Iltaopiskelu ja kotihoidontuki
Saako iltaopiskelija opintotukea ja kotihoidontukea samanaikaisesti?
Siirryn varmaankin vuodenalusta iltaopsikelijaksi lapsen sairastelujen vuoksi ja mietin, että täytyykö opintotuki "katkaista", kun alan saamaan kotihoidontukea?
Kommentit (6)
Kotihoidontuki on isompi, kuin opintotuki, joten mun kannattaa lopettaa siis opintotuki. Kun en kerta yhteiskunnan päivähoitopalvelujakaan käytä.:)
On muuten ottanut päähän,kun lapsi on hoidossa ollut todella vähän, kun mulla on ollut paljon etäpäiviä ja lapsi on sairastellut ja silti on maksettu kokopäivä hoidosta maksu...
ap.
JA kotihoidontukea, molempiin olet sinäkin oikeutettu (edellyttäen, että saat tarpeeksi opintosuorituksia / kk).
Kotihoidontuen saamiseksi riittää että lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa.
muksua tarhaan / pph:lle. Saa molemmat tuet jos tulorajat eivät ylity ja opintopisteitä kertyy tarpeeksi.
Te ketkä vastaatte vaikkei teillä ole varmaa tietoa; käyttäisitte edes maalaisjärkeä: Miksi ihmeessä ko. tuet sulkisivat toisensa pois?!
Onko varma tieto?
ajoissa mietin asiaa, että muistan lopettaa opintotuen ajoissa, jos se ei minulle kuulu, etten sitten joudu maksaa takaisin...