Mitä mieltä olette seuraavanlaisesta tilanteesta:
Meillä on mennyt välit täysin mieheni siskoon jo viime pääsiäisenä, jolloin hän haukkui minut täysin aiheettomasti. Tämän jälkeen näimme kerran jolloin kohtaamisesta muodostui jälleen riita.
Nyt noin kuukausi sitten mieheni oli kotitalollaan pesämässä autoa, ja silloin hänen siskonsa oli tullut huutamaan hänelle että hänen pitäisi erota minusta, koska minä olen pilannut heidän välinsä! Mieheni oli sanonut tähän ettei minulla ole mitään tekemistä sen kanssa ettei hän halua olla siskonsa kaltaisen ihmisen kanssa missään tekemisissä. Kyseinen ihminen oli jopa ehdotellut erilaisia henkilöitä jotka olisivat miehelleni parempia vaimoja kuin minä!
Anoppini oli kuullut kaiken tämän, muttei ollt puuttunut tilanteeseen mitenkään! Kun kuulin mitä oli tapahtunut soitin anopilleni ja käskin hänen tekemään tilanteelle pikaisesti jotain ja puhumaan tyttärellen järkeä päähän. (tilanteen sattuessa he olivat majoittuneina anopilleni)
Tähän sain vastaukseksi sen, ettei hän HALUA puuttua tilanteeseen!
Sanoin että jotainhan hänen on tehtävä jos hänen kattonsa alla puhutaan minusta tuollaisia! Koska hän ei ollut valmis tekemään asialle mitään, emme ole ollet heidän kanssaan tämän jälkeen tekemisissä, niin kovasti ottta päähän se, että hän hyväksyy tyttärellään tuollaista hävytöntä käytöstä!
Mitä mieltä te olette:onko oikein että anoppini ummistaa simänsä tapahtuneen suhteen vai pitäisikö hänen teidänkin mielestänne puuttua tilanteeseen?
Kiitos asiallisista vastauksista!
Kommentit (23)
Ei ole todellakaan reilua vaatia ulkopuolisia sotkeutumaan toisten riitoihin, saati vanhempaa valitsemaan puolia lasten kesken.
Mä en oikeasti usko, että kukaan aikuinen ihminen sen kummemmin kuuntelee äitinsä tai isänsä elämänohjeita tai läksytyksiä.
Tietääkö se anoppi edes mistä teidän riita johtuu? Tai voi olla että tytär on masentunut tms. ja anoppi ymmärtää mistä hänen käytöksensä kumpuaa, mutta ei voi siitä teille puhua.
Joka tapauksessa mielestäni on jo törkeää, jos sinä ja miehesi käännytte anoppia vastaan tällaisen asian takia. Mene itseesi ja toimi jatkossa fiksummin. Anopilta voisi pyytää anteeksi.
kun ei ole puuttunut, harvoin on tuollaisia anoppeja, yleensä puuttuvat aasioihin jotka eivät heille kuulu niinkuin ei sinunkaan tapauksessasi. Olette aikuisia ihmisiä.
Mä voin kertoa omasta kokemuksesta, mitä sitten olisi tapahtunut, jos anoppi olisi puuttunut asiaan.
Ratkaiskaa asia miehesi siskon kanssa kahdestaan ilman välikäsiä.
Jos ratkaisusta ei tule mitään, niin tee kuten minä että anna asian olla niin pääset helpommalla.
Olin pari vuotta takperin suurimpiirtein vastaavassa tilanteessa... Annoin periksi, koska eräs henkilö väitti minun olevan syy miksi hän syö masennuslääkkeitä. Käyttäydyn kyseistä henkilöä kohtaan ihan normaalisti ja pystymme hyvin yhteistyöhön, MUTTA IKINÄ EN ANNA ANTEEKSI! Yleisen sovun takia käyttäydyn näin, en jaksanut olla riidoissa, sillä kaikki oli aina minun syytä. Onneksi mieheni tajusi mistä on kyse ja tuki minua.