Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen viisi kertaa synnyttänyt luonnollisesti.

Vierailija
06.12.2007 |

En ole edes ajatellut, että olisin luonnonoikku. Koskaan en ole ennen synnytystä miettinyt otanko kivunlievitystä ja jos otan, niin mitä. Jossain vaiheessä kätilökysynyt haluanko jotain, en ole tarvinnut. Päivittäin olen tekemisissä pientenlasten äitien kanssa. Synnytyksistä kun tulee puhe niin ensimmäiseksi aiheeksi nousee kipulääkitys. Onko muita jotka ovat pärjänneet ilman kivunlievitystä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa lääkkeissä on, tai mitä hienoa on siinä ettei lääkkeitä käytä?

Vierailija
2/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli voi siis synnyttää luonnollisesti alakautta tai luonnottamasti alakautta ja sitten olla synnyttämättä ollenkaan (sektio).

Eli enää ei voi kysyä oletko synnyttänyt vai sektioitu vaan nyt pitää kysyä oletko synnyttänyt luonnollisesti, luonnottomasti vai sektioitu.

:D :D :D

Juu, minut on sektioitu. Luulen, että suurin osa on synnyttänyt luonnottomasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan kaksi vikaa tulleet niin vauhdilla ettei ole ehtinyt/edes kannattanut ottaa mitään. Ja olen tyytyväinen sekä ylpeä luomuistani!

Vierailija
4/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

T. kätilö

Vierailija
5/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisilla kipu siis vaan on erilaista eikä siksi tarvitse kipulääkettä.

Itse olin kyllä onnellinen epiduraalista. Vaikka minulla on korkea kipukynnys, synnytyskivut olivat erittäin ikävät. Ei jäänyt kuitenkaan mitään synnytyskammoa ja uudelleen olen tässä jo pian menossa.

Eli pointti oli se, että kipu on erilaista eri synnyttäjillä ja toiset haluavat kipulääkettä ja toiset eivät. Kumpikin tapa ihan normaalia =)

Vierailija
6/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väitän, että tokassa synnytyksessä osasin rentoutua kunnolla, ja siksi pystyin synnyttämään luomusti. Ja totta kai olen siitä ylpeä!

Rentoutuminen auttaa kivun hallitsemiseen, ja siksi kipu ei tunnu niin pahalta. Toisaalta en kyllä pystynyt ollenkaan olemaan paikallani kivun takia, eikä siksi varmaan puudutuksiakaan oltaisi voitu antaa. Olin siis pystyssä ja liikkeessä koko synnytyksen ajan.

Vierailija
7/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisilla on korkeampi kipukynnys, mistä sekin sitten johtuu? Ois kiva tietää. t.5 lasta alakautta synnyttänyt, ja osa kipulääkkeen kanssa ja osa ilman.:)

Vierailija
8/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallakaan kerralla ei omat vähäiset supistelut edistäneet aukeamista eikä laiska kohtuni välittänyt vaikka molemmilla kerroilla sain vauhditusta kellon ympäri tipalla. Ja vielä heikkoluontoinen kun olin, turvauduin epiduraaliin. Lopulta molemmilla kerroilla lapset syntyneet sektiolla.

Pahinta lienee se, että välitän vain siitä että sain elävät terveet lapset :)

Vierailija
9/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta olin utelias tietämään, onko kaltaisiani olemassa. Synnytys on kivuliainta mitä tiedän mutta jostain syystä olen pärjännyt ilman helpotusta. Mieheni hieroi selkääni ja se riitti. ap

Vierailija
10/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten tästä taas olisi tullut tällainen keskustelu? Jos joku kysyisi otatko puudutteita hampaan paikkauksessa, tuskin kukaan jaksaisi alkaa keulia ja irvailla.

JA ap:lle: mä kanssa synnytän ja olen synnyttänyt jo kaksi kertaa ilman puudutteita. Syitä siihen on mm ne, että en halua puudutteiden mahdollisia sivuvaikutuksia (imukuppisynnytys, vauvan velttous, pahemmat repeämät, ei pääse ammeeseen, mun selkärankaani ei turhaan sörkitä jne.) ja olen opetellut niin hyvät luonnolliset kivunlievityskeinot, että pärjään niilläkin.

Se mikä mua nykyisessä synnytyskulttuurissa ahdistaa on juuri se, että synnytysvalmennus on yksi lääke-esittely eikä juuri muuta. Moni voisi saada todella paljon paremman ja kivuttomamman ja hallitumman synnytyskokemuksen, jos naisia ihan oikeasti opetettaisiin käyttämään oman kehon voimavaroja synnytyksessä.

Vierailija
11/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on kuiteskin se, että en ole tajunnut olla edes ylpeä noista synnytyksistäni!!;O;D

Mun mielestä kun on ihan sama syntyykö lapsi luonnollisesti, kipulääkityksen turvin vaiko sektiolla, pääasia että syntyy;) Enkä siis itse arvosta yhtään enempää sellaista " hyvää" synnyttäjää, joka synnyttää luomusti verratuna sitten vaikka sektioäitiin!! Äitejä molemmat ja vasta lapsen hoitaminen/kasvattaminen tekee äidin..ei se synnytys!:)

Summa sum marum...sektioitu äiti voi olla jopa parempi äiti kun luonnollisesti synnyttänyt!;D

Vierailija
12/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vastasit jos et kuulu joukkoon?

Vierailija
13/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös mulla siis ollut suurikin lupa vastata, vai?!

Miksi itse vastasit? Et ainakaan tuohon kysymykseen!

Vierailija
14/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

JA ap:lle: mä kanssa synnytän ja olen synnyttänyt jo kaksi kertaa ilman puudutteita. Syitä siihen on mm ne, että en halua puudutteiden mahdollisia sivuvaikutuksia (imukuppisynnytys, vauvan velttous, pahemmat repeämät, ei pääse ammeeseen, mun selkärankaani ei turhaan sörkitä jne.) ja olen opetellut niin hyvät luonnolliset kivunlievityskeinot, että pärjään niilläkin.

Se mikä mua nykyisessä synnytyskulttuurissa ahdistaa on juuri se, että synnytysvalmennus on yksi lääke-esittely eikä juuri muuta. Moni voisi saada todella paljon paremman ja kivuttomamman ja hallitumman synnytyskokemuksen, jos naisia ihan oikeasti opetettaisiin käyttämään oman kehon voimavaroja synnytyksessä.

Mulle on ihan se ja sama, vaikka kaikki muut äidit sektioitaisiin. Itse nautin tosi paljon luomusynnytyksestäni, ja siitä, että minä pystyin siihen. Tunnelma oli tosi hyvä, ja muistelen lämmöllä synnytystä. Oikeastaan haluaisin vielä yhden lapsen, ihan synnytyksenkin takia :-) Niin mahtava elämys luomusynnytys oli, vaikka se kipeää tekikin.

Etukäteen pidin terveydellisiä seikkoja tärkeimpinä, mutta tosiaan näin jälkeenpäin tuntuu sekin ihan hirmu tärkeältä, että minun naisenkroppani työsti lapsen ulos ihan itse, ilman apuja.

Myös lapsesta huomasi, ettei lääkkeitä oltu käytetty.

Vierailija
15/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

JEEE!!! Minä olenkin synnyttänyt viisi kertaa ilman kivunlievitystä!! Olen paras ja oikea synnyttäjä! Kirjoittiko noin????

Vierailija
16/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huomannut minun lapsestani että oli annettu lääkitystä. Aktiivinen kokoajan ja ulos tultuaan huusi niin että sali raikui. Ei merkkiäkään velttoudesta tms...

Vierailija
17/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Kun ei siinäkään, että lapseni 3kpl:tta ovat maailmaan tulleet sektiolla.

Vierailija
18/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tää av on tämmönen :(

Vierailija
19/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ei siinä mitään ihmeellistä ole.

Kun ei siinäkään, että lapseni 3kpl:tta ovat maailmaan tulleet sektiolla.

Sama kuin puhuisit orgasmista sitä itse kokematta.

Oikeastaan luomusynnytys on muutenkin verrattavissa orgasmiin. Upea kokemus kerrassaan!

Vierailija
20/26 |
06.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkonen tuli niin kovalla vauhdilla, että jäi luomuksi se synnytys, ihan suunnittelematta. Sattuihan se, mutta minusta kipu oli siedettävää - tai no, yhtään pidempää ponnistusvaihetta en olisi kyllä tahtonut. :)

Olen molemmista raskauksistani, synnytyksistäni, imetyksistäni ja ennen muuta lapsistani ylpeä ja onnellinen. Mihin ihmeisiin tämä naisenkeho pystyykään!!!