Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

viisivuotiaiden äidit!

07.12.2007 |

Vitkastellanko teillä? Mitä ootte keksineet nopeuttamaan rutiineja?

Meillä on vauhti niin hidas, että meinaa äidillä aina hermo kiristyä... Sanoa saa monta kertaa ja mitään ei tapahdu (lapsi kyllä yleensä on enemmän tottelevainen kuin tottelematon luonteeltaan)! Välillä auttaa " ajanotto" eli katsotaan montako minuuttia se yökkärin pukeminen kestää tms. Usein pitää itse mennä joka tapauksessa paikan päälle katsomaan tuleeko ne tavarat raivattua, vaatteet vaihdettua tms. Hoidatteko vielä tuon ikäistä, niin että autatte joka ikisessä hommassa (siis teette itse ja lapsi ottaa palvelun vastaan)??? Jotenkin ajattelisin, että itsekin pitäis jo oppia touhuamaan muutaman käskykerran jälkeen, kun kuitenkin osaa jo itsekin tosi hyvin paljon asioita (esim. pukea jne...) En vaan saa vauhtia toimintaan millään! Ja sitten kun hermostun, niin lapsi kysyy: Äiti, miks sä puhut mulle niin tiukalla äänellä???

Antakaas vinkkejä taas kerran... :)

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vajaa 5v. poika ja tänä aamuna kun piti lähteä kirkonkerhoon pukemiseen meni 45minuuttia!! Viimeist 5 min. poika toimi ripeästi kun ilmoitin, että 5 min päästä pitää olla valmis tai jäädään kotiin. Eiköhän kaveri vaan kokeile äidin hermoja ja sitä missä raja menee. Olen ilmoittanut, että minä voin hyvin jäädä kotiin ja tehdä omia hommia, mutta jos haluat kerhoon, on toimitava aikataulun mukaan.

Näin isoa en enään pue kuin ihan poikkeustilanteessa. Meillä jotenkin toimii uhkailu, kiristys ja lahjonta, mutta aina ei sekään. Illalla jos vitkutellaan riittävästi, jää iltasatu väliin. Seurauksena huuto, mutta se pitää sitten kestää. Tarhaan saa mennä yöpuku päällä ja tämän muistuttaminen myös tehoaa. Poika nimittäin kokeili asiaa ja totesi äidin myös toteuttavan uhkauksen. Eli ilmeisesti on paras uhkata jokin rangaistus /ei niin mielyttävä toiminta / mukavan asian menettäminen ja myös toteuttaa se. Muistavat sitten asian jonkin aikaa.

Voimia sinulle!

Vierailija
2/2 |
07.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen poika siivosi huonettaan. Ei ollut edes paljon siivottavaa. Olin sanonut, että suklaajoulukalenteria ei avata ennen kuin huone on siivottu. Siivoamiseen meni 45 minuuttia... Ja sama pukemisessa yms. Meilläkin käytetään uhkailu-kiristys-lahjonta-linjaa, mutta aina ei auta sekään. Elän toivossa, että tämä on ohimenevää...

Parhaiten tosiaan tepsii se, että toteuttaa uhkauksensa. Sitten välillä muistetaan, että kannattaa totella... Mutta kun ei aina viitsisi uhkailla tms., olisi niiiiiiin kiva, jos joskus toteltaisiin ihan vaan käskystä tai pyynnöstä. No, ehkä sekin aika joskus vielä tulee ;-)

Ei siis apua, mutta vertaistukea kylläkin...

TEL ynnä kaksi muksua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla