ei niillä rahat riitä! :) Mulle sopii, ostamme itse lastemme lahjat ja saavat lisäksi jokainen kummeiltaan.