Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitääkö ammattitaidotonta ja epäreilua esimiestä nöyristellä?

Vierailija
07.12.2007 |

Olen kaupungin hommissa. Lähin esimiehemme on ammattitaidoton idiootti, joka mokailee jatkuvasti asiakkaiden ja alaisten kanssa. Hän ei tajua omia virheitään, vaan peittelee niitä kaikenlaisilla selityksillä. Alaisiksi hän palkkaa nuoria, typeriä tyttöjä, jotka eivät osaa eivätkä uskalla kritisoida mitään.

Ko. esimies on mm. valinnut tiimistämme erään sairaalloisen vallanhimoisen narsisti-kiusaajan oikeaksi kädekseen, antanut hänen toimia sijaisenaan ja alistaa meitä muita. Mainittakoon, että ko. alaisella on sama koulutus kuin meillä muillakin - on vain päässyt manipuloimalla pomon suosioon.

Kun kritisoimme esim. tätä, niin johan soppa syntyi. Otimme yhteyttä työsuojeluun, mutta se ei auttanut mitään - pomo sai vaan aiheen kostaa. Kosti sen niin, että rupesi junailemaan vakanssisiirtoja tiimiimme. Syy se, ettemme tule juttuun pomon kanssa. Omalle esimiehelleen perusteli vakanssisiirtoja liian vähillä töillä. Kuitenkin samaan aikaan palkkasi uuden työntekijän.

Mulle pomo sanoi suoraan, että haluaa mm. mun lähtevän, koska en kunnioita pomoa tarpeeksi. Tietenkin säikähdin ja rupesin hädissäni kyselemään, että mitä mun pitää tehdä että saan pitää työni. Pomo naureskeli ja sanoi, että " Nooo.. sanot esimerkiksi, että " (pomon nimi), haluaisin IHAN oikeasti jäädä tänne" . Sanoin näin, koska paikkani menettämällä olisin menettänyt liikaa.

Tämän jälkeen pomo ilmoitti, että nyt olen sitten hänen suojeluksessaan, eikä vakanssisiirrot koske minua. Eli saan pitää työpaikkani.

SIIS VOIKO TUOLLAISTA OLLA? MIKSEI KUKAAN VOI TÄLLAISELLE NÖYRYYTTÄVÄLLE PASKIAISELLE MITÄÄN??

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään pidä kusipäitä sietää. Jos et siedä tilannetta, niin lähdet pois. Eihän esimiehelle tarvitse kertoa etukäteen, että aikoo hakea töitä. Suosittelijaksi voit pyytää jonkun muun kuin nykyisen esimiehesi. Näinhän yleensä tehdäänkin.

Vierailija
2/10 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä aika värittyneeltä. kateutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on savustettu meiltä ulos. Parhaiten pärjää se, joka hymyilee typerästi, antaa alistajan alistaa ja nyökyttelee vain. Vai vielä työntekijän markkinat.. Ei uskoisi, että Helsingin kaupungin terveyskeskuksella on varaa tällaiseen peliin!!!

Ap

Vierailija
4/10 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen jostain kateellinen, niin siitä että joillakin on osaava esimies.

Ap

Vierailija
5/10 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkö voi vaihtaa paikkaa?

ja varsinaiseen kysymykseesi, alaisen kuuluu kyllä olla kohtelias ja asiallinen esimiehelleen (eri asia kuin nöyristely). Kuten esimiehen tietysti myös alaiselleen.

Vierailija
6/10 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysy viileän asiallisena. Kun seuraavan kerran uhkailee, kysy, ovatko nuo viralliset perusteet, jos asia tulee " Sinuakin, pomosi nimi, ylemmän tason kanssa puheeksi" . Tyypillinen narsistihan käyttäytyy noin eli nauttii, kun näkee olevansa niskansa päällä. Ravista hänet siististi pois harteiltasi, mutta varo tekemästä itse virheitä, sillä pomosi kyllä odottaa uutta tilaisuuttaan. Jos tilanne kärjistyy, voi olla parasta ottaa itse jalat alleen ja hakea parempaa työpaikkaa.

Vierailija
7/10 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein soitetaan ja kysytään työntekijästä, että millainen ollut - kannattaako palkata. Pattitilanne. Jos emme halua että maine menee, niin pitää vaan pysyä tuolla töissä ja antaa pomon nauttia vallastaan. En olisi koskaan uskonut päätyväni tällaiseen työpaikkaan! Tunnen olevani ikäänkuin ansassa.

Ap

Vierailija
8/10 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen aika varma että joku alaiseni voisi ärsyntyneenä ilmoittaa, että olen ammattitaidoton, koska en osaa 120%:sesti hänen työtään. Minun tehtäviini ei kuitenkaan kuulu osata täydellisesti jokaisen alaiseni jokaista työtehtävää (vaan siksi heidät on siihen hommaan otettu), minulla on ihan muista työtehtäviä. Näyttää siltä, että kaikki alaiset eivät pysty ymmärtämään tällaista roolijakoa hierarkian eri tasoilla.

Siksi tuo nelosen " ammattitaidoton idiootti" kuulosti aika erikoselta. Ja se, että kaikki ihmiset yläpuolella: pomo, lähiesimies, pomon pomo jne ovat kuulemma pahuuden ruumiillistumia. Onko se des todennäköistä että *kaikki* hänen yläpuolellaan ovat pelkästään mätiä omenoita?

Vierailija
9/10 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai nyt haet siihen uuteen työpaikkaan kun olet vielä siinä vanhassasi. Älä turhaan anna pelotella itseäsi.

t. se esimies

Vierailija
10/10 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulutko liittoon?