Kun lapseni olivat pieniä (20v sitten) niin ei ollut av-palstaa
tai en siitä ainakaan tiennyt. Minulla oli aikaa lapsille, toisin kuin tämän päivän äideillä. Liikuttiin paljon ja varmasti osittain johtuu siitä, en ole ylipainoinen (suoraansanottuna näytän kerrassaan täydelliseltä) ja rupsahtanut.
Kommentit (19)
Olin kai ensimmäisiä palstalaisia.
Lapset saivat paremman lapsuuden ja äitien ei tarvinnut kisailla ja nälviä toisiaan nimettöminä netissä. Tää av on pahinta " koulukiusausta" .
Silloin oli moni muu asia huonosti. Aika pahaa yleistystä kuitenkin tekstisi. Toivottavasti elämässäsi kaikki kuitenkin kunnossa ja aikuiset lapsesi voivat hyvin.
Kaikkea hyvää siis Sinulle ap ja Oikein hyvää Joulun odotusta!
hänen lapsensa jo yli 20 vuotiaita.
Katkerana tilittää että ei meillä ollut mitään tietokonetta eikä pesukonetta, vaan piti käydä kylmässä kellarissa täyttämässä talon yhteistä pesukonetta.
Minulla oli pesukone, sähköliesi, monitoimikone ja monia nykyaikaisia ihmeitä ;) ap
Mitä tarkoitat, että moni asia oli huonosti? ap
20 vuotta sitten naapurini äiti antoi lapsilleen unilääkettä että pääsi nussimaan kylän ukkojen kanssa tanssipaikan vessaan.
Ja tämä liittyi aiheeseen miten???
Ja mitäs ne äidit nykyään syöttää lapsilleen?
Ei se tarkoita että nykyäidit eivät nauti äitiydestä jos muutama nainen tällä palstalla valittaa oloansa! Ennen oli tavallista että nainen jäi kotiäidiksi ja mies elätti. Ennen oli talot halvempia ja yhdellä palkalla eli hyvin.
Taas näitä yleistysviestejä (kaikki miehet ovat tällaisia ja naiset tällaisia...)
Minulla on 19 v tytär ja 3 v on nuorin lapsista.
Ei ensimmäisen kanssa ollut nettiä, se on totta. Ei kännykkääkään. Ei äitiys silti niin huimaavan erilaista silloin ollut. Perhekerhoissa, puistossa, muskarissa jne. käytiin, kuten nuorimmankin kanssa.
Ja ehkä luin silloin vähän enemmän kirjoja, nyt sitten olen ollut netissä enemmän.
Ja meillä oli kyllä silloin pyykinpesukoneet ja muut tarvittavat vempaimet.
Ja nämä pahoinvoivat äidithän ovat juuri niitä 80-luvun täydellisten äitien täydellisen kasvatuksen saaneita lapsia...
moni tekee itsekkyydestä lapsia vasta 30v ->
viisitoista vuotta sitten, kun tukiverkkona oli ystävät, ei kasvottomat netissä tölvivät mammat. Valitettu tietysti aina on, muttei kiusattu toisia.
Vierailija:
Ei se tarkoita että nykyäidit eivät nauti äitiydestä jos muutama nainen tällä palstalla valittaa oloansa! Ennen oli tavallista että nainen jäi kotiäidiksi ja mies elätti. Ennen oli talot halvempia ja yhdellä palkalla eli hyvin.
Silloin asuntojen hinnat nousi, sitten tuli lama... Ei yhdellä palkalla silloin elänyt hyvin, ja kotiäitiys oli kai tavallista 50-luvulla - ei ainakaan meilläpäin 80-90 lukujen taitteessa...
Yhteiskunta huolehtii heistä ja se on surullista :(
Eikö oltu kännyköistä kuultukkaan. Kirjastossa me käytiin paljon, sekä lasten kanssa että ilman. Luettua tuli paljon enemmän kuin nykyisin. Käsitöitä tein paljon ja kyllähän sitä aikaa oli enemmän ennen av:ta. Tosin eihän tässä mikään pakko olisi roikkua, mutta kun....
saanut lapseni vuosina 2001 ja 2003. Tietokone hommattiin kotiin vasta 2005 aloittaessani opinnot. Tv:tä meillä ei ollut 1998-2004 välisenä aikana. Autoa ei ole vieläkään. Eli ihan mahdollista nykyisinkin keskittyä lapsiin kun he ovat pieniä.